קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
10 טיפים למציאת נושאים לכתיבה
תוכן, חווית משתמש ועוד

10 טיפים למציאת נושאים לכתיבה

אחד הקשיים הגדולים של שיווק מבוסס תוכן, ובייחוד של קידום אורגני, הוא הצורך הכמעט תמידי ליצירת תכנים חדשים. סקרים בתעשיית הדיגיטל מעידים שחלק ניכר מאנשי השיווק נאבק מדי חודש עם הצורך בחיפוש רעיונות לתכנים חדשים, שיהיו רלוונטיים לנכסים השונים שלהם.

תוכן הוא רכיב חשוב ביותר בשיווק המודרני, ולא סתם אמר סת' גודין כי שיווק מבוסס תוכן הוא השיווק האמיתי האחרון שנותר לנו. שיווק מבוסס תוכן זול יותר בעשרות אחוזים בהשוואה לסוגי שיווק אחרים, והוא גם יעיל לא פחות ביצירת התוצאות הרצויות (יותר טראפיק, יותר המרות, יותר לקוחות).

כאן המקום לציין שלא תמיד צריך להתרכז אך ורק ביצירת תוכן חדש, ופעמים רבות גם עיבוי ושדרוג של תוכן קיים יעיל לא פחות מכך, ולעיתים גם יותר.

אז אחרי כל ההקדמה הזו, הנה 10 טיפים שיסייעו לכם לגבש רעיונות לתכנים חדשים.

סרטונים

אחת האפשרויות הטובות ביותר ליצירת תוכן היא שימוש בסרטונים, בעיקר אלו הנמצאים ביוטיוב. כמעט אין מצב שלא תמצאו ביוטיוב סרטון בנושא כלשהו, ולאחר מכן תוכלו לתמלל, לערוך מחדש ולהפוך אותו למאמר כתוב. עוד אופציה לא פחות טובה היא תמלול של סרטוני TED, הידועים באיכותם ובנושאים המגוונים שלהם.

לאחר שתמללתם / ערכתם את הסרטון לטקסט כתוב והקמתם את העמוד החדש, מומלץ להטמיע בו את הסרטון המקורי; זאת כדי להגדיל את זמן השהייה באתר. אנשים מגיבים טוב יותר לתוכן ויזואלי מאשר טקסטואלי בלבד, ולכן כל סרטון או תמונה שתוכלו לשלב בעמוד – יסייעו לכם בשורה התחתונה (עוד טראפיק, עוד לקוחות).

בדיקת מתחרים

לפעמים המתחרים שלנו עושים דברים ששווה ללמוד מהם; ככל הנראה זה מה שהוביל אותם לעשירייה הראשונה בגוגל או להישגים אחרים. אז חפשו את המתחרים שלכם בתוצאות החיפוש, היכנסו לאתרים שלהם ובדקו מה הם עושים:

  • אילו סוגי תוכן הם מעלים?
  • האם מדובר רק בתוכן טקסטואלי או גם סוגים אחרים?
  • האם העמודים שעלו בתוצאות כוללים מידע שלא קיים אצלכם באתר?
  • האם יש מישהו מקצועי שעומד מאחורי התוכן באתר המתחרה?
  • האם הם משתמשים בפורמטים שונים של תוכן? פסקאות, טבלאות, בולטים ועוד.
  • וכן הלאה…

כאן המקום לציין שאומנם אנחנו ממליצים לבדוק מה קורה אצל המתחרים, אבל זה ממש לא אומר שנעתיק מהם. בדיקת מתחרים היא עניין ידוע ומקובל בעולם השיווק, והמטרה היא להבין את רוח הדברים – כדי ליצור זאת מחדש במילים שלנו. אם נעתיק תכנים מלאים בשלמותם אנו מסתכנים בכך שהעמוד שלנו יסונן החוצה מגוגל, וכמובן מסתכנים גם בהפרת זכויות יוצרים.

תיבת חיפוש באתר

כאשר מדובר באתרים עם כמה מאות עמודים ומעלה, מומלץ מאוד שתהיה שם תיבת חיפוש. מעבר לעובדה שזה מקצר הליכים ומאפשר למצוא במהירות מה שרוצים, תיבת חיפוש באתר היא כלי מצוין כדי לקבל רעיונות לתוכן חדש.

לדוגמה, נניח שיש לכם אתר בנושא אוכל – והמשתמשים שלכם חיפוש כמה פעמים דברים שקשורים לבישול נטול גלוטן. זהו רמז מצוין לכך שמדובר בנושא מבוקש וכדאי לכם להרחיב אודותיו באתר. אם אין לכם שום עמוד או קטגוריה שעוסקים באוכל ללא גלוטן, אז בכלל הרווחתם מודיעין עסקי יקר ערך – וכעת אתם יכולים לתת מענה גם למשתמשים שמחפשים את הנושא הזה.

תיבת חיפוש היא כלי מצוין בעיקר באתרי מסחר, בהם אנשים מחפשים מוצרים שאולי לא חשבתם להציע. אם פתאום תראו חיפושים של מוצר שלא קיים אצלכם באתר, אולי כדאי לשקול להוסיף גם אותו (ולהגדיל את ההכנסות). אם יש לכם אתר וורדפרס תוכלו בקלות למצוא תוסף של חיפוש פנימי, אבל גם אם לא – תמיד אפשר להוסיף לאתר שלכם את תיבת החיפוש של גוגל.

 כלי מילות מפתח, השלמות אוטומטיות ועוד

כלים שמספקים רעיונות למילות מפתח הם בהחלט התחלה טובה – כגון מתכנן מילות המפתח של גוגל, Ubersuggest, Ahrefs, Semrush ועוד. כדי לקבל את הרעיונות הכי טובים, מומלץ להתחיל עם ביטויים יחסית ארוכים של 3 מילים ומעלה, אבל גם ביטויים קצרים יותר עשויים להפיק בתמורה רעיונות טובים לתוכן.

לדוגמה נניח שאנו רוצים למצוא רעיונות לתוכן בתחום האופנה לגבר. ניכנס לאחד מכלי המילים הזמין לנו, ונתחיל את החיפוש עם כמה ביטויים ראשוניים כגון אופנת גברים, בגדי גברים וכן הלאה. כלי המילים לסוגיהם יפיקו רשימת ביטויים רלוונטיים, מהם ניתן לבחור את הרעיונות הרלוונטיים.

מעבר לכלים הללו ניתן להשתמש גם בהשלמות האוטומטיות ובהמלצות לחיפושים נוספים בגוגל. כמו כן יש כלים ייעודיים המספקים שאלות ותשובות במגוון נושאים, כגון Answer The Public ואחרים.

גוגל טרנדס

זהו כלי חינמי של גוגל המציג פופולריות ומגמות חיפוש של נושאים שונים. לאחר שהקלדתם עד 5 ביטויים / נושאים במנוע, גוגל טרנדס יערוך ביניהם השוואה ויזואלית ויציג מי מהם יותר מבוקש מהאחר. לצורך קבלת רעיונות לתכנים, ניתן להשתמש בפיצ'רים הנלווים של גוגל טרנדס – כגון חיפושים שנמצאים במגמת עלייה, תוכן עונתי שמתאים לנקודות זמן ספציפיות בכל שנה (חגים, מועדים וכו') ועוד.

המדריך המלא לשימוש בגוגל טרנדס >

 גוגל ניוז

אתרי החדשות מפרסמים תכנים בכמויות מסחריות מדי יום, וכמעט אין מצב שלא תוכלו למצוא משהו שיתאים לנישה שלכם. ניתן להשתמש בגוגל ניוז בשתי דרכים עיקריות:

הדרך הקצרה – עשו חיפוש רגיל בגוגל ואז הקליקו על טאב news ליד תיבת החיפוש. זה יוביל אתכם לתוצאות מתוך אתרי חדשות בלבד.
הדרך ה"ארוכה" – היכנסו ישירות לכתובת news.google.com, חפשו נושא מסוים וקבלו את כל הידיעות החדשותיות אודותיו.

גוגל סקולר

עוד כלי חינמי ומצוין – Google Scholar מאפשר למצוא מאמרים ומחקרים בכל נושא עלי אדמות. מכיוון שהוא ממוקד במציאת חומר אקדמי ומחקרי, מובטח לכם שתקבלו אך ורק ממצאים מדויקים, ולא פייק ניוז מהסוג שעלול היה להשתחל לתוצאות החיפוש הרגילות.

לדוגמה, אם יש לכם אתר שעוסק באופנת גברים – תוכלו למצוא רעיונות לתכנים חדשים באמצעות סקולר. לדוגמה: המודעות של דור ה-Y לנושאי אופנה; השפעת האופנה על הצרכן וכן הלאה.

גוגל סקולר

קבוצות פייסבוק

קבוצות פייסבוק הפכו למנוע ענק של קהילתיות ושיתוף, ובמקרים רבים החליפו את אתרי הפורומים המסורתיים של פעם (אם כי יש לא מעט פורומים שעדיין חיים ונושמים). מכיוון שכל קבוצת פייסבוק עוסקת בדרך כלל בנושא מסוים, מן הסתם חברי הקבוצה מעלים לדיון מגוון רחב של נושאים, שאלות ועוד.

התהליך פשוט מאוד: כל שאלה או דיון שעולים בקבוצה, יכולים לשמש אתכם ככלי לקבלת רעיון לתוכן חדש. כל מה שצריך לעשות הוא להיות חבר/ה בקבוצות הרלוונטיות לנישה שלכם, לעקוב אחר המתרחש ולאסוף רעיונות שאחר כך יגובשו לכדי תכנים חדשים.

שאלות והמלצות של לקוחות

הלקוחות שלכם ודאי שואלים אתכם שאלות בנוגע למוצר ו/או לשירות שאתם מספקים; לעיתים אף מדובר בשאלות שחוזרות על עצמן שוב ושוב. אם יש כמה שאלות כאלה, ענו בכתב על כל אחת מהן בנפרד – והרי לכם כמה וכמה עמודים חדשים שאפשר להוסיף לאתר. לחילופין, אפשר לרכז את כל השאלות והתשובות בעמוד אחד רלוונטי (אבל יש חשש שהוא יהיה פחות אפקטיבי בהשוואה לעמוד נפרד עבור כל שאלה ותשובה).

מעבר לכך, אם קיבלתם המלצות ומכתבי תודה מלקוחות – גם זה בהחלט סוג של תוכן. הקדישו מקום באתר להמלצות, והרי לכם עמוד שיכול להתעדכן מדי פעם בפעם. כמו כן רצוי מאוד שיהיה לכם פרופיל גוגל לעסק שלי, שם ניתן לקבל ביקורות ואף להציג אותן באתר באמצעות תוסף וורדפרס.

כלים לסריקת אתרים

כלים כגון הצפרדע הצורחת או XENU מאפשרים לסרוק אתרים שלמים, ולקבל את רשימת העמודים הקיימים שלהם. כל מה שנשאר לכם לעשות הוא להוריד לקובץ את רשימת העמודים ושמותיהם, ויש לכם אוסף של רעיונות לתוכן חדש.

אפרופו טיפ מס' 2 (להציץ למתחרים) – הכי טוב לעשות זאת עם אתרים שמתחרים בכם באותה נישה, ואז תוכלו לדלות מהם את כל הנושאים בהם נעשה שימוש באתר. פשוט וקל.

רגע לפני סיום

כמובן שיש עוד דרכים רבות שיכולות לעזור במציאת רעיונות לתוכן – חיפוש פשוט בגוגל, פודקאסטים בנושאים ספציפיים, חיפוש אינפוגרפיקות באמצעות גוגל תמונות, חיפוש מאמרי השוואה בין מוצרים ו/או שירותים בנישה שלכם וכן הלאה.

למעשה כמעט כל דבר יכול לשמש כרעיון לתוכן, כל עוד יודעים איך לעשות זאת. שיהיה בהצלחה והלוואי שתמיד יהיו לכם רעיונות פוריים לתכנים חדשים.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?