קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
פרסום באינטרנט – כל הדרכים והשיטות
קניית ומכירת לידים

פרסום באינטרנט – כל הדרכים והשיטות

אם גם אתם בעלי עסק שמבינים שהעולם נע לכיוון הדיגיטל מהר מאוד ובקצב מואץ במיוחד לאור התרחבות השימוש בדיגיטל ובהשראת הקורונה שאילצה את רוב הציבור להשתמש בדיגיטל כמקור העיקרי לתקשורת מול בעלי מקצוע וחנויות. במדריך זה נסקור את אפשרויות הפרסום העיקריות באינטרנט לצד טווחי עלויות ומחירים. 

חשוב לזכור שיש הבדל משמעותי בין פרסום באינטרנט לשיווק באינטרנט. אם אתם רוצים לקרוא על שיווק באינטרנט הכנתי לכם מדריך מעולה בעניין – המדריך השלם לשיווק באינטרנט.

איפה ניתן לפרסם ברחבי האינטרנט?

האינטרנט הוא עולם ענקי ודינמי שרק הולך וגדל ככל שהשנים חולפות ולכן קשה מאוד לעקוב אחרי כל הפלטפורמות השונות שבהן ניתן לפרסם. עם זאת, יש מספר ענקיות ופלטפורמות פופלאריות שקשה מאוד לראות אותן נעלמות בזמן האחרון.

פרסום בגוגל- גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם ומדובר גם במפלצת פרסום. באמצעות פרסום בגוגל תוכלו לפנות לקהל החם ביותר- זה שמחפש ביטויים שיכולים לעשות עבורכם כסף. 

אם אתם מתעניינים בפרסום בגוגל תוכלו לקרוא את המדריך השלם שלנו בנושא- פרסום בגוגל בשנת 2021. 

פרסום ביוטיוב-  יוטיוב היא פלטפורמה עצומה לפרסום סרטונים וצפייה חינמית בהם. קשה לדמיין שיש מישהו בעולם שלא מכיר או צורך אחת לתקופה את תכני הוידאו ביוטיוב וזו בדיוק עוצמתה הגדולה. כעיקרון ניתן לפרסם ביוטיוב באמצעות סרטונים  לפני או אחרי הצגת סרטון וגם ניתן לפרסם מודעות טקסט. 

למתקדמים- ניתן ליצור קשר עסקי עם משפיענים ביוטיוב וליצור איתם שיתוף פעולה מכל סוג שהוא.

פרסום בפייסבוק- תוכלו לפרסם פוסטים ממומנים שיגיעו בדיוק לקהל יעד שלכם ויופיעו בפיד של קהל היעד שלכם. פייסבוק נחשבת לרשת החברתית החזקה ביותר בעולם והיא כר פורה למפרסמים רבים.

פרסום באינסטגרם-  פייסבוק רכשה את אינסטגרם לפני מספר שנים ושולטת בפלטפורמה. כעיקרון אפשרות הפרסום מאוד מאוד פשוטה- תצוגה של תמונות בפיד של קהל היעד שלכם. הפלטפורמה פופלארית בעיקר אצל צעירים אבל בשנים האחרונות צברה פופלאריות גם באוכלוסיות יותר מבוגרות.

פרסום בטיקטוק- כוכב חדש היא הרשת החברתית טיקטוק המאפשרת פרסום של סרטונים מצחיקים בתשלום.

פרסום מאמרים באתרים- תוכלו לפרסם מאמרי יח"ץ (יחסי ציבור) באתרים ברחבי הרשת באמצעות פנייה ישירה כמו לדוגמה פרסום מאמרים בוואלה או לחילופין להשתמש בפלטפורמה צד שלישי כמו טאבולה או אאוטבריין.

אפשרויות פרסום באינטרנט

כעיקרון יש מספר שיטות ואפשרויות לפרסם באינטרנט כאשר במאמר זה נתייחס לכל השיטות הנוגעות לפרסום ממומן, כלומר שאתם בתור בעל עסק משלמים לפלטפורמה עבור הצגת מודעות, קישורים, חשיפות וכו'. בפרספקטיבה רחבה יותר ישנן שיטות של שיווק ארוך טווח המבוססות על קידום אורגני ברחבי הרשת אך אינן נופלות בדרך כלל על הגדרת "פרסום ממומן".

תשלום עבור קליק – Pay Per Click

במקרה זה אתם משלמים למפרסם עבור כל קליק של גולש פוטנציאלי. שיטה זו מאוד נפוצה בעולמות הפרסום באינטרנט ובעלת יתרונות ברורים. אתם מבטיחים תשלום אך ורק על תוצאות כך שאתם יכולים לשער ולהעריך כמה הכנסות תפיקו מהפרסום. תוכלו למצוא את מודל תשלום זה בגוגל, פייסבוק וכמעט כל פלטפורמה אינטרנטית הקיימת בשוק. לרוב, בשיטת פרסום זו אתם תשתתפו בסוג של מכרז עם מפרסמים נוספים עבור הפרסום לקהל היעד אותו הגדרתם והמפרסם שמציע הכי הרבה כסף עבור כל קליק כאמור מתועדף מבחינת המפרסם.

 תוכלו לקרוא עוד על שיטה זו במאמר שהכנו על פרסום בגוגל שיתן לכם קצת יותר מושג על טכניקת הבידינג במערכת הפרסום של גוגל או לחילופין לראות את הסרטון הטוב ביותר לדעתי שקיים ברשת המסביר על הטכניקה ישירות מגוגל.

תשלום  על פי חשיפה – PPM – Pay Per Impression

מודל נוסף ונפוץ מאוד הוא תשלום עבור חשיפה. במקרה זה אתם תשלמו על מספר חשיפות מסויים תשלום קבוע. לדוגמה, המפרסם יציע לכם אפשרות של פרסום באנר באתר במחיר של 1000 ש"ח עבור מיליון חשיפות. בפועל, כל פעם שגולש נחשף למודעה שלכם החשיפה תיספר כך עד שתגיעו למיליון. מודל זה יכול לעבוד במקרים מאוד מסוימים בהם קהל היעד מוגדר מראש והגורם המפרסם פונה לקהל מסויים. לדוגמה, אם אתם מפרסמים מוצר אופנה הפונה לקהל חרדי, יכול מאוד להיות שבאנר מבוסס על תמחור לפי חשיפה באתר חרדי קהילתי יזרים לכם יותר תנועה ממוקדת לעומת כל אמצעי פרסום אחר.

תשלום לפי המרה – Pay Per Action

המודל הזה מתאים לכאלו שרוצים לבטח את עצמם בצורה מרבית. לפי שיטת תמחור זו אתם תשלמו למפרסם רק עבור פעולה שהגדרתם מראש כמו הרשמה לאתר, רכישה , או הרשמה לניוזלטר מסויים. כמובן שבמודל זה הפרסום הרבה יותר יקר באופן משמעותי ולא כל המפרסמים מוכנים לעבוד במודל זה משום שאין להם שליטה על יכולות המכירה של הצד השני.

שיטות הצגת מודעות

כפי שכבר ציינתי מקודם, יש מספר שיטות טכניות לפרסום ברחבי הרשת.

הצגת באנר –  שיטה בה אתם מציגים מודעות גרפיות באתרים. לרוב מקושרת לתשלום פר חשיפה.

מודעת טקסט- יכולה להופיע כקישור ממומן בה הגורם המפרסם "ממליץ עליכם" או כפרסומת באתרים, יוטיוב וכו'.

מודעת וידאו- כמובן שמקשורת בדרך כלל לפרסום ביוטיוב ומוצגת לפני הסרטון עצמו.

פרסום באינטרנט – איך להתחיל?

אם אתם מתעניינים בפרסום העסק שלכם באינטרנט ומרגישים מעט אובדי עצות בגלל ההיצע הרב, אשמח להעניק לכם שיחת ייעוץ חינמית בה אעזור לכם למפות את האפשרויות ולהבין מה מתאים לכם אבל בעיקר מה לא מתאים לכם:)

 

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?