קישורים

הגיגים על קישורים ל2018

השנה האזרחית החדשה החלה לא מזמן, ולרגל עשרות תהליכים חדשים ורעננים של קידום אתרים בגוגל זוהי הזדמנות נהדרת לקבל החלטות שיובילו את כולנו לשנה של תהליכים אפקטיביים, תוצאות מעולות ושיפורים משמעותיים בדירוג במנועי החיפוש. לכבוד שנת 2018, להלן מספר המלצות בנושא קישורים:

קחו את הנתונים בפרופורציות

רבים נוטים להתייחס לנתונים המתקבלים מכלים כגון Domain Authority או Citation Flow בחרדת קודש ומקבלים החלטות על פיהם באופן אוטומטי. חשוב לזכור שאמנם מדובר בכלים שיכולים להיות שימושיים והנתונים יכולים לעזור מאוד, אבל עדיין צריך להפעיל את הראש. אם למשל כלי מסוים ינבא שבזכות פעולות מסוימות תצליחו להתברג במקום מצוין ברשימת תוצאות החיפוש, האם זה אומר שכבר לא צריך לחפש אתרים חדשים כדי ליצור איתם שיתופי פעולה? כמובן שלא. כלומר, עם כל הכבוד לכלים החכמים שאוספים עבורכם את הנתונים, קחו אותם בפרופורציות והשקיעו מחשבה בכל אחד מן הצעדים הבאים שלכם.

אל תתכחשו יותר מדי לקישורים מאתרים אחרים

חשוב לעקוב אחר הקישורים הנכנסים לאתר שלכם ולהתכחש (Disavow) להם בעת הצורך, אולם לא צריך להגזים מדי. לא כל קישור שמוביל אליהם מעמוד חדש באתר חדש הוא קישור ספאמי, ולא יקרה שום דבר אם יקשרו אליכם כמה אתרים שסמכותיות הדומיין שלהם (Domain Authority) נמוכה מ-30.

שימו לב להודעות השגיאה (404)

רוב האתרים חווים שגיאת 404 פה ושם, אבל כאשר הן מתרחשות בכמות גדולה ובזמן קצר הן עשויות לפגוע בחוויית המשתמש. בנוסף, מוטב שבעת סריקת האתר על ידי גוגל לא יהיו שגיאות כאלה – וזו הסיבה בעטיה מופיעה רשימת שגיאות 404 ב-Search Console. לא משנה איך תבחרו לטפל בשגיאות הללו, העיקר שתטפלו בהן במהרה, אחרת אתם פשוט עלולים לפספס כמות משמעותית של תנועת גולשים איכותית.

הפסיקו להשתמש באותן תבניות אימייל שוב ושוב

תבניות הן דבר נוח מאוד, והגיוני שתהיינה לכם תבניות אימיילים שונות לנושאים שונים – אחת ללקוחות בנושאים פיננסיים, אחרת ללקוחות בנושאי אופנה וכן הלאה. כאשר אתם פונים לאתרים חיצוניים באמצעות מיילים כאלה בהצעה לשתף פעולה או בבקשה לקשר אליכם, השתדלו להפוך את המיילים לאישיים יותר, מותאמים יותר. הדבר יגדיל את הסיכוי שתקבלו תשובות חיוביות.

העזו לשנות ולחדש

תבנית שעובדת בצורה נפלאה בענף אחד לא בהכרח תעבוד היטב בענף אחר, ולכן אל תחששו לנסות להשתמש בדברים חדשים, כגון ביטויים שונים עבור אותה בקשה. זו יכולה להיות דרך נהדרת לשפר את ההצלחה שלכם בתחום הקישורים.

בצעו הגהה למיילים שלכם, ואז שוב

אי אפשר להפריז בחשיבותה של הגהה של המיילים שלכם, ובמיוחד כאשר מדובר בפנייה לאתר אחר לצורך בניית קישורים. בצעו הגהה קפדנית שוב ושוב, תנו למישהו אחר עם עיניים רעננות לחפש שגיאות כתיב או טעויות ניקוד. זכרו: מייל פחות ממושלם נראה רע ויקבל פחות תשובות.

הפסיקו לנדנד

רוב האנשים שאליהם אתם פונים עשויים לשכוח לענות לכם וזקוקים לתזכורת – אבל לא לחמש תזכורות. אם לא קיבלתם תשובה, הזכירו בנימוס פעם אחת, אולי (אולי!) פעמיים, אבל לא יותר מזה.

היו סבלניים עם מנהלי אתרים

לא קל לתחזק בהצלחה אתר פעיל, גדול ועמוס בתנועה, ואי אפשר לדעת מה עובר במוחם של מנהלי אתרים. אם מנהל של אתר אינו חוזר אליכם בזמן, התאזרו בסבלנות ותנו לו את הזמן שלו. כשהוא יתפנה, הוא יחזור אליכם.

היו סבלניים עם בוני קישורים

בניית קישורים אולי עשויה להיראות מהצד כמו משחק ילדים, אבל מדובר בפעולה מורכבת מאוד. בוני קישורים יכולים לייצר עשרות קישורים ביום טוב, אבל גם אפס קישורים ביום רע. אם ביום מסוים נבנו עבורכם אפס קישורים, חכו ליום המחרת.

אל תמהרו לשלול את דעתם של מנהלי אתרים

אתם מוזמנים לפנות למנהלי אתרים בהצעה לקשר לאתר שלכם, אבל היו פתוחים להצעות אלטרנטיביות. יתכן שמנהל אתר כלשהו יסכים ליצור קישור, אבל לא בדרך בה הצעתם לו זאת. אולי, למשל, הוא יציע לקשר לעמוד אחר באתר שלכם. זכרו שמנהלי האתרים בדרך כלל מכירים את קהל היעד שלהם היטב, ולכן מומלץ לקחת את דעתם בחשבון.

אל תתעקשו על טקסט העוגן

אין ספק שטקסט העוגן חשוב, אבל הוא זוכה משום מה להתייחסות מופרזת ביחס לחשיבותו. מנהל אתר מסוים קישר לאתר שלכם עם טקסט עוגן שאינו מה שביקשתם? אל תשכחו שהוא זה שמנהל את האתר, הוא זה שיודע הכי טוב והוא זה שמחליט. לפחות קיבלתם קישור, ואם הוא ממש לא מתאים לכם תמיד תוכלו להתכחש לו (Disavow).

היו ממוקדים ואל תשנו דברים בקלות

חשוב להיות מודעים לצורך בגיוון הקישורים, בשינויים וברענון שלכם, אולם אל תשנו כל הזמן את דרכי הפעולה בגלל שהמספרים אינם מוצאים חן בעיניכם, או אם שמעתם על שיטה חדשה של קידום אתרים, או מכל סיבה שהיא. יש לכם תכנית אסטרטגית – היצמדו אליה. אל תזניחו נושאים שדורשים טיפול, אבל בהחלט אל תורידו עיניים מן הדרך בה אתם נוהגים.

לא כל מה שעובד למתחרים יעבוד עבורכם

חשוב לבדוק מה המתחרים עושים ולקבל רעיונות, אבל לא להתעקש לעשות כל דבר שהם עושים רק אם הוא מצליח עבורם. היו מרוכזים בפעולות שמביאות לכם תוצאות, לא למתחרים שלכם.

קראו את ההנחיות של גוגל

אל תאמינו לכל שמועה שאתם שומעים בקשר לשינויים באלגוריתם של גוגל. הקווים המנחים של גוגל זמינים ברשת ומתעדכנים באופן שוטף. לפני שאתם פועלים על סמך שמועות, קראו את ההנחיות. אחרי הכל, מקור המידע האמין ביותר לגבי כל מה שקורה בגוגל הוא, ובכן, גוגל.

אל תבדקו את הדירוג שלכם 10 פעמים ביום

קידום אתרים הוא תחום דינאמי שמתאפיין בתנודתיות. פעם אחת אתם יכולים להופיע בעמוד השני, למחרת בעמוד העשירי ולאחר מכן בעמוד השלישי. הבדיקה האובססיבית של נתוני הדירוג עלולה להתיש אתכם ללא סיבה אמיתית. אל תטרחו.

שימו לב לנתוני Search Console וגוגל אנליטיקס

אלה הכלים הבסיסיים ביותר של קידום אתרים בגוגל, ובכל זאת רבים אינם משתמשים בהם. זכרו: המידע ניתן לכם בחינם על ידי גוגל, אז נצלו אותו! באפשרותכם לשלב את הנתונים משני הכלים העוצמתיים הללו על מנת לאתר נקודות בעייתיות באתר ולתקן אותן – עשו זאת!

חפשו דרכים נוספות להגדיל את התנועה

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, אבל לא כל התנועה שלכם חייבת להגיע משם. יש אתרים שמדורגים במקומות גבוהים במיוחד במנוע החיפוש בינג, אתרים אחרים מקבלים את כל התנועה שלהם מפייסבוק וכן הלאה. אז כן, חשוב להשקיע בשיפור הדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל, אבל לא כדאי להגביל את עצמכם רק לגוגל.

זכרו את העקרונות הבסיסים של קידום אתרים

קישורים הם חלק חשוב מכל תהליך קידום אתרים, אבל לא רק הם. גם אם יש לכם פרופיל קישורים איכותי, מגוון ואפקטיבי, עדיין תתקשו לשפר את דירוג האתר שלכם בגוגל אם יתר פעולות הקידום שלכם אינן מתבצעות כראוי.

קידום אתרים בגוגל למעלה