שיעור נטישה

שיעור הנטישה (או אחוז העזיבה, Bounce Rate) הינו אחד מן הפרמטרים לפיהם ניתן למדוד את שביעות הרצון של הגולשים המגיעים אל עמוד מסוים באתר: מדובר באחוז הגולשים אשר הגיעו אל העמוד ויצאו ממנו מבלי שעברו לאף דף נוסף באתר.

בפשטות, שיעור הנטישה מודד את אחוז הגולשים שנטשו – דהיינו לא מצאו בעמוד את מה שהם חיפשו. במילים אחרות, שיעור הנטישה למעשה מעיד על העניין שהגולשים מגלים באתר: ככל שהוא גבוה יותר, כך יותר גולשים אינם מוצאים בו ערך. כמו כן, ככל שהוא גבוה יותר, כך גוגל ומנועי חיפוש אחרים יסיקו שהערך לגולש נמוך ודירוגו בתוצאות החיפוש עשוי לרדת.

איך מקטינים את שיעור הנטישה?

  • מוודאים התאמה בין מילות המפתח המסווגות את האתר לבין התוכן שלו. יתכן ונדרש שינוי במילות המפתח, ולחלופין יתכן שיש להרחיב את התוכן, או בעמוד עצמו או באמצעות יצירת עמודי אינטרנט נוספים והקצאתם למילות מפתח מסוימות.
  • כמו כן כדאי לוודא כי העמוד מעוצב באופן ידידותי למשתמש ושקל לגולש להתמצא בו ולאתר בו את המענה שחיפש. לדוגמא, אתר המציע מוצרים או שירותים צריך לוודא שהם מוצגים באופן ברור, ומומלץ אף לכלול בעמוד הבית של האתר קישורים בולטים אל המוצרים והשירותים הפופולריים ביותר.