קישורים

קישורים (לינקים, Links) הם אחד מן המדדים בהם משתמשים מנועי חיפוש על מנת לדרג אתרים על פי מידת האמינות והרלוונטיות שלהם לגולש:

קישורים חיצוניים הם קישורים המובילים מאתרים אחרים אל עמוד באתר מסוים. ככל שיותר קישורים איכותיים מובילים אל עמוד או אתר מסוים ממספר רב של אתרים אשר כבר ביססו את האמינות והרלוונטיות שלהם בעיני מנועי החיפוש, כך אותו עמוד או אתר ייתפס גם הוא כאמין ורלוונטי יותר.

בעבר רווחה תופעה של קישורים רבים שסבלו מחוסר רלוונטיות למשתמש, אולם בשנים האחרונות ניכרת עליה בחשיבות שגוגל ומנועי חיפוש נוספים מייחסים לערך האמיתי למשתמש של אותם קישורים. ככל שהקישור ותיק יותר, כך הוא נתפס אמין יותר. ככל שהקשר בין נושא האתר המקשר לבין תוכן העמוד המקושר חזק יותר, כך הוא נתפס איכותי יותר.

הואיל והתחרות על קישורים חיצוניים איכותיים הולכת ונעשית חריפה יותר עם הזמן, קיימים אתרים המשתפים ביניהם פעולה באמצעות פעולת החלפת קישורים: אתר א' מקשר אל אתר ב', ובתמורה אתר ב' מקשר אל אתר א'. כך שני האתרים נהנים מן היתרון של כל קישור חיצוני שכזה.

קישורים פנימיים הם קישורים בין עמודים שונים בתוך אותו אתר. ניתן לעשות בהם שימוש על מנת להוסיף עוד מידע עבור הגולש, אשר יהיה זמין עבורו רק אם ברצונו להקליק על הקישור ולקרוא את ההרחבה בעמוד אחר.

גם לקישורים פנימיים יש ערך מבחינת קידום אתרים, במובן זה שהם מסייעים לרובוטים הסורקים של מנועי החיפוש לסרוק את האתר בו שוכן העמוד המכיל את הקישורים ומקלים על מנוע החיפוש להבין מהו תוכן האתר ואת ערכו והרלוונטיות שלו למשתמש.