כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
איך לבנות צוות SEO בחברה שלכם?
in house seo

איך לבנות צוות SEO בחברה שלכם?

עסקים רבים מתלבטים האם להסתייע בשירותיו של מומחה קידום / חברה לקידום אתרים או לחילופין לפתוח צוות In-house שיעשה את עבודת קידום האתר של החברה, הסטארטאפ או העסק. במאמר זה אנסה להכווין בצורה הטובה ביותר את ציבור המתעניינים בשירות בניית צוות SEO בחברה או בכאלו הרוצים לייעל ולשפר את ביצועי הצוות הקיים.

איך לאבחן בצורה הטובה ביותר את הצורך שלכם בצוות In-house SEO?

האמת היא שאפשר להקל את ההתלבטות על ידי שיקוף חכם של המצב הקיים. הכנתי עבורכם מספר שאלות מנחות שיעזרו לכם להבין את מצב זה בדרך המקצועית ביותר והברורה ביותר.

  • מהו נפח העבודה שמגיע באמצעות תנועה אורגנית במצב הנוכחי?
  • האם קיים שיפור משמעותי בתוצאות באמצעות החברה איתה אתם עובדים ואתם מרוצים באופן כללי מהתוצאות שלה?
  • מהו השירות אותו אתם מקבלים מבחינת  SEO? מבחינת תכולת עבודה  כמה שעות אופטימיזציה, מאמרים וקישורים?
  • מהי מידת הניסיון של מנהל הפרוייקט שעובד מולכם?
  • כאשר אתם מבצעים השוואה של השקעה אל מול החזר (ROI) כמה אתם מרוויחים מהשיתוף פעולה עם הסוכנות SEO?

שימו לב : ראוי ומומלץ לבחון את תוצאות הסוכנות או הפרילנסר לאחר פרק זמן של לפחות חצי שנה ואף שנה בפרוייקטים עם דרגת תחרות גבוהה.

בשלב זה אחרי שעניתם על השאלות חשוב לעבד את כל המידע ולהגיע אל המסקנות הבאות:

  • כמה שעות SEO אתם מקבלים בכל חודש כרגע?
  • מה פוטנציאל הצמיחה שלכם מבחינת SEO ( מבחינת מיקומים, נפח מילות חיפוש וכו')
  • כמה אתם משלמים כל חודש לחברת הSEO?
  • מהי פעילות הSEO שאתם מקבלים? 

השקעה כלכלית בבניית צוות SEO 

לאחר שעיבדתם את המידע וקיבלתם תמונה טובה יותר, הגיע הזמן להבין את מידת ההשקעה אליה אתם נדרשים בבניית צוות SEO In-House.

לרוב, אם עושים את המעבר לצוות SEO רצוי להעסיק לפחות עובד אחד במשרה מלאה. במידה ומדובר בעסק תחרותי רצוי שאותו עובד יהיה עם ניסיון של לפחות 3-5 שנים ועם יכולות להעסיק עובדים ולבנות צוות בעתיד. עלות המעסיק למועמד כזה יכולה להגיע לאזור ה15,000 ויש לזכור שאותו עובד יצטרך תשתית טכנית הכוללת תוכנות וכל שאר העלויות הנלוות שיכולות להגיע לכמה אלפי שקלים בחודש. התוכנות בתשלום יאפשרו לכם לעשות את הדברים הבאים שסביר להניח שאתם מקבלים אותם מחברת הSEO שאתם עובדים איתה:

  • מעקב אחר מיקומים של מילות מפתח 
  • ביצוע מחקר מתחרים
  • מעקב אחרי בניית קישורים וקישורים שהוסרו

שימו לב: מעקב אחרי תנועה אורגנית תוכלו לעשות בקלות ובחינם על ידי גוגל אנליטיקס

איך לבנות את הצוות SEO שלכם?

שימו לב- כל המשרות כתובות בלשון זכר אך כמובן שמיועדות לשני המינים, אם אתם במקרה מתאימים לאחת המשרות תוכלו להגיש מועמדות כאן:)

במידה והצוות SEO שלכם הוא לא One man show של מומחה SEO הנעזר בפרילנסרים לביצוע עבודת קישורים ותוכן וכיוצ"ב , בדרך כלל צוות הSEO בנוי בצורה הבאה:

ראש צוות SEO- "המוח" מאחוריי פעילות קידום האתר וזה שאמור לנהל  ולהפעיל את שאר חברי הצוות. בדרך כלל רצוי שיהיה בעל ניסיון יחסית נרחב., זכרו שבסופו של דבר הוא זה שיתן את הדין וחשבון לחיוב ולשלילה.  עבודתו תכלול בין השאר אסטרטגיית אופטיזמציה באתר עצמו (On-page) , פיקוח או ביצוע של בניית קישורים (Off Page) , בניית תוכנית תוכן ואף שילוב אסטרטגיית הסושיאל.

מומחה בניית קישורים- כעיקרון כל תפקידו של בונה הקישורים הוא כאמור,  לבנות קישורים:) העניין הוא שבשביל להיות בונה קישורים מוצלח יש צורך בדמות שיודעת לתקתק דברים בצורה מהירה, ליצור שיתופי פעולה ואף לקדם יוזמות בתחום. 

מנהל תוכן- מנהל התוכן יהיה אחראי על ביצוע פעילות התוכן הקשורה לאתר בכפוף לתוכנית שהוסכמה עם צוות הSEO.  בנוסף, ייתכן ומנהל התוכן יהיה אחראי על כתיבת התוכן בעצמו, הכל כמובן תלוי הכמות הנדרשת.

שימו לב: בעוד את פעילות התוכן והקישורים תוכלו "לייצא" החוצה לפרילנסרים משרת מנהל הSEO היא קריטית כי הוא זה הבונה את כל האסטרטגיה. לכן, יותר קשה להחליף את המשרה הזו מאשר ליצור, להחליף, לשנות את המשרות האחרות.

יתרונות של צוות SEO In-house

במידה ותבנו את הצוות שלכם בצורה חכמה, תוכלו להנות ממספר יתרונות מרכזיים:

  • שליטה מלאה בתהליך , בצוות , בהוצאות – ככה תדעו בדיוק איך הכסף שלכם באמת עובד.
  • תוכלו לייצר צמיחה אגרסיבית- יש הבדל משמעותי בין להעסיק חברת SEO שיש לה עוד מגוון פרוייקטים לבין עבודה עם צוות מהבית. מבחינת תפוקה תוכלו כנראה לייצר יותר ערך עבור הכסף שלכם והצוות שלכם נאמן אך ורק להצלחת המותג שלכם.
  • תוכלו לרתום את כלל חברי החברה להצלחת הSEO- יותר קל לבקש מעובד אחר בחברה לעשות את X בשביל הצלחת התהליך לעומת חברה חיצונית השולחת אימייל עם אותה בקשה.
  • במידה והצוות נבנה בצורה נכונה והנפח פעילות שלכם באמת מצריך כמה עובדים, תוכלו להנות מחיסכון כלכלי ארוך טווח.

חסרונות של צוות In-House SEO

  • אם אתם עסק קטן-בינוני יש סיכוי גדול מאוד שמבחינה כלכלית תצאו מופסדים ולא שווה לכם לצאת להרפתקאה הזו. גם אם אתם עסק גדול סביר שבמהלך ה12 חודשים הראשונים תפסידו כסף לעומת העסקת חברה חיצונית.
  • אם אין לכם תקציב מתאים לייאוש משרות שמבחינה מקצועית תפגעו- נגיד ואתם באמת מוגבלים במישור הכלכלי ויכולים להעסיק עובד אחד לתהליך, או כל מיני וריאציות של חצאי משרות חשוב שתדעו שאותו עובד לא יכול לעשות הכל והוא בכל מקרה יאלץ להסתייע בשירותים חיצוניים. זוהי טעות טראגית שחשוב להימנע ממנה.
  • קל יותר להחליף סוכנות או חברה מאשר את הצוות שלכם- אין ספק שאם יש חוסר תפקוד מבחינת SEO קל הרבה יותר להחליף את החברה בתור ספק מאשר את הצוות שלכם או חלקו. קל = פחות יקר. 
  • אם אתם מקדמים את האת בחו"ל, חשוב לבדוק שהצוות המקומי יודע ובעל ניסיון בקידום אתרים באנגלית או בכל שפה אחרת.

בשורה התחתונה,

חשוב לזכור שאם רוצים להיכנס לתהליך הזה של בניית צוות ייעודי לSEO בחברה שלכם, חשוב להתייעץ עם מומחה קידום אתרים שיעזור לכם בתכנון הצוות בצורה מיטבית ואולי גם בהשמה של האנשים המתאימים ביותר למשרה. בנוסף, מחקר ארוך ומקיף ימנע יצמצמם את מרווח הטעויות, ותוכלו לדעת בדיוק לאיזו הרפתקה אתם נכנסים. המלצתי האישית והלא אובקטייבית היא לבצע את המהלך אך ורק מתי שהעסק שלכם עבר את הנקודה שבה סוכנות היא הפתרון הטוב והיעיל ביותר, והנקודה הזו בדרך כלל מתקבלת בהיקפים גדולים ובאתרים סופר גדולים. 

 

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם

ייעוץ בוואטסאפ