קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
 עיצוב לוגו: 7 עקרונות מנחים שיהפכו את הלוגו שלכם למדהים
עיצוב לוגו

 עיצוב לוגו: 7 עקרונות מנחים שיהפכו את הלוגו שלכם למדהים

חשבתם על עסק מדהים, בניתם תוכנית עסקית ואפילו מצאתם שם שהוא בינגו בשבילכם! עכשיו הגיע הזמן להוציא את כל הדבר הזה לפועל והדבר הראשון שממנו מתחילים בברנדינג זה עיצוב הלוגו. אין ספק כי ללוגו יש חשיבות אדירה למותג וחשוב כבר מההתחלה לעשות אותו טוב. במאמר הבא אספתי לכם 7 עקרונות לעיצוב לוגו, כמה טיפים ממני לעיצוב הלוגו מהניסיון המקצועי שלי ולא פחות חשוב, פלטפורמות רלוונטיות ליצירת לוגואים ולקבלת השראה. שנתחיל?

חשיבות הלוגו

לוגו, בעיני אחד האלמנטים המשמעותיים ביותר שיש לבית עסק. הלוגו הוא המפגש הראשון של הלקוח איתכם, אשר במבט אחד צריך להגיד כל כך הרבה בעזרת צבע, צורה, טקסט או אייקון. הלוגו הוא כנראה האלמנט היחיד שיופיע בכל מקום בו המותג שלכם נמצא וגם האלמנט העיקרי ממנו נגזרת הצבעוניות, שפת המותג וכמובן הערכים והחוויה שהמותג רוצה להעביר. הנקודה החשובה שיש להבין היא שגם בעולם השיווק הדיגיטלי בכלל ובעולם קידום האתרים בפרט החשיבות של לוגו שעומד בעקרונות שאציג בהמשך משמעותית מאוד.

making new logo

עקרונות לעיצוב לוגו

פשטות

תמיד יש הרגשה שאנחנו צריכים להכניס תחכום או להכניס את כל ערכי המותג בלוגו, אבל זה לא המקום בכלל. הלוגואים הטובים ביותר הם אלו שנותנים ללקוח תחושה מיידית וברורה, נקיים ולא מבולגנים, כאלו שנעים להסתכל עליהם. מה שנקרא less is more.

לוגו של נייק

חשוב תמיד לזכור לקחת לתשומת לבכם כי השימושים שיש ללוגו הם רבים, מגוון דרכים במגוון פלטפורמות שונות כך שמגוון פרטים או אלמנטים עדינים בתוך הלוגו ילכו לאיבוד. ללוגו חזק יהיו מעט מאוד אלמנטים, כאשר כל אחד מהם צריך להיות חלק בלתי נפרד ממה שאתם רוצים לתקשר ללקוח.

יש אלמנטים קטנים שהופכים ל"לכלוך" במיקומים מסוימים? תוותרו עליהם. 

אין ללקוח זמן או סבלנות לנסות להבין מי אתם ומה אתם רוצים ממנו.

זכירות

חלומו של כל מעצב גרפי, של כל מנהל שיווק ושל כל מנכ"ל חברה – שהלוגו יהיה זכיר. לא מעט מחקרים מציינים את העובדה שזכירות תורמת לתשומת הלב של הלקוח. כלומר, אם נחשפתי ללוגו פעם אחת וזכרתי אותו, אפילו בתת המודע, כאשר תפרסמו לי שוב, סיכוי די גבוה שאעצור ואנסה להבין על מה מדברת הפרסומת משום שאני מרגיש שזה מוכר לי.

אם הלוגו שלכם זכיר לאחר הצצה אחת בו, אין ספק שהצלחתם. כמו כל סמל כלשהו, גם הלוגו צריך לייצג משהו יחיד, פריט אחד, אות אחת או סממן מזהה כלשהו. עומס פרטים יקשה על הזכירות. אנחנו גם ככה עמוסים במידע בלתי נגמר בפיד שלנו ובכללי בכל המסכים הקיימים ולכן חשוב מאוד לייצר זכירות.

לוגו של מקדונלדס

מקוריות

אני מבקש, אל תשלחו למעצב גרפי רפרנס ותגידו לו "כזה אני רוצה", זה יעשה לכם יותר נזק מתועלת. אין ספק שצריך לקבל השראה ואין ספק שפינטרסט והחברות הגדולות בעולם הם דרך מצוינת להתחיל – אבל לא להעתיק.

נכון, אם אתם רופאי שיניים הכי מתבקש לשים אימג' של שן, או אם אתם מוכרים נעלי ספורט לשים נעל, אבל אם תחשבו על זה, כל רופא שיניים כמעט עושה זאת וכל חנות ספורט עושה זאת – אז איפה הבידול שלכם? 

מודרני אך נצחי

לוגו זה ממש לא המקום להיצמד לטרנדים. אם אתם רוצים שהמותג שלכם יחיה יותר מהשנה הקרובה, אני ממליץ לכם להשתמש בלוגו מודרני ויחד עם זאת נצחי. מה זה אומר בעצם? האלמנטים שיש בלוגו, הצבעוניות שלו והפונט שלו צריכים להיות Timeless. גם אם תבחרו לעשות מתיחת פנים ללוגו, הבסיס צריך להישאר בערך אותו בסיס, בעיקר אם הלוגו כבר מזוהה עם לקוחות.

מאוזן

הלוגואים הטובים ביותר שיש היום, מעוצבים תוך שימוש בעקרונות פרופורציה וסימטריה, ממש כמו בניינים ואפילו גוף האדם. הסימטריה הזאת מייצרת משהו שנעים להסתכל עליו ומושך את העין. 

לוגו של טוויטר

משלים

הצורה הגרפית של הלוגו שלכם צריכה לעבוד יחד עם הפונט, הכל צריך להתחבר יחד לחוויה אחת בולטת. הרעיון הוא שהם יתמכו אחד בשני ובעצם ישפרו אחת את השני. אם יש לכם אימג' לפני פונט, תתאימו את הפונט לאימג', אם ההפך אז תעשו ההפך, אם כלום לא עובד תעצרו ותתחילו מחדש 🙂

רב גוני

זה מאוד נחמד שהמעצב שולח מייל עם PDF שעל גביו מתפרס הלוגו, ברור שזה עובד נפלא כשהוא לבד. אבל האם הוא יעבוד גם בתור תמונת פרופיל בעמוד העסקי? על חולצות טי שירט מודפסות? מה לגבי האתר שלכם? חשוב מאוד כבר בתחילת הדרך לבקש מהמעצב לבצע הדמיות לכל הכלים בהם השתמשו ותראו אם הלוגו עובד בהכל. אם יש לכם לוגו שעליו שם המותג ושם המותג ארוך, תעשו גרסה מקוצרת עם אותם מאפיינים. בנוסף, תמיד שיהיה לכם לוגו שחור ולוגו לבן, לוגו צבעוני לא יעבוד טוב על גבי תמונות.

טיפים לעיצוב לוגו

אז אחרי שעברנו על עקרונות כללים, יש לי כמה טיפים שכדאי לזכור כשניגשים לעיצוב הלוגו עצמו.

תבססו את הלוגו על ערכי המותג שלכם

מה המותג שלכם מנסה לצעוק החוצה? לוגואים הם סמלים וככאלה הם צריכים לספר סיפור כלשהו ולגרום לאנשים להתחבר לערכים או לחוויה שאתם מציעים.

נסו להבין מה הקהל שלכם רוצה

לוגו לא משקף רק את החברה שהוא מייצג, אלא גם את קהל היעד שהוא מייצג. אם אתם מכוונים לקהל של גברים בני 50, העיצוב צריך להיות שונה לחלוטין מאשר לוגו המכוון לנשים בגילאי 20-25. נסו לחשוב מה הקהל שלכם אוהב, מה הוא מצפה לראות, מה השפה שלו ומה הצבעוניות שיכולה לייצג אותו. אגב, זה ממש לא סותר את ערכי המותג, לרוב זה מהלך משלים.

תנקו את הלוגו ותורידו אלמנטים מיותרים

דיברנו על זה קודם, חשוב שלוגו יהיה נקי ונעים לצפייה. כשאנחנו מעמיסים יותר מידע מידע הלוגו הופך להיות מודעה פרסומית ולא משהו סימבולי ומייצג. החכמה בלוגו זה לבצע אותו בצורה מדויקת, חדה וחכמה.

בנו את הלוגו כקובץ וקטורי

לוגו משמש לאלמנטים רבים בגדלים שונים. קובץ וקטורי הוא בעצם קובץ שהקטנה והגדלה שלו לא פוגעת בנראות שלו והוא יהיה אלמנט שיתאים לכל גודל.

השתמשו בצבעי פנטון ותגדירו גם ערכי צבע אחרים

הצבעוניות של הלוגו היא חשובה ומשמעותית ולכן חשוב שבכל הערוצים והעיצובים הצבעים יהיו אותם צבעים. לכן, חשוב בעת עיצוב הלוגו קודם כל להגדיר ערכי פנטון. לאחר מכן להכין נגזרות של ערכי צבעוניות RGB ואם צריך גם ערכים נוספים.

פלטפורמות לעיצוב לוגו וקבלת השראה

עסקים רבים מתקשים להתחיל תהליך עם מעצב גרפי מקצועי ומעדיפים להשקיע את הכסף בתחילת הדרך בעיקר במוצר או בהקמת העסק ועניין הלוגו מקבל עדיפות נמוכה. בגדול אני ממליץ להשתמש במעצב, אבל בתור בעל עסק אני לגמרי מבין אם תעדיפו לא להיכנס להוצאות מיותרות ותכלס? עם הכלים שיש היום תוכלו ליצור לוגו טוב גם בעצמכם.

קנבה

קנבה, פלטפורמת העיצוב החכמה מבית גוגל, מציעה מגוון רחב של טמפלטים ליצירת לוגו לחברות. ניתן להשתמש בקנבה בגרסה חינמית, אבל קחו בחשבון שהאפשרויות שם יחסית מצומצמות ביחד לגרסת הפרו. אם תרצו לשדרג לגרסת קנבה פרו, זה יהיה בעלות של 13$ לחודש, אבל תוכלו ליהנות ממגוון רחב מאוד של אפשרויות, צבעים, עיצובים ולהתאים את הלוגו לצרכים המדוייקים שלכם.

וויקס

בוויקס ישנו פיצ'ר שנקרא logo maker ומאפשר ליצור לוגואים באיכות מעולה ובעיצובים יפים. תצטרכו להזין את כל הפרטים על העסק שלכם ולאחר מכן וויקס יצרו לכם לוגו בהתאם למידע שהזנתם, תחום העיסוק שלכם וכד'.

אתר logoai

באתר לוגו AI תוכלו ליצור לוגו באמצעות כלי בינה מלאכותית, מבלי לעשות דבר.

תצטרכו להזין את שם העסק, לבחור את תחום העיסוק ולענות על כמה שאלות נוספות ובום, תוך כמה דק יהיה לכם לוגו.

פינטרסט

אם אתם לא יודעים מאיפה להתחיל בכלל לעצב, פינטרסט תהיה התחלה טובה. אתר ההשראות הגדול בעולם מאפשר לכם לחפש את הלוגואים המתאימים לעולמות התוכן שלכם, להתרשם ממגוון רחב של אפשרויות, צבעוניות ומעצבים ולקבל השראה שתעזור לכם בעיצוב הלוגו שלכם.

גוגל תמונות

אם אתם עדיין צריכים עוד השראה, מנוע החיפוש של גוגל תמונות יוכל לעזור לכם למצוא את ההתאמה הטובה ביותר להשראה שלכם. תוכלו באמצעות החיפוש למצוא אתרי עיצוב מרשימים, לחפש חברות דומות לכם בעולם ולקבל השראה עיצובית.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?