גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס נועד לסייע לבעלי אתרים לקבל נתונים אודות הנכס שלהם, למעשה הכלי המפותח ביותר המנתח את פעילות הגולשים באתר שלכם, ניתן לקבל תחת כלי זה נתונים חשובים ורבים כגון:

כמות תנועה לאתר – דמיינו לעצמכם נתון של כמות רכבים שנכנסת לתל אביב האם הנתון הזה מספיק בשביל להבין ולנתח נתונים, עדיין באופן כללי זהו נתון חשוב לקבלת פרופורצייה לעניין שהאתר שלכם מושך.

מקורות תנועה – מאלו ערוצים נכנסים אליכם לאתר, כלומר מסך כל הפניות כמה נכנסו מפעילות שיווקית א' וכמה נכנסו מפעילות שיווקית ב', כאשר מידע זה מסייע לכם לנתח ערוצי שיווק, עדיין אין מספיק במידע זה בשביל לקבל החלטות על ניהול תקציב שיווק וכיוצא בזה.

אלו נתונים חשובים ניתן לקבל דרך גוגל אנליטיקס?

לטעמי אני מחלק את הנתונים ל-3 צרכים שונים.

  1. מקורות התנועה – כאחד שאחראי על תקציבי שיווק באינטרנט, אני נוהג לבחון טוב טוב, עבור הלקוחות שלי כמה עולה לי לייצר תנועה של לקוחות פוטנציאלים מכל ערוץ, חשיפות, מבקרים, זמן שהייה, יחס המרה של כל ערוץ.
  2. ROI – כמה עולה לי לגייס לקוח ומאיזה ערוץ מרכזי אני מגייס את הלקוח, כאשר החישוב הוא פשוט – עלות כוללת לשיווקY + דמי ניהולX = סגירה
  3. חווית משתמש – כמה אני ממקסם את הפוטנציאל של הלקוחות הנכנסים אליי לאתר, האם הם מוצאים את מה שהם מחפשים בקלות? האם יש יחס המרה מעמודים פנימיים, נוחות להשארת פרטים ועוד.