שיעור ההקלקה (CTR)

שיעור ההקלקה (Click Through Rate) מחושב כיחס בין מספר הגולשים אשר הקליקו על מודעה לבין מספר הגולשים שנחשפו אל המודעה. מדובר בנתון בעל משמעות רבה בתחום קידום האתרים הממומן, שכן הוא משפיע על עלותה של כל הקלקה ולפיכך גם על האפקטיביות של כל הקמפיין כולו. כך למשל אם מודעה מסוימת משיגה תוצאות יפות ואחוז ההקלקה עליה גבוה, ניתן להוריד את העלות עבור כל קליק, בין אם מדובר בפלטפורמת הפרסום של גוגל או של פייסבוק.

יתרון נוסף של שיעור הקלקה הוא האפשרות לבצע אופטימיזציה של מודעות ממומנות: ככל שקיים קשר הדוק יותר בין מילות המפתח לבין המודעות וכמובן לעמוד אליו הן מובילות, כך גדל הסיכוי שמשתמש כלשהו ילחץ על המודעה. אם בעל האתר רואה שבמודעה אחת קיים שיעור הקלקה גבוה באופן משמעותי מזה שבמודעות אחרות, פירוש הדבר שיותר גולשים מקליקים עליה. לכן, באפשרותו להסיק מכך תובנות אודות הניסוח, מילות המפתח או ההנעה לפעולה ולשפר את המודעות האחרות בהתאם.