כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701

מה הוא ה CTR ואיך תוכלו לשפר אותו ולהביא תנועה ממוקדת לאתר?

מה הוא הCTR?

הCTR הוא קיצור לביטוי המלא "Click Through Rate" , כלומר היחס בין כמות החשיפות לכמות ההקלקות לעמוד שלכם. הCTR הוא הרבה יותר מסתם מספר, ולמעשה מדובר באחד מהפרמטרים המספריים החשובים ביותר בעולם קידום האתרים והשיווק באינטרנט בכלל. 


שורה של מקרי בוחן ומחקרים שנעשו הוכיחו שמעבר לקשר הטכני הקיים בין תוצאות CTR לבין תוצאות קמפיינים אורגניים וממומנים, קיימת קורלציה בין שיעור CTR גבוה לבין יחס ההמרה בפועל, כפי שתוכלו לראות במאמר המצוין שהתפרסם בwordstream.

מה הוא הקשר בין CTR לתוצאות האורגניות?

בהקשר של קידום אורגני, הCTR מאפשר למנועי החיפוש ובראשם לגוגל לבחון את התאמת התוצאות שהמנוע מציג לשאילתות של הגולשים, לפחות ברמה הראשונית של מידת התאמת הטייטל  ותיאור המטא של תוכן העמוד לחיפוש של הגולש (לאחר מכן נכנסים פרמטרים נוספים שכולם ככולם קשורים לעדכון הראנק בריין כמו שיעור נטישה, זמן שהייה וכו'). 

CTR ותוצאות אורגניות גרף

מבחינת ניתוח ואבחון, גוגל סרץ' קונסול מאפשר לנו לדעת במדויק את כמות החשיפות ,ההקלקות והCTR כמובן שהעמודים השונים באתר שלנו מקבלים בעבור כל שאילתא בנפרד. בדרך זו, קל לנו לאבחן ולדעת מה השינויים הנדרשים שיש לעשות ע"מ שנוכל לשפר את הפרמטר החשוב כל כך הזה ולזכות בתנועה רבה יותר.

במחקר הנהדר מבית wordstream שהפניתי אתכם מקודם אליו, נמצא קשר ישיר וברור בין שיפור בCTR לבין שיפור במיקומים האורגניים ואף מובא נתון סופר מעניין לפיו כל שיפור של 3% בפרמטר זה מתורגם לעלייה במיקום  אחד בתוצאות האורגניות. כמובן, יש עוד אינספור פרמטרים נוספים אבל בהחלט מובא כאן מספר מעניין ששופך אור כמותי מסוים על כל הנושא.

מה הוא הקשר בין CTR לתוצאות ממומנות?

בהקשר של קידום ממומן ישנן שתי נקודות מרכזיות בהן הCTR מקבל חשיבות יתרה. ראשית, בדומה לקידום האורגני, גם במערכת הפרסום הממומן של גוגל ישנם מספר פרמטרים לחישוב איכות המודעה שחלק ניכר ממנה נלקח משיעור הCTR שמודעה נתונה זוכה לה בעבור חיפוש מסוים של הגולשים.

אם אתם רוצים ללמוד עוד על מערכת הפרסום בגוגל וכיצד הCTR נכנס למעשה בשקלול ציון איכות המודעות בקידום הממומן, אני יותר ממליץ לקרוא את המדריך המלא שהכנו עבור פרסום בגוגל וסוקר בדיוק את הנקודה הזו. 

גם בעולם האורגני וגם בעולם הממומן, שיעור CTR נמוך מאפשר לנו המפרסמים והמקדמים למצוא את נקודות התורפה בקמפיינים שאנחנו מנהלים ולבצע תיקונים נדרשים ע"מ שנוכל לשפר את הביצועים של הלקוחות שלנו. כפי שתוכלו לקרוא בהמשך, יש מספר שיטות לעשות זאת בצורה יעילה במיוחד.  

דוגמאות מהשטח 

מותגים קטנים וגדולים כאחד נופלים במלכודת הCTR, ומשיטוט קטן בגוגל ניתן לראות דוגמאות חיוביות שניתן לראות בבירור כי התבצע איזשהו תהליך חשיבתי לפני התאמת כותרת הטייטל ותגית המטא כדי לעורר את סקרנות הגולש שמתבטאות בשיפור מדדים, ומנגד, להבחין במותגים גדולים שפשוט מזניחים את הנושא לגמרי ומבצעים שגיאות קשות שיכולות להוביל לנזקים כלכליים משמעותיים.

דוגמא א' – המותג שופרסל בעבור הביטוי "קניות באינטרנט"

קניות באינטרנט שופרסל

שופרסל הוא מותג ענק, בטח במושגים מקומיים, ודווקא ממנו יש ציפייה לעמידה בסטנדרטים מסוימים ולכן ההפתעה הייתה משמעותית במיוחד עבורי כאשר ראיתי את הכותרת שלהם ואת תגית המטא המוצגת בעבור הביטוי "קניות באינטרנט".

ראשית, תגית הטייטל חורגת מכמות התווים המקסימלית ולכן אנחנו רואים את תצוגת שלושת הנקודות. בנוסף, נראה כי לא הייתה באמת איזשהו ניסיון למשוך את הגולש מעבר לעובדה הפשוטה שמדובר באתר שופרסל.

 

דוגמה ב'- המותג ענק הדיו בעבור הביטוי "דיו למדפסת"

תוצאות של דיו למדפסת בגוגל

בביטוי "דיו למדפסת" ישנה דומיננטיות ברורה לתוצאה של ענק הדיו כבר מהרגע הראשון. ראשית, ברמת התוכן מוצגת כאן התאמה וחשיבה מקסימלית על הגולשים המעוניינים לקנות דיו למדפסת באמצעות פנייה ישירה אליהם " דיו למדפסת קונים רק בענק הדיו", ולאחר מכן התייחסות למחירים הזולים של הרשת.

בנוסף, מבחינה ויזאולית אנחנו יכולים להבחין באימוג'ים הבולטים לעין ותופסים את תשומת לבנו כבר מהרגע הראשון.

השוואה זו כאן כדי להראות לכם שגם מותגים ורשתות ענק יכולות לטעות וליפול בנושא, ומנגד, אתרים קטנים ועסקים מקומיים יכולים להוות דוגמה לשימוש נכון וחכם בתגית המטא והתאמה של הטייטל והתוכן עבור הגולשים.

גילוי נאות: למי שזה לא היה ברור עד עכשיו, "ענק הדיו" הוא לקוח ותיק שלנו 🙂

 

איך תוכלו לשפר את הCTR ? 

ראשית חשוב לבחון את הנתונים באמצעות הסרץ' קונסול שלכם ולזהות נקודות תורפה. ניתן להניח בזהירות שכל CTR שנמוך מ2% יכול להוות נקודה למחשבה ולעיתים תוכלו להשיג שיפור משמעותי גם באחוזים גבוהים יותר.

סרץ קונסול ומחקר מילים 

כאשר אתם ניגשים להתאמות ושינויים דעו שברחבי האינטרנט תוכלו למצוא עשרות ואף מאות שיטות לשיפור כותרות הטייטל שלכם והתיאורים שאתם מציגים לגולשים, אך שנייה לפני שאתם קופצים למאמרים בנושא ( מומלצים במיוחד הם המאמרים של Outbrain וwordstream חשוב להבין את ההגיון הבסיסי שיכול לחסוך ממכם שעות של עבודה. 

בסופו של דבר, כותרת מנצחת ותיאור מסקרן נולדים מהבנה של הגולשים ומהיכולת שלכם לעורר רלוונטיות, סקרנות ועניין.  כדי להגיע לאותם שלושה פרמטרים, תוכלו להשתמש בשורה של אמצעים טכניים כמו שימוש באימוג'ים, נקודות וסימני פיסוק בצורה מתקדמת , אלמנטים של מיקרו קופי, וכמובן, שילוב ועידוד של רגשות יכול להתאים בחלק מהמקרים. 

נסו להיות יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסה אך אל תסטו יותר מידי מהנושא והישארו בתחומי הרלוונטיות.

 אחד השימושים המסקרנים ביותר הוא השימוש באימוג'ים בכותרות ובתגיות טייטל ומטא בתצוגות החיפוש. נסו לבצע ניסויים מקומיים באתר או באתרים שלכם ולבחון לאורך זמן את ההשפעה של השינויים שלכם. חשוב לתת זמן בחינה לשינוי ולא לקפוץ למסקנות באופן נחפז. מניסיון שלנו, בחלק מהמקרים מדובר בהצלחה ועבור חלק מהאתרים מדובר בכשלון, הגיע הזמן לכמה ניסויים שתעשו במעבדת הSEO שלכם🧪🧪.

אזהרה חשובה לפני שאתם מבצעים כל שינוי⚠️⚠️

ראשית, זכרו ששינויים יכולים להתפתח בצורה חיובית אך גם להוביל לפגיעה בתוצאות וחשבו על כך לעומק לפני כל שינוי בטייטל או שינוי אחר שאתם עושים. בנוסף, חשוב לזכור שההתאמה יכולה להשפיע ברמה מוגבלת בעבור שאילתות מסיימות של הגולשים ולא תוכלו לענות באותה כותרת על כל החיפושים של הגולשים בצורה מיטבית.

השקיעו את המשאבים שלכם בחכמה ודעו מראש אילו גולשים אתם רוצים למשוך ובצעו את ההתאמות בעיקר עבורם.

לסיכום,

פרמטר הClick Through Rate הוא אחד העוגנים החשובים שמאפשר לנו להבין את מידת ההתאמה בין התוצאה המוצגת לגולשים לבין מה שהם חיפשו בפועל בצורה כמותית. הבנה נכונה של היבט זה אשר משלבת ניתוח, שיפור ובחינה מחודשת של הנתונים יכול להזניק את הקמפיינים שלנו בצורה משמעותית.

 

מה הוא ה CTR ואיך תוכלו לשפר אותו ולהביא תנועה ממוקדת לאתר?
ממוצע דירוגים: 5 (סה״כ 2 מדרגים)
קידום אתרים בגוגל למעלה