עלות לקליק (CPC)

קיימים מספר מודלים שונים לחישוב עלויות של קמפיין קידום אתרים ממומן, בין אם בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, בין אם בפייסבוק ורשתות חברתיות נוספות, ובין אם באתרים אחרים שבהם נרכש שטח פרסום שבו המפרסם יכול להציב באנר שיווקי:
עלות לקליק (Cost Per Click, CPC או Pay Per Click) פירושה שהמפרסם משלם סכום מסוים בעבור כל לחיצה של גולש על המודעה. הואיל וקיימת תחרות עזה על ביטויי מפתח מרכזיים בענפים שונים, שכן המקום המוקדש לתוצאות חיפוש ממומנות מוגבל, מקדמי האתרים קובעים את המחיר שהם מוכנים לשלם בעבור הצגת המודעה, ומנוע החיפוש לוקח זאת בחשבון כחלק מן האלגוריתם שהוא מבצע על מנת לקבוע את תוצאות החיפוש. בסופה של תקופה ניתן לראות בדוחות של גוגל אנליטיקס מה היה המחיר הממוצע ששולם בעבור כל לחיצה, להסיק מכך האם הרווח היה שווה את ההשקעה, ולבצע אופטימיזציה לעתיד: למשל לוותר על מילות מפתח מסוימות שבהן העלות גבוהה מאוד ולהתמקד בביטויי זנב ארוך שעלותם נמוכה יותר.