עדכון גוגל פינגווין

בשונה מעדכון פנדה שנועד לדחוק אתרים בעלי תוכן ירוד ובמקביל להעלות אתרים בעלי תוכן איכותי, עדכון פינגווין מכוון ישירות להתמודד עם ספאם או במילים אחרות תחת הצהרות של גוגל להתמודד עם מניפולציות קידום אתרים, קידום אתרים שחור, קישורים לא טבעיים.

המטרה העיקרית של עדכון פינגווין היא להילחם בפעולות קידום אתרים בכובע שחור ובעיקר לפגוע באתרים שמבצעים ניסיון מניפולציה על מנוע החיפוש גוגל, ומהוות סיכון גבוהה לפגיעה בתוצאות הרלוונטיות והאיכותיות של מנוע החיפוש גוגל.

ישנם דרכים רבות שניתן לשפר דירוג של אתר בתוצאות החיפוש של גוגל, שיפור מילות מפתח, שיפור חווית משתמש, הפצת תוכן ברשת ובניית פרופיל קישורים איכותי, להפוך את עמודי האתר לנגישים יותר, או במונח המקצועי >>crawlable ועוד.

אל תפספסו גם –

אופטימיזציה לעמוד

קידום אתרים עשה זאת בעצמך

עדיין פעולות קידום אתרים בצורה לא מקצועית עשויים להביא את האתר שלכם למצב של עונש או לפגוע בסמכות האתר בצורה קשה ובכך גם בדירוג האתר והיכולת שלו ליהנות מתנועת גולשים.

עדכון פינגווין בזמן אמת

לפי ההצהרות של גוגל בבלוג הרישמי שלהם, עדכון גוגל האחרון בחודש ספטמבר 2016 עדכון פינגווין הוא חלק מהאלגוריתמים של גוגל ומופעל בזמן אמת.

אך זה משפיע עלינו?

בתהליך קידום אתרים אורגני בעבר לפני העדכון אתרים שהיו נענשים על קישורים לא איכותיים היו עשויים לחטוף עונש ולחכות לפעמים עד לעדכון הבא בשביל שהאתר שלהם יחזור לדירוג, בעזרת עדכון פינגווין בזמן אמת תיקון קישורים לא תקינים עשוי להחזיר את ההאתר שלכם תוך מספר ימים ספורים למיקומים טובים.

אך יודעים שהאתר נפגע מפינגווין?

בדרך כלל מקדם אתרים עשוי להרגיש באופן ראשוני ומיידי את הפגיעה על ידי ניתוח של הקישורים האחרונים שהתווספו לאתר, ניתן לראות פגיעה בתוצאות הביטוי לעיתים רבות הביטוי נעלם לחלוטין במצבים אחרים פשוט עף אחורה בכמה עמודים.

כיצד להתמודד עם פגיעה של עדכון פיגנווין?

ההמלצה העיקרית שלי היא לבחון טוב טוב את פרופיל הקישורים שלכם ע"י 5 שאלות מרכזיות:

  1. מאיזה אתר קיבלתם קישור לאחרונה? האם מדובר באתר בעל וותק? האם האתר מדורג גבוהה? האם האתר רלוונטי? ועוד.
  2. מאיזה אנקור טקסט הקישור מקשר אליכם, ומה ההשפעה שלו על מילת המפתח (האם יש התאמה מדוייקת והעונש בביטוי זה)?
  3. כמה הקישור מסייע באמת לאתר שלכם לספק ערך מוסף לגולש?
  4. האם יש היסטוריה בין האתרים המקשרים.
  5. מה הכמות של הקישורים מאותו דומיין לאתר שלכם.

לסיכום:

עם האתר שלכם נפגע לאחרונה באופן פתאומי זה לא סוף העולם עבודה נכונה והתמדה עשויים להחזיר אותו די מיידי לתוצאות החיפוש, למעשה במקום תחשבו על זה שמדובר במקום מחלה חשוכת מרפא מדובר רק בקלקול קיבה (בדיחות של מקדמי אתרים ) 🙂