פרסום בלינקדאין

פרסום בלינקדאין

פרסום בלינקדאין, אחת מן הרשתות החברתיות הפופולריות ביותר בעולם. היא מיצבה עצמה כרשת חברתית עסקית, בה ניתן להשתמש לצרכי חיפוש עבודה, גיוס עובדים, נטוורקינג ויצירה של רשת קשרים מסועפת עם שלל בעלי תפקידים במגוון רחב של חברות.

למרות שבישראל לינקדאין זוכה לפחות הצלחה מאשר ביתר חלקי העולם, זו עדיין פלטפורמת פרסום שכדאי לשקול אותה בחיוב. ניתן למשל להטמיע בה קודי מעקב המסייעים לביצוע קמפיינים של שיווק חוזר (רימרקטינג), אפשר להעלות בה מודעות בניוזפיד, לבצע דיוור ממומן, לפלח קהלים כמו בפרסום בפייסבוק ולנתח נתונים אודות המשתמשים – כל אלה, ואפשרויות רבות נוספות, הופכות את לינקדאין לכר פורה להשקעה בפרסום שיכול להביא תוצאות יפות מאוד.

סוגי מודעות פרסום בלינקדאין

לינקדאין נחשבת כאמור לרשת חברתית שהאוריינטציה שלה עסקית יותר, ודווקא בגלל התפיסה הזאת כדאי להשקיע יותר בתוכן שאתם מעלים אליה. זהו לא מקום בו המשתמשים ממהרים לעשות "לייק" לכל תמונה שהם רואים, ללחוץ על קישורים ולמלא פרטים – אלא מוטב לבצע תהליך מדורג ומחושב היטב של חשיפת הלקוח אליכם באופן איטי על בסיס תוכן איכותי ובעל ערך.

קיימים שני סוגים של מודעות פרסום בלינקדאין:

  1. מודעות Self Service, כלומר כאלה שנגישות לכלל המפרסמים. ביניהן ניתן למנות מודעות טקט שמופיעות בצד הפיד הרגיל ומודעות תוכן ממומן שמופיעות בפיד עצמו: קידום ממומן של פוסט שהעליתם לעמוד החברה שלכם, מודעת לידים שמאפשרת למשתמשים להשאיר את פרטיהם, דיוור ממומן שמאפשר לכם לשלוח הודעה ישירה אל תיבת הדואר של המשתמשים בלינקדאין ועוד.
  2. מודעות Partner, כלומר מודעות שעלותן גבוהה יותר ודורשת שיתוף פעולה עם נציג של לינקדאין או פלטפורמה אחרת שיש לה כבר אפשרות לפרסם בלינקדאין. בין המודעות הללו ניתן למנות מודעות מסוג Display שמאוד בולטות ברחבי לינקדאין, מודעות דינאמיות וכו'.

איך לפרסם בלינקדאין

השלב הראשון שחשוב לעשות על מנת לפרסם בלינקדאין הוא כמובן להצטרף ללינקדאין, אולם לא כפרופיל אישי אלא לדוגמא בתחום שלי כדף חברה לקידום אתרים. פרסום תחת דף החברה יאפשר לכם קשת רחבה יותר של אפשרויות פרסום, כגון דיוור ממומן. כמובן שכמו בכל פלטפורמה אחרת שמאפשרת פרסום ממומן, בשלב זה יש להזין גם פרטי כרטיס אשראי שבעזרתו יבוצע התשלום.

השלב הבא הוא הטמעה של קוד המרות (פיקסל) באתר שלכם. הפיקסל מכונה Insight Tag, הוא ייחודי לכל מפרסם (תוכלו למצוא אותו תחת Account Assets) והוא מאפשר מעקב אחר ביצועי כל קמפיין פרסומי ואיסוף נתונים אודותיו. מיד לאחר שתייצרו לראשונה את הפיקסל הייחודי שלכם, תוכלו לייצר קהלים לשיווק רימרקטינג, לעקוב אחר המרות ולידים, לקבל נתונים אנליטיקס אודות המשתמשים ועוד.

השלב הבא הוא הגדרת ההמרות בקמפיין: עליכם לבחור מה תרצו שייספר כהמרה – הוספת מוצר לסל, הורדה של קובץ, השארת פרטי משתמש, הרשמה וכו' – ולבסוף יש ליצור את הקהל שאליו תפנו ובפניו תוצגנה המודעות שלכם.

הגדרת קהל היעד

כמו רוב הרשתות החברתיות שבהן יש מספר עצום של משתמשים, גם לינקדאין מאפשרת פילוח של קמפיין פרסום על פי פרמטרים שונים ומגוונים של קהל היעד: גיל, מגדר, מיקום, תחום עיסוק (תפקיד, גודל חברה, שנות ותק), תחומי עניין, כישורים ועוד. תוכלו למשל לבחור האם לפנות אך ורק לגולשים שכבר ביקרו בעבר באתר שלכם, או לכוון את הקמפיין הפרסומי שלכם לנשים בלבד, בתפקידים מסוימים בחברות אחרות, שיש להן ותק מסוים בעבודתן הנוכחית.

פרסום בלינקדאין לסיכום

לינקדאין היא פלטפורמה שאמנם איננה נחשבת לאחת מן המובילות בישראל – אולי בגלל שעדיין לא ניתן לעשות בה שימוש מלא בשפה העברית, אולי כי היא לא מתאימה לכל מקצוע ולכל כישורי החיים של הישראלים או אולי פשוט משום שהרבה יותר קל ונוח לפרסם ברשתות כמו אינסטגרם ופייסבוק.

ועם זאת, אל תמהרו לשלול אותה כזירת פרסום שיכולה להפיק עבורכם החזר השקעה נאה. בפרט עבור עסקים שמפרסמים לעסקים אחרים, למשל, לינקדאין מאפשרת פילוח מדויק של קהל יעד ואפשרות להגיע לבעלי תפקידים ספציפיים. כלומר, יש לה יתרונות שלא בהכרח תמצאו ברשת חברתית אחרת.

ועם זאת, פרסום בלינקדאין למעשה איננו מוגבל רק לגבולות לינקדאין: עם קישור לפיקסל של לינקדאין והשקעה בתוכן איכותי אפשר לייצר המשכיות גם לקמפיין ברשת חברתית אחרת, ואין שום מניעה להתחיל קמפיין בלינקדאין ו"לתפוס" את המשתמשים אחר כך ברשת חברתית אחרת.

וסיבה אחרת בעטיה כדאי לכם לשקול להתחיל לפרסם בלינקדאין: דווקא משום שמדובר באפיק פרסומי שאינו מוכר עדיין למפרסמים רבים שטרם השכילו להפנים את הפוטנציאל האדיר שלה, פרסום בלינקדאין עשוי לתת לכם יתרון תחרותי על פני המתחרים שלכם. על כן מהרו לפרסם בלינקדאין, ויפה שעה אחת קודם.

פרסום בלינקדאין
5 (100%) 1 vote[s]
קידום אתרים בגוגל למעלה