קידום אתרים שחור

קידום אתרים הוא תחום שמוערך ביותר מ80 מיליארד דולר לפי פורבס. כתחום שמצד אחד הוא כל כך נרחב ובעל חשיבות עבור חברות ענק ועסקים קטנים כאחד ומן העבר השני רוב טכניקות העבודה התבססו לאורך השנים באמצעות ניסוי ותהייה ללא וודאות או תשובה סופית מאדון גוגל, ניתן למצוא אינספור ספקולציות, שיטות, טכניקות לגיטימיות ואחרות טיפה מפוקפקות.

אחת מהשיטות המפוקפקות הללו היא קידום אתרים שחור ובמאמר הבא נציג בפניכם מספר סוגיות ושאלות מרכזיות בתחום.

מהו קידום אתרים שחור?

קידום אתרים שחור או במונח היותר מוכר בתעשייה "black hat seo" זהו תהליך שבו מקדם האתר שלכם משתמש בניגוד להנחיות של גוגל, להשפיע על מנוע החיפוש להעלות את האתר שלכם בתוצאות החיפוש.

בדרך כלל שיטה זו מאפשרת לאתר שלכם לעלות בצורה מהירה בתוצאות החיפוש של גוגל, הרבה הרבה יותר מאשר תהליך קידום אתרים מקצועי.

האם קידום שחור באמת עוזר?

ההבדל בין קידום אתרים שחור לקידום שלילי וניהול מוניטין.

קידום אתרים לבן , אפור ושחור.

רגע לפני שאתם מתבלבלים בין כל הצבעים השונים ננסה לעשות לכם סדר בבלאגן.

קידום אתרים לבן – קידום לפי הפרקטיקות הרשמיות של מסמך ההנחיות של גוגל, וברמה הפרקטית קידום ללא בניית קישורים מלאכותית. יש שמכנים אותו קידום אתרים "אתי" בהגדרה שנויה מאוד במחלוקת. 

קידום אתרים שחור- קידום אתרים המתבסס על שיטות ומניפולציות המתוכננות אך ורק כדי לשכנע את מנועי החיפוש לדרג את האתר יותר גבוה. למעשה מדובר בניצול של האלגוריתם.

קידום אתרים אפור- כל הטווח שבין קידום אתרים לבן לבין קידום אתרים שחור ברמות שונות. למעשה, רוב אנשי הSEO נמצאים איפשהו על סקלת קידום האתרים האפור. 50 גוונים של אפור:)

שיטות וטכניקות של קידום אתרים שחור:

  • כל נושא הקלוקינג (סרטון רשמי של גוגל בעניין בהמשך)
  • הסתרת מילים בטקסט באמצעות שינוי גופן
  •  בניית רשתות קישורים או אתרים (PBN)
  • הונאות קישורים – לפי ההגדרה של גוגל כמעט כל קישור מלאכותי נופל תחת ההגדרה הזו.
  •  שימוש יתר מכוון במילות מפתח (Keyword Stuffing)
  • הסתרת קישורים מבחינת צבא גופן
  • שימוש בטכניקת Crowd Search – שליחת בוטים לדמות התנהגות של גולשים רגילים כדי לעלות זמני שהייה ולבצע מניפולציה בהתהנהגות הגולשים באתר \

חשוב לזכור שהשיטות המצוינות מעלה הינן רק חלק מאינספור שיטות נוספות מתוחכמות יותר ופחות. הרשת מלאה בהם אם תרצו להרחיב את הידע שלכם בתחום.

האם קידום אתרים שחור עובד?

כעיקרון יש שיטות רבות שאכן עובדות אך מדובר במשחק של חתול ועכבר עם גוגל. גוגל מוציאים באופן תדיר עדכונים לאגלוריתמים שחלקם בדיוק פותרים את החולשות השונות ומצמצים את מרחב המניפולציה. אם רוצים לקדם אתר ולהישאר במשחק בטווח הרחוק, חשוב לבחור באסטרטגיות על התחום הלבן- אפרפר. כלומר, לבנות אתר מתוך חשיבה על סיפוק חווית המשתמש הגבוהה ביותר בשילוב עיצוב נוח ותוכן איכותי. כמובן שבניית קישורים היא עדיין חלק חשוב ומשמעותי ביותר בקידום האתר בישראל למרות שיש שיחשיבו זאת שיטה "שחורה" כאשר בשנים האחרונות אנחנו מזהים מגמה ברורה של ירידה הדרגתית בחשיבות של קישורים בכל הנוגע לאתרים בזירות בינלאומיות שם משקל היתר ניתן להיבטים אחרים.

בתמונה: ההבדל בין קידום אתרים שחור לקידום אתרים לבן לפי ניל פתאל.

קידום אתרים שחור

ההבדל בין קידום אתרים שחור לקידום שלילי וניהול מוניטין.

רבים מבלבלים בין קידום אתרים שחור לקידום שלילי או לניהול מוניטין וחשוב לעשות סדר בדברים. קידום אתרים שחור הוא טכניקה לקידום תוצאה במעלה התוצאות בגוגל בעוד קידום שלילי מטרתו היא לדחוק תוצאות מהמקומות הראשונים כדי להוריד את החשיפה לאותן תוצאות. לכן, ניתן לבצע קידום שלילי על ידי כל טכניקת קידום (לבן, אפור, שחור) אך לא מדובר במושגים חופפים.

מה הסיכון בקידום אתרים שחור?

מעבר למשחקי החתול והעכבר עליהם דיברנו, ישנו סיכון משמעותי של ענישה ידנית על ידי גוגל כאשר ענישה כזו יכולה לשלוח דומיין לבית הקברות של האינטרנט. למרות שפורמלית ניתן להתאושש מענישה כזו מדובר בתהליך ארוך, מייגע ובעל סיכויי הצלחה נמוכים. לכן, מומלץ לזכור זאת היטב לפני כל בחירה באסטרטגיה כזו או אחרת.

יתרונות קידום אתרים שחור:

זול יותר – בשונה מתהליך מקצועי של קידום אתרים, בקידום אתרים שחור ישנם טכניקות שהעלויות שלהם פחותות משמעותית, זה בא לידי ביטוי בהשקעה נמוכה יותר בתוכן ובמבנה אתר, והשקעה גדולה יותר בטכניקה של קישורים, הסתרות תוכן (תוכן פקטיבי עבור גוגל) ועוד כמה רזים 🙂

מהיר יותר – בדרך כלל ההשפעה של הטכניקות השונות מגיע די מהר, קפיצות עצומות, תוך מספר קטן של חודשים ניתן להתברג במקומות הגבוהים.

לא תמיד גוגל מזהה – ישנם אתרים ששרדו עדכונים על גבי עדכונים, פינגווין פנדה ומה שתרצו, אתרים אלו מדורגים מאוד גבוהה עד היום, אפילו שאני יודע ממקור ראשון שעבודת הקידום האורגני שמבוצעת מאחורי הקלעים לא מתבססת על השקעה בתוכן איכותי, בבניית פרופיל קישורים מקצועי, כנראה שהביצה שלנו (גוגל ישראל) עדיין קצת פחות בולטת וחשובה.

החזר השקעה מהיר – בהרבה תחומים ניתן לקטוף מהר פירות ולהינות מתוצאות מהירות, כאשר ההחזר השקעה גבוהה כל כך, ניתן להתכונן למהלך הבא.

 

חסרונות קידום אתרים שחור:

חוסר יציבות עצום – אומנם גם בתהליך קידום אתרים מקצועי ישנה אי יציבות מסויימת, עדיין כאשר יש תוצאות גבוהות בגוגל הם יציבות לאורך שנים, בתהליך קידום אתרים שחור הסיכוי שבכל יום האתר יעוף אחורה, או בכל עדכון יחטוף הוא גבוהה מאוד ובעל הסתברות גבוהה, עבודה מול גוגל קונסול, ועוד כלים של גוגל מגבירים את הסיכוי של הטכניקה להיחשף  לסריקה ידנית או אוטומטית  של גוגל.

סיכון גבוהה- קיים סיכון די גבוהה לחטוף עונש מגוגל, אני אישית נוהג לברוח מתהליכי קידום אלו באתרי לקוחות, מודה שלפעמים אני משתעשע באתרים כאלו ואחרים 🙂 עדיין באתרים שלי ושל הלקוחות שלי אני מקפיד לא לסכן את האתר.

בעיני הסיכון הגבוהה ביותר הוא לפגוע במוניטין של חברה או עסק שעשויים להעלם מדירוג גוגל לחלוטין אפילו בשם המותג במקרים קיצוניים.

לסיכום:

אני יודע שאנחנו אוהבים הכול מהר וזול, עדיין ההמלצה שלי להיזהר משימוש בטכניקות שעשויים לפגוע בסמכות האתר שלכם עוד על סמכות אתר ניתן לקרוא כאן.