קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
אסטרטגיית זנב ארוך: מהי וכיצד להשתמש בה
זנב ארוך

אסטרטגיית זנב ארוך: מהי וכיצד להשתמש בה

בעלי אתרים רבים אשר מעוניינים לקדם את האתר שלהם בגוגל נוטים להתמקד במילות החיפוש הפופולריות ביותר שלהן נפח החיפושים הגבוה ביותר; זאת, בעודם זונחים את ביטויי זנב ארוך מתוך מחשבה שממילא מדובר בנפח חיפושים נמוך ועל כן לכאורה לא כדאי להשקיע בהם. אלא שמבחינה אסטרטגית וראייה רחבה של הדברים, דווקא אסטרטגיית הזנב הארוך עשויה להיות משתלמת יותר:

ראשית, מילות החיפוש הפופולריות הן בדרך כלל גם יקרות יותר והתחרות עליהן עזה יותר. שנית, מעולם לא היה קל יותר לחקור ולאתר הזדמנויות שמסתתרות בין ביטויי הזנב הארוך, להתמודד בזירה עם תחרות מועטה יחסית, ליהנות משיעורי המרה גבוהים ולמנף את תוכן האתר על מנת לתרגם אותו לרווחים.

מהם ביטויי זנב ארוך?

אלה הם ביטויים או צירופי מילים שגולשים מחפשים בתדירות נמוכה בהשוואה למילות מפתח מבוקשות אחרות, ובדרך כלל ממוקדים וארוכים יותר. ביטויי זנב ארוך למעשה מהווים ביטוי לכך שהגולש שהקליד אותם יודע בדיוק מה הוא מחפש, ומכאן שהוא קרוב יותר לרכישה של המוצר או השירות שהוא מתעניין בו.

במילים אחרות, ביטויי זנב ארוך טומנים בחובם מסר ברור יותר של כוונות המשתמש, ולכן קל לנו יותר לספק לו את המענה המדויק על צרכיו ורצונותיו. זו הסיבה בעטיה ביטויי זנב ארוך בדרך כלל מתאפיינים בנפח חיפושים נמוך, תחרות נמוכה, שיעור המרות גבוה, ובאופן כללי קל יותר לשפר את מיקומו של אתר בתוצאות החיפוש בהתבסס על ביטויים שכאלה.

חשיבות ביטויי זנב ארוך בתחום קידום אתרים

למעלה מ-70% מן התנועה במנועי חיפוש מקורה בביטויי חיפוש מסוג זנב ארוך, ועל כן מדובר במשאב יקר ערך שיכול להועיל לנו רבות אילו רק נשכיל לעשות בו שימוש נבון. לביטויי זנב ארוך יש שלושה יתרונות משמעותיים:

תחרות נמוכה

ביטויי זנב ארוך הם בדרך כלל ספציפיים לעסק מסוים או לנישה מסוימת, והתוצאה על כן היא נפח חיפושים נמוך. דווקא משום כך אין צורך בהשקעה של מאמצים רבים על מנת להתמקם במקום מצוין ברשימת תוצאות החיפוש של ביטויי זנב ארוך שכאלה:

כל מה שצריך הוא עבודת קידום אתרים און-סייט (כלומר, בתוך האתר עצמו) ומעט השקעה בבניית פרופיל קישורים מגוון, והעמודים המתאימים כבר יתברגו להם בצמרת תוצאות החיפוש של ביטויי הזנב הארוך הרלוונטיים להם.

שיעור המרה גבוה

ביטויי זנב ארוך הם דרך אידיאלית לחשוף את כוונת המשתמש, ולפיכך לענות עליה. כך ניתן למשל לאתר את מי שמקליד בגוגל "איפה קונים שואב אבק דייסון V8" ולהציע לו באופן מיידי פרטים נוספים וקישור לרכישה.

כלומר, הידע שניתן להפיק מביטויי זנב ארוך מאפשר להשיג לידים איכותיים יותר ולשפר את איכות התוכן, תוך התאמה לצרכים ולכוונות של המשתמשים שיודעים בדיוק מה הם מחפשים.

אופטימיזציה של השדה הסמנטי

מנועי החיפוש שואפים כל הזמן לשפר את יכולת ההבנה שלהם, על מנת שכאשר משתמשים מקלידים בהם מילות חיפוש מסוימות, ניתן יהיה לפענח את המשמעות שלהן ולא רק את היותן צירוף של אותיות. אם נוסיף לכך את העובדה שיותר ויותר משתמשים נוהגים לערוך היום חיפוש קולי בגוגל (ובאופן כללי לדבר יותר אל אפליקציות שונות במכשיריהם הסלולריים), הרי שככל שהביטוי יהיה ממוקד יותר – כך ניתן יהיה לפענח את המשמעות הסמנטית שלו טוב יותר ולעשות בכך שימוש על מנת לספק למשתמש מענה מתאים יותר למה שהוא חיפש.

איך מוצאים ביטויי זנב ארוך

מדובר בפעולה פשוטה שאורכת רק מספר דקות, ובסופה תהיה בידיכם רשימה מפוארת של ביטויי חיפוש זנב ארוך שיוכלו לשמש אתכם כדי לייעל את קידום האתר שלכם:

התחילו מביטויי החיפוש שכבר יש לכם: היכנסו ל-Google Search Console, הקליקו על Search Traffic, לאחר מכן על Search Analytics ולבסוף על Clicks, Impressions, and Position. גללו למטה והקליקו על Download  על מנת להוריד את הרשימה המלאה. כעת הורידו את אותו מידע ממקורות נוספים שיש לכם, כגון קידום ממומן, עמוד הפייסבוק ורשתות חברתיות נוספות, ומזגו את כל הרשימות של ביטויי החיפוש לרשימה אחת.

על מנת למצוא ביטויי חיפוש זנב ארוך חדשים, פעלו על פי ההנחיות הבאות:

  • הכינו רשימה של מילות חיפוש בסיסיות, תוך שימוש ברעיונות יצירתיים משלכם או בכלים לתכנון ומחקר מילות מפתח, אולם לא ב-Google AdWords – זהו אמנם כלי חינמי ובעל עוצמה כשמדובר ביצירת רשימות מילות מפתח לשימוש מסחרי, אולם הוא מתרחק במכוון מביטויי חיפוש זנב ארוך בשל נפח החיפושים הנמוך שלהם.
  • העלו על הכתב את ההצעות של גוגל להשלמה אוטומטית של מילות החיפוש הללו בעת הקלדתן בשורת החיפוש (אלה שמופיעות מתחת לשורת החיפוש בעת ההקלדה).
  • כמו כן העלו על הכתב את ההצעות של גוגל לחיפושים הקשורים למילות החיפוש (המופיעות בתחתית עמוד תוצאות החיפוש, לאחר ההקלדה והחיפוש עצמו).
  • איספו את כל הביטויים שכתבתם לכדי רשימה אחת, וסננו מתוכה את הביטויים שאינם ספציפיים מספיק עבור העסק או האתר שלכם.

נשמע כמו עבודה מפרכת? זה ממש לא המקרה. מדובר בפעולה של מספר דקות, ובאמצעות כלים שונים שזמינים ברשת ניתן להפוך אותה לקלה אפילו יותר. מכל מקום, ברגע שתאחזו ברשימה של ביטויי מפתח פוטנציאליים, הן כאלה שאתם כבר מתמקדים בהם והן כאלה שגיליתם באופן ידני, תוכלו לעבור לשלב הבא: אופטימיזציה של האתר תוך התמקדות בביטויי הזנב הארוך.

כיצד ליצור תוכן סביב ביטויי זנב ארוך

השלב הבא תלוי במספר הביטויים שאתם מעוניינים להתמקד בהם בשלב האופטימיזציה. באופן תיאורטי רצוי לייצר עמוד לכל ביטוי שכזה, אולם אם הרשימה שלכם מורכבת ממאות ביטויי מפתח שכאלה, מדובר במשימה קשה עד בלתי אפשרית.

במקרה כזה, חלקו את הרשימה לפי כוונות המשתמש הפוטנציאליות: צרו טבלה בת שתי עמודות. בצד אחד כתבו את ביטויי הזנב הארוך ובצד שני את כוונת המשתמש שהם מתאימים לה. אם למשל מדובר בעסק שמוכר מצלמות אבטחה, ניתן לכתוב תחת כוונת המשתמש דברים כמו "המטרה של מצלמות אבטחה" (ובאותה שורה, תחת "ביטויי זנב ארוך", את כל מילות המפתח שמתאימות לכוונה הזו, כגון "מצלמות אבטחה לעסק", "מצלמות אבטחה לגינה" וכדומה). אפשרויות נוספות לכוונת המשתמש יכולות להיות "רוצה לקנות מצלמת אבטחה בזול" (ביטויי מפתח מתאימים יכולים להיות "מצלמות אבטחה במבצע", "מצלמות אבטחה זולות"), "איפה אפשר לקנות מצלמות אבטחה" וכדומה.

המטרה היא ליצור חלוקה של ביטויי הזנב הארוך על פי נושאים, וכך לפשט את התכנון של התוכן המתאים להם. אם כבר יש לכם באתר תוכן שמתאים לביטויים מסוימים, תוכלו לעדכן אותו בקלות באמצעות שילוב ביטויי הזנב הארוך הללו בתוכן. אם אין לכם תוכן מתאים, זה הזמן ליצור תוכן חדש.

זכרו שבכל פעם שאתם מעלים תוכן חדש לאתר, כדאי לקשר אותו לעמודים אחרים בתוך האתר בעזרת קישורים פנימיים. כך תוכלו להוביל מתוכן אחד לתוכן אחר ולשלב מילות מפתח נוספות בכל רחבי האתר.

סיכום

במאמר זה סקרנו את החשיבות של ביטויי הזנב הארוך, כיצד למצוא אותם ומה לעשות עם המידע החשוב שהם נותנים לבעל אתר או למקדם אתרים. באמצעות התוכן שניתן לייצר בעזרת ביטויי זנב ארוך ניתן לייצר אמינות, לבסס מודעות, לתקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים וכמובן להגדיל את הרווחים ממכירות ממוקדות לקהל יעד שניתן לו מענה מדויק לצרכיו.

אל תשכחו להמשיך ולמדוד את הדירוג של האתר ואת תנועת הגולשים הנכנסת אליו. כך תוכלו לגלות ביטויי חיפוש זנב ארוך נוספים, ולהמשיך לבסס את המוניטין שלכם מחד ואת דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש מאידך.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?