קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
תובנות על קידום אתרים שישנו את חייכם
תובנות על קידום אתרים

תובנות על קידום אתרים שישנו את חייכם

כל מי שמכיר את התחום של קידום אתרים, בין אם אתה מתעניין מסקרנות או מקדם אתרים מתחיל או איש מקצוע ותיק ומנוסה, יודע שמדובר בנושא שדורש לא מעט ידע. יתכן אפילו שאת התובנות המובאות להלן חלק מן הקוראים יזהה ויאמר לעצמו "אני כבר יודע את זה" – ועם זאת, יש הבדל תהומי של "לדעת" לבין "לעשות".

במילים אחרות, אם אתם עוסקים בקידום אתרים, או רק עכשיו נכנסים לתחום ואתם מעוניינים לצבור ידע שיסייע לכם לדרג את האתר שלכם בצורה הגבוהה ביותר, המאמר הזה עבורכם.

ריכזתי 3 תובנות שעזרו לי הלכה למעשה להכניס כמה שיותר תנועה אורגאנית לאתרים שאותם אני מקדם, אז קדימה לעניינשיין>>

חשוב יותר "ללכלך את הידיים" מאשר לצבור ידע.

על מנת לבצע קידום אתרים באופן אופטימלי, חשוב לדעת כמה שיותר על האלגוריתם של גוגל. הידע חשוב מאין כמוהו, אולם בכל זאת יש יותר מדי מקדמי אתרים שמבצעים טעויות נפוצות רבות: קופצים מהר מדי למסקנות על בסיס מקורות לא מבוססים, מפריזים בחשיבותם של לקחים המופקים מאירועים זניחים, ממעיטים בחשיבותן של ההנחיות של גוגל או פשוט לא שמים מספיק לב לנתוני הקמפיין שלנגד עיניהם.

אין זה אומר שהצד הטכני של קידום אתרים אינו חשוב, אבל חשוב אפילו יותר "ללכלך את הידיים", להטיל ספק, לנסות דברים שונים שוב ושוב. רובכם יודעים מה צריך לעשות, אבל לא באמת עושים אותו. מקדמי אתרים רבים נוטים לצבור עוד ועוד ידע, אולם לא מיישמים אותו מספיק. לומדים טכניקה חדשה לקידום אתר ביום מסוים, אבל לא מוציאים אותה אל הפועל למחרת.

מה כן צריך לעשות? ובכן, להתאמץ. לא רק לקרוא ולצבור ידע, אלא להפוך אותו למציאות. לנסות פעם נוספת, ועוד אחת, ואם צריך אז עוד פעם. הפכו את הידע שצברתם לניסיון של ממש. מדדו את התוצאות, בצעו שיפורים תוך כדי תנועה. מצו את הפוטנציאל של כל דבר חדש שאתם לומדים – זו הדרך היחידה לחצות את הגבול מן התאורטי למעשי.

אל "תעלו תוכן" . תבנו אותו.

שאלו את עצמכם זאת: כשאתם גולשים באינטרנט, האם אתם צורכים תוכן או משתמשים בו?

רוב הגולשים ברשת, בין אם הם מקדמי אתרים או לא, נוהגים לבקר במספר מצומצם למדי של אתרים. זאת משום שהתוכן באתרים הללו בדרך כלל נועד לצריכה ולא לשימוש. אלא שהמפתח לקידום אתרים מוצלח הוא לא להיות אתר שמציג תוכן לצריכה, אלא אתר שהתוכן שלו צומח, מתפתח והופך למשהו אחר לגמרי: מוצר של ממש, המוצע בחינם לגולשים. המוצר הזה הוא בעל ערך כה רב למשתמשים, שהם מתחילים לא רק לצרוך אותו אלא ממש להשתמש בו – וכך גדלים הסיכויים שאותם גולשים יחזרו וישתמשו בו בעתיד.

לאתרים המצליחים ביותר, אלה שנמצאים בצמרת התעשייה המקוונת, יש לפחות עמוד אחד או שניים באתר שלהם אשר הצליחו להפוך את התוכן שלהם לכזה שהגולשים מוצאים בו שימוש של ממש. לא תמיד אלה העמודים בעלי שיעור ההמרה הגבוה ביותר, אבל הם בדרך כלל אלה עם הכמות הגדולה ביותר של קישורים (שניה רק לעמוד הבית). אלה בדרך כלל העמודים שנהנים מן התנועה הגבוהה ביותר ושיעור ההחזר על ההשקעה הגבוה ביותר. לכל הפרמטרים הללו יש חשיבות קריטית בכל הנושא לדירוג בתוצאות החיפוש, מוניטין ומיתוג.

כן, התוכן חשוב, אבל לא רק התוכן. אם עליכם לבחור בין "להעלות תוכן לאתר" לבין "לבנות משהו", לכו על השני. העדיפו לבנות כלי, פלטפורמה, קהילה, מדריך למשתמש – כל דבר שימשוך אליו תנועה וקישורים – מאשר להעלות עוד פיסת "תוכן" רק כדי למלא עוד עמוד באתר.

אם זה לא מקדם משהו אחר, זה לא מקדם את האתר

מנוע החיפוש של גוגל הוא מערכת עצומה של קודים סבוכים, פרוטוקולים, אפליקציות, מערכות הפעלה, רובוטים סורקים ומאגרי נתונים עצומים, שהאלגוריתם המקשר בין כולם משתנה כ-500 פעמים מדי שנה. בחישוב פשוט, מדובר בשינוי או שניים מדי יום ביומו.

כלומר, אפילו המתכנתים המוכשרים ביותר של גוגל לא יכולים להתמצא בנבכיו המפותלים של האלגוריתם, אז על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במקדם אתרים שמנסה ללמוד את השפעותיהם המדויקות של כל הגורמים המשפיעים על דירוג של אתר במנועי חיפוש. כל מה שכן אפשר לעשות הוא לקוות למצוא מכנה משותף סטטיסטי, ובעיקר לא להסיק מסקנות גורפות ממה שעבד עבור אתר אחד מתוך ציפייה שיעבוד באותו אופן גם עבור אתר אחר.

בנוסף, ההנחיות של גוגל מציינות במפורש:

"הימנע מטריקים שמטרתם לשפר את הדירוג במנועי חיפוש. כלל אצבע טוב הוא לשאול את עצמך האם היית מרגיש בנוח אילו היה עליך להסביר את מעשיך לאתר מתחרה או לעובד של Google. בדיקה מועילה נוספת היא "האם הדבר עוזר למשתמשים? האם הייתי עושה זאת אילולא היו מנועי חיפוש?"

ובמילים אחרות, אם טכניקות קידום האתרים שלכם נועדו אך ורק כדי לקדם את האתר, מבלי שיהיה להן שום ערך בפני עצמן, הרי שאתם עלולים לעבור על ההנחיות של גוגל.

תובנות על קידום אתרים – סיכום

ותיקים בתחום יודעים ששיטות קידום אתרים שכל מטרתן היא קידום אתרים הולכות ונעלמות מן העולם. רק טכניקות קידום אתרים המתבססות על עקרונות שיווק באינטרנט ממשיכות להוכיח את עצמן כאפקטיביות. פעולות מסוימות יתבררו כיעילות לטווח קצר בלבד, אולם עליכם למצוא את הפעולות שימשיכו לעבוד עבורכם גם לאחר שתגישו את הדו"ח שלכם ללקוח.

משמעות הדבר היא שעליכם לנקוט בטכניקות ואסטרטגיות שיעלו בקנה אחד עם הדרישות של מנועי החיפוש, אבל גם לקחת בחשבון שמנועי החיפוש מתפתחים ומשתנים בקצב מהיר מאוד, כך שכדאי להסתכל קדימה, לטווח הרחוק, וליישם את התובנות שהוצגו בפניכם.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?