כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2021/02/globe-1.svg EN
איך עובד מנוע החיפוש של אינסטגרם?
שיווק בטיקטוק

איך עובד מנוע החיפוש של אינסטגרם?

כיצד אינסטגרם מדרגת ומארגנת תוצאות חיפוש? איך ניתן לשפר את התוכן שלנו כדי לקבל מיקומים במילות מפתח חשובות, וליהנות מחשיפה גדולה יותר? הכול ועוד במדריך שלפניכם.

אינסטגרם כבר מזמן הפכה לאחת הרשתות החברתיות הגדולות בעולם, עם יותר ממיליארד משתמשים פעילים מדי חודש. לנוכח הים האינסופי של פוסטים, תמונות, סרטונים, סטוריז ועוד – כדאי לדעת איך ניתן לבלוט ולקבל יותר חשיפה אורגנית, באחד מהמנועים הוויזואליים הגדולים בעולם.

המטרה העיקרית של החיפוש באינסטגרם היא לארגן את מגוון התכנים בצורה הכי מתאימה למשתמש היחיד. לדוגמה – נניח שאתם מחפשים תמונות בנושא היקום. כאשר אתם מקליקים על תיבת החיפוש בטאב האקספלור, הדבר הראשון שתראו הוא חיפושים אחרונים שבוצעו. ברגע שתתחילו להקליד space או מילה דומה אחרת, יוצגו כל התכנים הכי רלוונטיים – חשבונות, תכני אודיו, האשטגים ומקומות שתואמים לשאילתה.

כיצד פועלים האלגוריתמים של הפיד, הסטוריז, אקספלור ורילז?

אינסטגרם כבר שיתפה בעבר כיצד עובד מנוע ההמלצות שלה, שמציף תכנים אל הפיד, הסטוריז, רילז ועוד. לעומת זאת צורת הפעולה של מנוע החיפוש באינסטגרם היא שונה, וזאת מכיוון שהיא תלויה בפעולות של משתמשים – כלומר חיפוש. זאת בניגוד לטאב האקספלור של אינסטה, שמציג תכנים בצורה אוטומטית בהתאם לפרמטרים אחרים, שמנסים לחזות מה נעדיף לראות. למעשה זה בדיוק ההבדל בין שיווק push לשיווק pull, והכול באפליקציה אחת.

למרות שמאמר זה עוסק במנוע החיפוש של אינסטגרם, החלטנו להוסיף גם תקציר המתאר את הסיגנלים העיקריים ששולטים בתכנים האוטומטיים באפליקציה. באופן כללי נלקחים בחשבון פרמטרים מאוד דומים עבור כל סוגי הפידים, כגון:

  • מידע אודות הפוסט – פופולריות, סוג התוכן (מלל, וידאו), תאריך פרסום, אורך, מיקום (אם יש) ועוד.
  • מידע אודות המפרסם – כמה פעמים משתמשים אחרים יצרו אינטראקציה עם מפרסם הפוסט ועוד.
  • הפעילות שלכם – במה אתם מתעניינים, כמה פוסטים אהבתם ועוד.
  • היסטוריית מעורבות מול משתמש מסוים – עד כמה אתם מתעניינים באדם מסוים (תגובות, לייקים ועוד).

סיגנלים במנוע החיפוש של אינסטגרם

כפי שכבר צוין, מנוע החיפוש של אינסטגרם פועל בצורה שונה בהשוואה לפיד, לסטוריז, לאקספלור וכן לרילז. בפוסט חדש שפורסם לאחרונה, חושפת אינסטגרם איך פועל אלגוריתם החיפוש שלה (בניגוד לפוסט קודם בבלוג שלה, שעסק בתכנים שמוצגים אוטומטית). מן הסתם אפשר להניח שלכל אלגוריתם חיפוש יהיו סיגנלים רבים כדי לזקק את איכות התוצאות, אבל בגדול ניתן לסכם את אלו של אינסטגרם לכמה תחומים עיקריים:

שאילתת החיפוש

הטקסט שהוקלד אל תיבת החיפוש הוא בהכרח הפרמטר החשוב והרלוונטי ביותר. המנוע משתדל להתאים לחיפוש שלכם כל דבר רלוונטי – כגון שמות משתמש, ביוגרפיות, כיתובי תמונות, האשטאגים ומקומות.

פעילות המשתמש

סיגנל זה כולל חשבונות שאחריהם אתם עוקבים, פוסטים בהם צפיתם וכיצד יצרתם אינטראקציה עם חשבונות משתמש בעבר. חשבונות והאשטאגים שנמצאים אצלכם במעקב, יופיעו במיקומים גבוהים יותר לעומת כאלה שאחריהם אתם לא עוקבים.

מדדי פופולריות

כאשר מדובר בתחום שיש לו הרבה תוצאות בחיפוש, האלגוריתם של אינסטגרם בוחן גם את האינטראקציה עם התוצאות: מספר קליקים, לייקים, שיתופים ומעקבים עבור חשבון מסוים, האשטאג או מיקום.

טיפים לקידום אורגני אפקטיבי באינסטגרם

בהתבסס על הסיגנלים העיקריים הללו ועל אופן פעולת מנוע החיפוש, אינסטגרם מציעה מספר דרכים שיסייעו לנו לקדם את עצמנו בצורה אורגנית בתוצאות החיפוש. גם פה החלוקה היא לשלושה טיפים עיקריים, שאמורים לסכם ולמצות את מרב ומיטב האפשרויות לקבלת חשיפה אורגנית:

בחרו שם משתמש ושם פרופיל רלוונטיים

מכיוון שתוצאות חיפוש מבוססות ברובן על טקסט, מומלץ מאוד לתת לפרופיל שם / סלאג שרלוונטיים לסוג התוכן שאתם רוצים להציג בתוצאות החיפוש. אין טעם לקרוא לפרופיל "עוגיות וניל" אם התכנים שלכם קשורים לפרחים. בנוסף – אם אתם מוכרים בשם מסוים, שלבו אותו בשם המשתמש ו/או בשם הפרופיל כדי שתוכלו לקבל חשיפה כאשר מחפשים אתכם ישירות. אפקטיבי במיוחד לעסקים, חברות וארגונים, מפורסמים ועוד.

שלבו מילות מפתח ומיקומים רלוונטיים בתקציר

אותו עיקרון שתקף בסעיף הקודם – תקף גם כאן. ודאו שתקציר הביוגרפיה שלכם כולל ביטויים ומילות מפתח שמציגים אתכם, וכן במה עוסק הפרופיל שלכם (רצוי לבחור ביטויים ברורים כגון: אפייה, מסעדה, חנות פרחים ועוד). אם החשבון שלכם ייעודי למיקום גיאוגרפי מסוים – כגון עסק מקומי – שיתוף המיקום שלכם בשורת הביוגרפיה תקל על אנשים למצוא אתכם באזור הרלוונטי.

השתמשו במילות מפתח והאשטאגים רלוונטיים בכיתובים

רוצים שהפוסטים שלכם יופיעו בתוצאות החיפוש? שלבו מילות מפתח והאשטאגים רלוונטיים בכיתובים הייעודיים לכך (captions), אבל לא בתגובות. חלק ניכר ממשתמשי אינסטגרם עושים זאת בתגובות לפוסט, וחושבים שזה יביא להם תועלת – כשלמעשה זה חסר משמעות כאשר זה מופיע בתגובות.

מדיניות אינסטגרם וההשפעה על תוצאות החיפוש

בדיוק כפי שבגוגל יש סוגים של "עונשים" או סינון מתוצאות החיפוש בביטויים מסוימים, גם לאינסטגרם יש הנחיות כיצד להתנהג ואילו תכנים ראויים ולא ראויים להצגה. זה מיועד בעיקר כדי להגן על משתמשי האפליקציה מפני תוכן אלים, בוטה, פוגעני או מסוכן.

חשבונות, פוסטים והאשטאגים שמפרים את מדיניות ההמלצות – מקבלים "עונש" ומוצגים במיקומים נמוכים יותר בתוצאות החיפוש. בנוסף, חשבונות עלולים לקבל גם סוג של "באן" הקשור להופעתם בתוצאות החיפוש: לא ניתן למצוא אותם אלא אם חיפשו את שם החשבון המלא (ולא רק חלק ממנו, כפי שבדרך כלל ניתן לעשות). זו בעצם המקבילה של אינסטגרם לאתר שלא מוצג בגוגל תחת שם האתר.

כמו כן חשבונות, פוסטים והאשטאגים שמפרים את מדיניות הקהילה – מוסרים לחלוטין מאינסטגרם, ולא יופיעו כלל בשום תוצאת חיפוש.

שיפורים עתידיים במנוע החיפוש של אינסטגרם

בהמשך לכל ההנחיות שהוצגו עד כה, הפוסט המקורי בבלוג של אינסטה ממשיך ומתאר שיפורים שעתידים להשתלב בקרוב. החיפוש מיועד לעזור למשתמשים למצוא מה שהם רוצים, וסט השיפורים החדש יסייע למשתמשים לגלות תכנים חדשים.

כיום החיפוש באינסטגרם מאפשר למצוא בעיקר חשבונות, פוסטים ועמודי האשטאג; אבל עם כניסת השיפורים החדשים – המשתמשים יקבלו חוויית חיפוש משודרגת, ויוכלו למצוא גם תמונות רלוונטיות, סרטונים ועוד. כמו כן יחולו שיפורים בהבנת השפה האנגלית וכן בשפות נוספות בכל הנוגע לתוצאות החיפוש באינסטה.

לסיום

האינטראקציה ומעורבות המשתמשים באינסטגרם, גבוהה כיום פי 4 בהשוואה לאותם פרמטרים בפייסבוק (שרכשה את האפליקציה ב-2012 תמורת מיליארד דולר, יש לציין). בשילוב כמות המשתמשים החודשית, זה הופך את אינסטה לאחד ממקומות המפגש הגדולים ביותר בעולם הדיגיטל, אחרי גוגל, פייסבוק ויוטיוב.

בהתאם לכך, לאינסטגרם יש השפעה גדולה מאוד על התנהגות צרכנים ועל קבלת החלטות היכן ומה לרכוש. לדוגמה, 81% משתמשים באינסטגרם כדי לבצע מחקר מקדים אודות מוצרים ושירותים טרם רכישה; 130 מיליון משתמשים מקליקים על פוסטים לרכישת מוצרים מדי חודש; מחצית המשתמשים רכשה באתר כלשהו לאחר שראתה את המוצר / שירות באינסטגרם וכן הלאה.

אסור להתעלם מהכוח ומהעוצמה שיש לאינסטגרם. החל ממפורסמים עם מיליוני עוקבים וכלה בעסקים קטנים שיכולים ליהנות מעוד אפיק שיווקי אפקטיבי – אינסטגרם היא כבר מזמן לא רק חלון ראווה, אלא עסק רווחי לכל עניין ודבר. מי שיצליח לקדם את עצמו ולקבל את מרב החשיפה בנישה הרלוונטית לו, יהנה מכל היתרונות האדירים שיש לאינסטגרם להציע.

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם