תוכן וקישורים

קישורים או תוכן? במה כדאי להתמקד?

ממש כמו השאלה מה קדם למה, הביצה או התרנגולות, גם כאן אין תשובה מכריעה, אז לאיפה כדאי לכוון את תקציב קידום האתר שלכם?

כולם מכירים את המושג "תוכן הוא המלך", אבל כאשר אתם ניגשים לתהליך קידום אתרים, הקישורים החיצוניים משפיעים רבות על דירוג האתר שלכם ולכן אני כותב את המאמר הזה.

חלק מהלקוחות מאמינים יותר בתוכן וחלק מאמינים יותר בלהשיג קישורים חזקים, עד היום אין דעה מסודרת לגבי העניין הזה, ולכן החלטתי לחשוף את הגישה שלי לעניין הזה כבר פה, לא גבר אמיתי? 🙂

כמו בכל מחלוקת משובחת גם כאן הדעות מתחלקות בין מקדמי אתרים "בית שמאי" (צמודי הנחיות גוגל) לבין מקדמי האתרים יותר "בית הלל" (צמודי ניסיון אישי ולמידה עצמאית – האני מאמין שלי)

אנסה להביא כאן את שתי הגישות ובסוף אחשוף את האני מאמין שלי, יוצאים לדרך:

בית שמאי:

כל קישור לאתר שלכם הוא בגדר פעולה שאינה טבעית ולכן היא אינה עומדת בהנחיות גוגל ואילו התוכן והאופטימיזציה כלי שרת למטרות חשובות יותר, אפרט את עיקרן:

  1. התוכן כבסיס לרלוונטיות – מנוע החיפוש של גוגל עדכן את הפרמטרים שלו בעשור האחרון בעשרות אם לא מאות עדכונים, הבולטים שבהם היו עדכוני פינגווין ופנדה ומסביבם המוני עדכונים קטנים, המורגשים רק למקדמי אתרים החשופים למספר פרויקטים במקביל, ולעוקבים אחרי מגמות השינויים בביטויים מסוימים, לאן אני חותר? גוגל לא שינה דבר אחד – הוא עדיין שואף להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבור הגולשים שלו.
  2. תוכן כבסיס לאתר מתעדכן – גוגל הצהירו בצורה מפורשת שאתר שמתעדכן בתדירות גבוהה יותר צפוי להנות מיותר תוצאות בחיפושים למקור הרישמי.
  3. תוכן כמנוף לחויות משתמש – כתבתי הרחבה על כוונת המשתמש כמנוף לקידום אתרים, העניין הוא שאי אפשר לספק חווית משתמש טובה בלי תוכן טוב, תחשבו על זה כאשר אתם מחפשים משהו בגוגל, ונוחתים באתר שלא נותן לכם את האינפורמציה שאתם מחפשים בצורה פשוטה וחווית המשתמש אשר חשובה מאוד לאתרים שרוצים להגדיל את הסמכות שלהם נפגמת.

בית הילל:

ממש כמו בחיים, המלצה טובה תגביר לכם את האמון באדם המומלץ, גוגל מחשיב קישורים כסוג של המלצות, אתר שאין לו "ממליצים" לא יכול להיחשף יותר מדי.

שירות בניית קישורים חיצוניים לאתר עשוי לסייע לכם לבצע את התהליך בצורה מקצועית.

גם בקרב המקדמים שמשקיעים יותר בקישורים חיצוניים כפרמטר יש תפיסות שונות ומגוונות.

לסיכום:

נכון לכתיבת המאמר, זה ברור לגמרי שגם תוכן וגם קישורים חייבים להיות משולבים בתהליך קידום אתרים, יחד עם זאת ריכוז נכון של משאבים בהתאם לתקציב הוא חשוב, ההשקעה בתוכן בדרך כלל דורשת יותר משאבים לעומת קישורים.

קידום אתרים בגוגל למעלה