עמוד נחיתה

בעלי אתרים רבים המבקשים לקדם חלק מאוד ספציפי מן האתר שלהם, כגון שירות חדש או מבצע לזמן מוגבל, נוהגים ליצור קמפיין קידום ממומן שבמסגרתו מוצגת לגולשים מודעה, והקלקה עליה מובילה אותם לא אל אתר הבית עצמו אלא אל עמוד נחיתה:

זהו עמוד אחד אשר מתמקד אך ורק במסר יחיד וברור, ללא קישורים יוצאים או הסחות דעת שעשויות להסיט את הגולש מן המטרה היחידה שלשמה נוצר העמוד: להניע אותו לפעולה. לרכוש את המוצר, להזמין את השירות, להשאיר פרטים אישיים וכדומה.

גם עמוד באתר רגיל עשוי לשמש כעמוד נחיתה מבחינת היותו היעד של קישור במודעת פרסום ממומן, אולם היתרון של עמוד נחיתה ייעודי אשר בנוי, כתוב ומעוצב היטב הינו במיקוד תשומת הלב של הגולש במסר, לעומת אתר אינטרנט רגיל שבו הגולש עלול "ללכת לאיבוד", לא למצוא את מבוקשו או לוותר על ביצוע הפעולה.