קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
 אוטומציה שיווקית
אוטומציה עסקית

 אוטומציה שיווקית

בשנים האחרונות יותר ויותר בעלי עסקים מבינים את הכוח של אוטומציות שיווקיות. אין ספק שמדובר בכלי מדהים שהלך והתפתח טכנולוגית והיום מאפשר לעסקים רבים ליצור אינטראקציה עם הלקוחות שלהם או הלקוחות הפוטנציאלים ללא מגע יד אדם. מה זה אוטומציה שיווקית, מה הדרך הנכונה לבנות אותה ואיך זה משפיע על האסטרטגיה העסקית, כל מה שאתם צריכים לדעת במאמר הבא.

השאירו פרטים כדי לקחת את העסק שלכם קדימה

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    מה זה אוטומציה שיווקית ואיך היא עובדת?

    אוטומציה שיווקית היא למעשה פעולה אוטומטית שפועלת על הגדרות שניתנו מראש ובעזרתה ניתן להגיע לקהל הנכון. קרה לכם שמילאתם סל באתר שאתם אוהבים, תוך כדי השופינג, החלטתם לעצור את תהליך הרכישה ואז קיבלתם מייל עם הפריטים שהשארתם בסל? אז זאת אוטומציה שיווקית, כלומר כל מי שנטש סל באתר יקבל את המייל הזה (כמובן עם הפריטים הרלוונטיים עבורו) באופן אוטומטי וללא התערבות של איש השיווק או בכלל מגע יד אדם. אוטומציה שיווקית היא דרך לביצוע פעולות שיווק באופן אוטומטי במטרה להגדיל ולמקסם את ההכנסות ולשפר את היעילות.

    email automation

    באמצעות אוטומציות מחלקות שיווק יכולות לבצע משימות שחוזרות על עצמן כמו שליחת ניוזלטרים או הודעות SMS, פרסום במדיה חברתית ואפילו לבצע מסעות פרסום. חשוב לזכור שלא מדובר כאן אך ורק לא על יעילות, אלא גם על חווית הלקוח, כמו לדוגמא מייל הטבה ליום ההולדת במטרה לספק חוויה אישית יותר ללקוחות. החלק המשמעותי הוא בניית אוטומציה ובניית אסטרטגיה מתאימה ולאחר מכן הכל רץ לבד כבר.

    יותר ויותר חברות מבינות את הכוח של אוטומציה שיווקית, בעיקר כי לרוב מדובר על החזר השקעה מאוד גבוה. כמו שאתם בטח יודעים, להגיע ללקוח חדש ולגרום לו לרכוש זה תהליך הרבה יותר יקר וארוך מאשר להחזיר לקוח שכבר רכש ונהנה מחווית הקנייה או השירות שלכם.

    מה יכולה אוטומציה שיווקית לעשות עבור העסק שלך?

    כאשר אנו מסתכלים על האתגרים הנפוצים עימם מתמודדים עסקים בכלל ומחלקות שיווק דיגיטלי בפרט, אנו יודעים כי יצירת לידים ושמירה על מעורבות של לקוחות לאורך כל הדרך תורמת לנאמנות של הלקוח. יחד עם זאת, אנחנו חיים בעולם שופע דאטה ומידע ועסקים מתמודדים עם כמויות מטורפות של נתונים הנאספים ומתקשים להשתמש בהם. אוטומציה שיווקית יכולה לעזור להתגבר על האתגרים הללו.

    רוב העסקים רואים באוטומציה שיווקית ככלי המהווה חלק של MOF במשפך השיווקי, כלומר באמצע המשפך. הכלי הזה נחשב לאידיאלי כאשר אנחנו מעוניינים בטיפוח ליד, "חימום" קהלים והובלה לרכישה, אבל אל תתבלבלו, למרות ששיווק באמצעות ניוזלטר נהדר לאוטומציה שיווקית, גישה זו יכולה להוביל לחוויה מפורקת עבור לקוחות פוטנציאליים ולקוחות בזמן שהם עוברים משיווק, למכירות, לשירות לקוחות.

    חשוב מאוד לפרוס אסטרטגיות שיווק אוטומטיות לאורך כל מחזור חיי הלקוח. כאשר אוטומציה שיווקית משולבת בקפידה, היא יוצרת בסיס מדהים לקשרים ארוכי טווח עם הלקוחות שלכם. כאשר תבנו בצורה חכמה את האוטומציות ותדאגו גם לקופי מוצלח ועיצוב בולט, אתם לגמרי תקצרו את הפירות.

    לאוטומציה שיווקית יש יתרונות משמעותיים ואני ממליץ לשלב אותה כחלק מתוכנית השיווק של העסק שלכם.

    רוצים לייעל את השיווק שלכם? השאירו פרטים

      • מינימום 2 תווים
      • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

      שיווק פרסונלי

      כל אחת מהפעולות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, שופכת אור לאסטרטגיית השיווק שלכם, ובעצם אומרת לך מה הלקוחות מחפשים, מיד ברגע. אם נהיה כנים, מעקב ידני אחר התנהגויות אלו אינו אפשרי, אין שום סיכוי שתוכלו לאתר כל IP שנטש עגלה, או שהוסיף פריטים ל-WISH LIST. לעומת זאת, עם תוכנת אוטומציה שיווקית, תוכלו להשתמש במידע הזה במספר ערוצים כדי להבין לעומק את צרכי הלקוחות שלהם ולספק את התוכן הנכון בזמן הנכון. הקמת אוטומציות אלה, אלו עוזרות להניע לקוחות פוטנציאליים שאתם יודעים שיש להם עניין בשירות או במוצר שלכם, לתוכן מועיל, וכתוצאה מכך לחמם לידים ולטפח אותם מתוך מחשבה להפוך אותם ללקוחות. אבל, אוטומציה שיווקית לא נעצרת שם. כשהלקוח נמצא במרכז גלגל התנופה, עסקים יכולים להמשיך למשוך לקוחות עם זרימות עבודה מותאמות אישית שמובילות ללקוחות נאמנים וחוזרים שמפנים לחברים ובני משפחתם.

      שיווק פרסונלי

      ייעול תהליכים

      בנו תהליכים הפועלים על פני צוותים פונקציונליים שונים כדי שתוכל להפחית את מאמצי הלקוחות בכל שלב של המסע. חשוב מאוד לעבוד יחד בשיתוף פעולה כדי לספק חווית לקוח מאוחדת כבר מהמגע הראשון, כל הדרך מעבר לרכישת הלקוח. עם אוטומציה שיווקית יעילה, אין צורך בהליכי מסירה מסובכים, מכיוון שהכל נשמר אוטומטית באחסון הנתונים המרכזי שלך, וזרימות עבודה פנימיות יכולות לעזור לך לתעדף משימות לפי הצורך.

      איך אפשר להוציא את המקסימום מאוטומציות שיווקיות?

      אוטומציה שיווקית היא שילוב של תוכנה, אסטרטגיה והתמקדות בלקוח. אוטומציה מאפשרת לכם לטפח לקוחות פוטנציאליים עם תוכן מותאם אישית, כו לדוגמא לקוחות שאוהבים רק קטגוריית מוצרים מסוימת ותשלחו להם תוכן ייעודי ושימושי וככה תמירו לקוחות פוטנציאליים ללקוחות מרוצים, ולקוחות מזדמנים לתומכים נאמנים. כדי להפיק את המירב מאוטומציה שיווקית, קודם כל צריך להתחיל מאסטרטגיה – חשוב לבנות מסרים נכונים לאורך המשפך השיווקי ולהבין מה הכי נכון לשלוח ללקוח מסוים כדי לתת לו מידע רלוונטי ולא להציף אותו.

      הדרך הנכונה היא להתחיל בהתמקדות במסע הלקוח, במקום בצרכים של העסק שלכם. זהו נקודות מגע פוטנציאליות שיכולות להפיק תועלת מאוטומציה שיווקית ובניית תהליכים המקלים על הלקוח מנקודת מגע לנקודת מגע.

      ארגנו אנשי קשר באמצעות CRM המשתלב עם תוכנת אוטומציית השיווק שלך, כך שכל פעולה שהלקוח מבצע נבדקת כנקודת מידע נוספת. באמצעות הנתונים האלה אני ממליץ לחבר לקוחות לשלב הבא במסע שלהם – בין אם זה תוכן חינוכי, איש מכירות או צ'ק-אין להצלחה של לקוחות.  אסטרטגיית אוטומציה שיווקית מצוינת מסנכרנת את הצוותים שלכם על ידי תעדוף משימות והפיכת העברת מסרים לקלה ומשמעותית. רשומות אנשי קשר יכולות להיות בבעלות צוות השיווק עד שהליד חם ומוכן ליצירת קשר עם המכירות, ובשלב זה האוטומציה מקצה ומודיעה לנציג המכירות. כאשר הלקוח רוכש, הצלחת הלקוח מקבלת הודעה, והוא יכול לראות את כל השיחות והפעולות שבוצעו על ידי הלקוח בדרכו למכירה. לא רק שהתהליך חלק ויעיל, אלא הוא גם בונה מערכת יחסים ארוכת טווח בין הלקוח לעסק.

      איך גורמים לאוטומציות שיווקיות להשיג את התוצאה שאנחנו רוצים?

      אוטומציה שיווקית היא רבת עוצמה, אבל רק אם בונים אותה נכון. מה שאומר שגם כדי לגרום לזה לעבוד, עליך להבין את כל המרכיבים והניואנסים שלה. ריכזתי כאן כמה מהמשאבים המובילים שיעזרו לכם להבין את הניואנסים האלה כדי שתוכל לגרום לאוטומציה של שיווק לעבוד עבור החברה שלך.

      כיצד אוטומציה שיווקית משפיעה על הלקוחות שלך?

      אוטומציה שיווקית היא לא רק להשגת תוצאות עסקיות. הרעיון הוא שהיא גם תשתלם ללקוחות שלך על ידי פתרון נקודות כאב נפוצות שהתעוררו. הלקוחות שלכם מוצפים במידע, מה שמקשה למצוא את התשובות שהם צריכים.  כאשר הם אכן מצליחים ליצור קשר עם שירות הלקוחות, לעיתים קרובות יש להם חוויה מפורקת כשהם עוברים מצוות לצוות, בין ערוצים ובין פלטפורמות ולא תמיד החוויה זהה. אוטומציה שיווקית יכולה להפחית את החיכוך הזה על ידי חיבור צוותים, איסוף נתונים בפורמט שמיש ותעדוף משימות מאחורי הקלעים, לדוגמא, אם אתם רוצים שכל הצוותים ידברו באותה שפת מותג, ניתן לבנות אוטומציות גם לפנייה של אנשי מכירות או מענה שלהם להודעות.

      הציגו תוכן רלוונטי יותר

      עם אוטומציה שיווקית, אתה יכול להיות ספציפי לגבי מה שכל לקוח רואה. החל מפרסום ועד שליחת ניוזלטר, השתמשו בפרסונות הקונים שלך יחד עם מיקוד התנהגותי כדי לשלוח רק את המידע שכל לקוח פוטנציאלי או לקוח צריך. ללקוחות חסר זמן – אוטומציה עוזרת לחתוך עד הסוף על ידי שימוש בנתונים שאתה כבר אוסף כדי להדגיש את התוכן הרלוונטי ביותר בזמן הנכון.

      לספק תשובות טובות יותר, מהר יותר

      אוטומציה שיווקית עוזרת לעסקים לתעדף משימות ולנהל לידים, כך ששאלות נכנסות מקבלים מענה מהיר. בנוסף, עם נתוני התנהגות המאוחסנים ב-CRM שלך, עובדים מהשורה הקדמית מוסמכים לספק עזרה רלוונטית יותר ללא צורך לחפור קודם מידע. הבינו לעומק את ההיסטוריה של הלקוחות שלכם והפכו את התגובות לאוטומטיות על סמך רכישות קודמות, פעולות בתוך המוצר או ערך לכל החיים.

      חוויות חלקות, רב-ערוצים

      אף אחד לא אוהב לחזור על עצמו. ובגלל זה אוטומציה שיווקית כל כך נהדרת עבור לקוחות. הנתונים נאספים, מאוחסנים ומשמשים בתוכנת השיווק שלכם כדי שתוכל להציע ללקוחות שלך חוויה מותאמת אישית כמו טפסים ממולאים מראש, אימיילים ממוקדים העונים על הצרכים שלהם ושירות לקוחות שמרגיש מוכר כמו החנות ברחוב. עם אוטומציה, הלקוחות מקבלים את אותה חוויה לא משנה באיזה ערוץ הם פונים אליכם, כי כל הערוצים נבנו תחת אותה אסטרטגיה.

      אודות הכותב
      אייל רחמים
      אייל רחמים

      בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

      קידום אתרים בגוגל למעלה

      רוצים יותר כניסות לאתר?

      מדריך ללימודי קידום אתרים
      רוצים שאבדוק לכם את האתר?