ביטויי זנב ארוך

ביטויי זנב ארוך הם סוג של מילות מפתח, אולם כאלה שתדירות החיפוש שלהם על ידי גולשים במנועי החיפוש היא נמוכה יחסית למילות מפתח אחרות. ביטויים כאלה הם בדרך כלל ארוכים יותר, מהווים מעין "משפט מפתח" לעומת "מילת מפתח", אולם טמונים בהם יתרונות שיכולים להוות בסיס איתן לאסטרטגיית קידום אתרים יעילה:

ביטויי הזנב הארוך מהווים ביטוי ממוקד לרצונו של הגולש, ומתאפיינים בתחרות נמוכה, נפח חיפושים נמוך, וחשוב מכל: שיעור המרה גבוה. כך לדוגמה הצירוף "נעלי ספורט" יכול להיחשב כמילת מפתח, לעומת "איפה אפשר לקנות נעלי ספורט לגברים ברמת גן": זהו ביטוי זנב ארוך אשר אמנם נפח החיפושים שלו נמוך יותר, אולם עצם העובדה שגולש מסוים מקליד אותו בשורת החיפוש מעיד על כוונתו לבצע רכישה – מה שעשוי להקל על בעל האתר לבצע את המכירה.