גוגל מציגה את שיטת הדירוג החדשה שבאמצעותה היא מדרגת את דפי האתרים המיועדים לשימוש במכשירי טלפון ניידים. שיטת הדירוג פועלת לפי דירוג מספרי הנע בין 1-10.
מעקב אחר הדירוג של גוגל, מאפשר ניתוח של דפי האתר במובייל וכן הסקת מסקנות. באמצעות "דף הנחיתה" הנמצא במערכת ה- Adwords ניתן לצפות בנתוני הדפים ולהסיק אילו דפים מאפשרים חווית משתמש גבוה ואילו דפים מצריכים טיפול ושיפור.
זה לא סוד, שמהירות הטעינה הן במובייל והן במחשב השולחני משפיעה בצורה מובהקת על יחס ההמרה. כיום, למרות ש- 50% מהתנועה באתרים מגיעה ממובייל, עדיין אתרים רבים סובלים מזמן טעינה של כ-15 שניות (וזה המון) וכתוצאה מכך, יחס ההמרה עלול לרדת. גוגל מבינה את הקשר הישיר ולכן משקללת גם את היחס שבין מהירות טעינת הדפים לבין יחס ההמרה .
מה ניתן לעשות כדי לשפר את הדירוג?
לכל אלו, המעוניינים לשפר את מהירות הטעינה במובייל, גוגל מציעה לנסות דפי מובייל מואצים –
(Accelerated Mobile Pages AMP) אשר מבטיחים לשפר במהירות את חווית המשתמש, שכן השימוש בדפים חלקים הנטענים במהרה רק יטיבו עם האתר.
כמו כן, גוגל ממליצה גם להיעזר בכלים אחרים המנתחים את מהירות דפי המובייל ויודעים להשוות נתונים אל מול המתחרים + מעריכים את ההפסד של האתר כתוצאה מטעינה איטית של האתר.
* AMP זאת ספריה בקוד פתוחה שמטרתה להנגיש וליצור דפי חלקים מהירים שנטענים כמעט בן רגע לגולשי האינטרנט, מאפשרת ליצור דפים עשירים בתוכן אך נטענים מהר מאוד במנועי החיפוש של גוגל.