קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
קישורים פנימיים – כך תעשו את זה נכון
קישורים פנימיים

קישורים פנימיים – כך תעשו את זה נכון

לא רק לקישורים חיצוניים יש חשיבות בקידום אתרים אלא גם קישורים פנימיים חשובים לא פחות. פרופיל קישורים פנימי שבנוי לא טוב, לא רק שיכול להיחשב לספאמי בעיני גוגל, אלא גם יהווה מכשול לחוויית המשתמש. אין זה משנה אם מדובר באתר וותיק או חדש, חשוב מאוד לבדוק את הקישורים הפנימיים שלו ולתקן אותם במידת הצורך. המדריך הבא יעזור לכם לעשות זאת בצורה נכונה.

קודם כל: בדיקת קישורים שבורים

לפני שמתחילים לבנות את הקישורים, חשוב קודם כל לוודא שהאתר לא כולל קישורים שבורים. הבעיה נפוצה בעיקר באתרים גדולים וותיקים. קישור שבור הוא לא רק קישור שנבנה בצורה לא נכונה, אלא קישור שמפנה לדף שכבר לא קיים בין אם מדובר בקישור פנימי או  קישור שמפנה לאתרים אחרים. בדיקה ידנית יכולה לארוך זמן רב ולכן מומלץ לבצע את הבדיקה דרך Screaming Frog. כלי זה יסרוק את כל האתר שלכם ויציג את קישורים השבורים שבו וכך תוכלו לתקן אותם בקלות.

כללי זהב לבנייה נכונה של קישורים פנימיים

הקפידו על הקריטריונים הבאים גם כדי ליצור למשתמשים אתר נוח לניווט וגם על מנת ליצור פרופיל קישורים פנימיים בריא מבחינת SEO:

  • היררכיה – גוגל סורק את האתר שלכם ואתר הרשת כולה דרך מעבר מקישור לקישור. כמו כן, מערך הקישורים עוזר לגוגל להבין מהי ההיררכיה של האתר ולכן יש להתחשב בכך. הכוונה היא לא רק לקטגוריות ותת קטגוריות שהם למעשה קישורים בפני עצמם אלא גם לקישורים בגוף הקטגוריות ובמאמרים שאתם מפרסמים בבלוג אשר באתר שלכם. אם הקישורים הפנימיים שלכם מפנים באופן אקראי לכל מיני דפים בתוך האתר ולא קיימים קישורים ממקומות חזקים באתר לדפים החשובים – ההיררכיה של האתר תהיה מבולבלת. מה שבסופו של דבר עלול לגרום לדפים לא רצויים להופיע על חשבון דפים רצויים בעמוד הראשון של גוגל.
  • ניווט יעיל – כאשר הגולש נכנס לאתר, ובמיוחד כשהוא מגיע לדף קטגוריה או בלוג, חשוב ליצור לו דרך קלה להמשך ניווט באתר. לכן הקישורים צריכים לסייע לו להעשיר את הקריאה שלו. הרי אי אפשר לקדם את דף הבית על כל ביטוי. לכן, כאשר מקדמים קטגוריות ודפים פנימיים אחרים, חשוב שיהיו קישורים פנימיים שינווטו את הגולשים לאזורים שיגדילו את ההמרה. למשך אם מדריך על מוצר כלשהו התפרסם בבלוג של האתר, חשוב שיהיה קישור במקום בולט באותו מדריך אל המוצר.
  • בניית קישורים על מילות מפתח לטובת SEO – קישורים על מילות מפתח בעמודים פנימיים של כל אתר, מסייעים ל SEO, אבל אם כל האתר מלא בקישורים על טקסט עוגן מדויק –  מדובר בפרופיל קישורים לא בריא. לכן חשוב לגוון בטקסט העוגן. אפשר לקשר לא רק על מילות מפתח אלא גם על ביטויים אחרים, ווריאציות של מילות מפתח, מילים כמו "לחץ כאן", שם מותג של האתר ועוד.
  • לא ליצור תחרות בין דפים פנימיים – לא רק קיומם של דפים שמתמקדים באותן מילות מפתח יכול ליצור תחרות בין דפים בתוצאות החיפוש אלא גם קישורים על מילות המפתח בתור דפים שמדברים על אותו הנושא. למעשה, אם אתם בעלי אתר וורדפרס וגם נמנים בין משתמשי תוסף Yoast תוכלו לראות זאת בהערות האופטימיזציה של הדף במידה ותעשו זאת.
  • לא להגזים בכמות – הקפידו על בניית קישורים טבעית ככל שניתן. זאת אומר עשו זאת כשזה הכרחי ולטובת המשתמש. אין כל טעם לקשר על כל מילת מפתח שמופיע בדף שלכם. הצפה של קישורים עלולה לשבור את רצף הקריאה וגם תחשב לקידום ספאמי. כמו כן, תעלו מידי פעם מאמרים ללא קישורים כלל. לא כל מאמר באתר שלכם חייב להכיל קישור. טבעי שיהיו דפים ללא קישורים כלל.
  • לדאוג לאיזון ביעדים המקושרים – יותר מידי קישורים לדף הבית, מכיוון שזהו הדף המקודם ביותר באתר שלכם, זהו תהליך לא בריא. למעשה אין זה משנה באיזה דף מדובר באתר. חשוב לגוון בבניית הקישורים ולא ליצור מצב שבו דף אחד באתר מכיל 90 אחוז מהקישורים הפנימיים. קישורים מתוך קטגוריות חזקות בדף הבית עושים את העבודה נהדר ולכם אין צורך להוציא קישור מכל דף באתר לדף הבית.
אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?