כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2021/02/globe-1.svg EN
איך לכתוב עמודים שיקבלו טראפיק בוודאות
chrome

איך לכתוב עמודים שיקבלו טראפיק בוודאות

רוב האתרים הקטנים והבינוניים שמשקיעים בשיווק כלשהו, ודאי מגיעים לפחות ל-100 עמודים (ויש כאלה שמגיעים גם לכמה אלפים, במיוחד אם מדובר בחנויות וירטואליות). אבל אם נבדוק אילו עמודים מביאים הכי הרבה טראפיק באופן קבוע, נמצא שמדובר באחוז קטן יחסית. כך תוודאו שגם שאר העמודים באתר יתרמו את חלקם למשוואת הטראפיק שלכם.

חוק פארטו תקף באינספור מקרים, גם כאשר מדובר בחלוקת הטראפיק באתרים. אם נעיף מבט בגוגל אנליטיקס ונבדוק אילו עמודים מביאים הכי הרבה טראפיק באופן קבוע, נמצא בדרך כלל ש-20 אחוז מהעמודים מביאים 80 אחוז מהטראפיק. יש גם יחסים אחרים, כגון 10/90 או אפילו 5/95 – אבל הרעיון נשאר זהה: בדרך כלל כמות קטנה של עמודים אחראית לרוב הטראפיק, הלידים וההישגים באתר.

זה אומר שחלק ניכר מהעמודים באתר, מביא רק כמות קטנה של טראפיק (ולעיתים גם טפטופים זניחים מאוד של כניסות). לדוגמה, כך נראה דוח העמודים באנליטיקס בתקופה של חודש ימים:

אם נמשיך לגלול למטה נגלה עמודים שהביאו פחות ופחות כניסות, עד שנגיע לעמודים שמביאים בקושי 10 כניסות בחודש. כדי להימנע מהמצב הזה עלינו ליצור עמודים שמביאים הרבה טראפיק לאורך זמן, ואת זאת נעשה באמצעות בחירת הנושאים הנכונים.

איך בוחרים נושאים לכתיבה

זהו אחד השלבים הכי חשובים בתהליך, מכיוון שהוא זה שיכתיב את משוואת הטראפיק של האתר – בעיקר בכל מה שנוגע לקידום אורגני. אם נשקיע ביצירת עמודים שאינם עונים על הכללים, נבזבז זמן על נושאים שאינם מבוקשים על ידי קהל היעד שלנו. פועל יוצא מכך הוא שאומנם יהיו עוד עמודים חדשים באתר, אבל התועלת שהם יביאו לנו תהיה פחותה בהשוואה לעמודים ה"נכונים".

בניגוד לנהוג לחשוב, ממש לא צריך לשבור את הראש כדי למצוא את הנושאים הנכונים לכתיבה. אין צורך להמציא את הגלגל מחדש, לבצע מחקר מילים מעמיק או לחפש נושאים רלוונטיים באמצעים אחרים. כל מה שצריך לעשות הוא מחקר מתחרים, באותה נישה בה אתם פועלים. נשמע פשוט מדי? זה בהחלט כך.

כאן המקום לציין שעל מנת שתוכלו לעשות זאת יש להצטייד בכלי חיצוני אחד לפחות, בדרך כלל בתשלום – כגון ahrefs או semrush (שניים מבין הטובים ביותר בתחום). אומנם יש גם כלי חינמי בשם ubersuggest, אבל מטבע היותו חינמי הוא גם מוגבל מאוד. קחו זאת בחשבון.

אופציה נוספת היא להשתמש בצפרדע הצורחת – כלי סריקת אתרים שמגיע הן בגרסת חינם מוגבלת ל-500 כתובות URL, והן בגרסה מלאה בתשלום. גם אם אתם משתמשים בגרסה החינמית והמוגבלת, תוכלו למצוא רעיונות לכמה עשרות נושאים לפחות, אבל החיסרון היחיד הוא שלא תוכלו לדעת איזה מהנושאים מבוקש יותר על ידי קהל היעד. בכלים האחרים שהוזכרו קודם לכן, יש מיון לפי כמות כניסות ו/או מדדי פופולריות אחרים.

כך תעשו זאת ב-4 שלבים קצרים ואפקטיביים.

שלב 1 – בחירת המתחרים הרלוונטיים לכם

לדוגמה, אם יש לי אתר בתחום ההדברות ואני מחפש נושאים חדשים ליצירת עמודים שמביאים טראפיק – אקליד בגוגל כמה וכמה ביטויים עיקריים וחשובים בתחום, ואבדוק מי 10 המתחרים שמופיעים בעמוד התוצאות הראשון.

כדי שהבחירה תהיה אפקטיבית, יש להתרכז רק באתרים שעוסקים בתחום שלנו. מה הכוונה? אם בתוצאות יש גם אתרי אינדקס (כגון דפי זהב, איזי או אתר מדרג למשל) – הם אינם רלוונטיים לבדיקה שלנו, מכיוון שהם כוללים גם נושאים ותחומים אחרים. אנחנו מחפשים אתרים של עסקים וחברות שעובדים נטו בתחום ההדברה, ושהאתרים שלהם מכילים תכנים שעוסקים אך ורק בנושא הרלוונטי.

שלב 2 – בדיקת המתחרים המובילים

אחרי שמצאנו כמה מתחרים עיקריים בעמוד הראשון בגוגל (ואפשר להמשיך גם לעמוד השני והשלישי), נדביק את כתובותיהם באחד או יותר מהכלים שצוינו קודם לכן.

לצורך הדוגמה נשתמש בגרסת החינם של אוברסג'סט, ונקליד בה את כתובת האתר של מתחרה מסוים בתחום ההדברה, כולל בחירת השפה / המדינה הנכונים (במקרה שלנו: עברית / ישראל). לאחר מכן נקליק על Top Pages By Traffic בתפריט הניווט בצד שמאל, ואז נגיע לדוח שמפרט את העמודים הכי פופולריים באתר מבחינת כמות כניסות.

בצורה כזו תקבלו פילוח של העמודים הכי אפקטיביים אצל המתחרים שלכם. המידע הזה שווה לכם זהב! במקום לשבור את הראש בניסיון למצוא את העמודים הכי יעילים, אתם מקבלים רשימת עמודים מוכנה מראש, ולא סתם – עמודים שכבר נותנים עבודה אצל המתחרים שלכם. בלי ניחושים, ישר לעבודה.

כבר מהדוגמה הזו ניתן לראות שממש לא צריך לשבור את הראש או להמציא את הגלגל מחדש. הנושא העיקרי שמקבל הכי הרבה טראפיק אצל המתחרה הזה, הוא תיקן גרמני; הנושא הבא בתור שמביא הכי הרבה טראפיק הוא הדברה באמצעות טופ-ג'ל וכן הלאה.

יש לזכור שהכלי החינמי הזה פחות מדויק, לכן מומלץ מאוד לבצע את הבדיקה במקביל גם באחד מהכלים בתשלום שהוזכרו קודם לכן. התוצאות שם יותר מדויקות, וככל הנראה גם נקבל יותר נושאים ורעיונות. אפשר להשתמש גם בגרסת החינם של Buzz Sumo, אבל היא מוגבלת שבעתיים ובעיקר לא ממש אפקטיבית בעברית (אבל תנסו בכל זאת, זה לא עולה לכם – תרתי משמע).

אם בחרתם להשתמש בצפרדע הצורחת, אומנם לא תקבלו מיון לפי טראפיק (שהוא בעצם המדד הכי חשוב כאן) – אבל לפחות תקבלו רעיונות נוספים לכתיבה. זה גם משהו שאפשר להשתמש בו כדי להעשיר את האתר שלכם בתכנים נוספים.

שלב 3 – כתיבת התכנים

בדקו כמה שיותר מתחרים בכמה שיותר כלים, רצוי בתשלום, ושמרו את המידע להמשך טיפול. ככל שתאספו יותר עמודים בעלי טראפיק משמעותי, כך תכינו לעצמכם מעין "גאנט תוכן" שיספק לכם רעיונות לתקופה ארוכה.

כעת כל מה שנשאר לכם לעשות הוא לכתוב את התכנים לפי הרעיונות שמצאתם. אל תעתיקו, כמובן, והשתדלו להרחיב ככל שניתן בכל נושא. אם תיצרו עמוד איכותי ומעמיק יותר מהמתחרה שלכם, יש לכם צ'אנס גם לעקוף אותו במיקומים – ולא רק לקבל הרבה טראפיק.

שלב 4 – חיזוק התכנים החדשים

בכל פעם שתוסיפו עמוד חדש, ודאו שאתם שולחים אותו לסריקה בקונסולת החיפוש של גוגל. בצורה כזו לא תצטרכו להמתין עד שהזחלן של גוגל יואיל בטובו להגיע אליכם, לגלות את העמוד החדש ולהכניס אותו לאינדקס (גם אם יש לכם מפת XML מתעדכנת).

מעבר לכך מומלץ גם לקשר אל העמוד החדש מתוך עמודים ותיקים יותר, כדי להעלות את החשיבות שלו בהיררכיית האתר (וגם לתפוס כמה שיותר מיקומים אורגניים בהמשך). אם אתם מנהלים מספר פרופילים במדיה חברתית ו/או ניוזלטר קבוע, שתפו את העמוד/ים החדש/ים לאחר שעלו לאתר. זה יכול לסייע להגדלת הטראפיק גם ממקורות לא אורגניים.

לסיום

בכל יום מתפרסמים מעל 4 מיליון פוסטים ברשת, אבל רוב רובם יישאר במחשכי הדיגיטל ולא יצליח להביא לבעליו תועלת כלשהי. כדי שהתוכן שלכם יהיה יעיל עבור העסק או הארגון, הוא צריך קודם כל לקלוע במדויק לצרכים ולחיפושים של קהלי היעד שלכם. 

בדיקת העמודים המובילים אצל המתחרים שלכם, תסייע לכם למנף את אותם נושאים לצורכי טראפיק, לידים, מכירות, מיקומים בגוגל ועוד.

רוצים טריק נוסף לשיפור הטראפיק?

במקום להשקיע את כל הזמן בהוספת עמודים חדשים – עדכנו עמודים קיימים >

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם

ייעוץ בוואטסאפ