עמוד שגיאה 404! אוי ואבוי מה עושים?

מהי שגיאה 404?

עמוד 404 או בשמות נוספים עמוד שגיאה 404 או עמוד שגיאה HTTP הוא עמוד שמודיע לגולש שהוא הגיע לעמוד אינטרנט שאינו קיים.

שגיאה 404

כיצד ניתן בקלות לתקן שגיאת 404?

ברגע שראיתם שיש לכם עמודי 404 בכלי לניהול האתר גוגל קונסול (ווב מאסטר טול לשעבר)

להלן צילום מסך לשגיאת 404  >>

שגיאת 404

 

 

כאשר יש עמוד 404 ניתן לבצע הפניות 301 לעמוד חדש הרלוונטי לאותו עמוד שגיאה, אני במקרים רבים עושה הפניות מהסוג הזה בצורה רוחבית לדף הבית, יש תוסף נחמד מאוד שעשוי לעזור לכם בעניין.

תוסף בשם – 404 Error Logs

מהי העמדה של גוגל בעניין שגיאת 404?

למעשה אחסוך ממכם את כל הכאב ראש, באופן די פשוט ג'ון מולר מציין בצורה ישירה שאין שום חשש לפגיעה בסריקת האתר בגלל עמודי 404, אבל מה, עבדכם הנאמן מצא שבהרבה מאוד אתרים שכמות העמודים של 404 הייתה גדולה והתקלה טופלה האתר השתפר משמעותית בדירוג שלו, לטעמי כדאי להציץ על העניין, כמובן לא בצורה היסטרית, לא לפנות למקדם של האתר שלכם בהערות כמו "הלו…." טוב נו הבנתם את הקטע.

טיפים ליצירת עמוד 404 מעניין ואיכותי

טוב אז נכון שעמוד 404 הוא עמוד שגיאה, אבל בהרבה מאוד אתרים תחת ניווט לא תקין ניתן להגיע לעמוד 404, בשנתיים האחרונות חברות רבות משקיעות מעט בתהליך בניית אתר אינטרנט בעיצוב ופיתוח עמוד 404 ידידותי,

הנה 3 דוגמאות לעניין זה:

  1. תמונת אווירה – יצירת תמונת אווירה בעמוד 404 עשויה להיות נחמדה לעיתים, לאחרונה יצא לי לבנות אתר לחברה של גופי תאורה ועשיתי להם עמוד חשוך עם מלל מגניב "גם בחושך התאורה שלנו איתך" 🙂
  2. לחצן ניווט המאפשר לגולש לחזור בקלות לדף הבית.
  3. השארת פרטים לייעוץ והכוונה – טוב עם הוא כבר בעמוד כזה, אולי הגולש עשוי להתייאש המליצו לו להשאיר פרטים ושתחזרו לסייע לו שירותית (עשוי לתרום באתרי סחר).