קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
איך ליצור תיאור דף מוצלח
תיאור דף

איך ליצור תיאור דף מוצלח

תיאור דף הוא טקסט קצר, באורך של עד 320 תווים, המשמש כתג של HTML ומסכם את התוכן של עמוד אינטרנט מסוים. מנועי חיפוש בדרך כלל מציגים את תיאור הדף בתוצאות החיפוש כאשר הביטוי שאותו חיפשו מופיע בו, כלומר מטרתו של תיאור דף היא לגרום לגולש שראה את תוצאת החיפוש בגוגל ללחוץ עליה ולהיכנס לאתר.

מנועי החיפוש בדרך כלל טוענים שאין קשר ישיר בין תיאור דף לבין דירוג האתר בתוצאות החיפוש משום שהם אינם משתמשים בו כפרמטר באלגוריתם הדירוג שלהם; זה אולי נכון, אבל אין ספק שפרמטר אחר כן נכלל באלגוריתם, והוא מספר ההקלקות על תוצאת החיפוש. במילים אחרות, גם אם תיאור הדף לכשעצמו אינו תורם במישרין לדירוג האתר, הרי שהוא כן תורם בעקיפין בזכות עידוד הגולשים להקליק ולפיכך הגדלת מספר ההקלקות.

לפיכך, אופטימיזציה של תיאור הדף היא שלב חשוב מאוד בביצוע פעולות קידום אתרים באתר.

מאפייניו של תיאור דף מוצלח

  1. תיאור דף מוצלח צריך להיות קצר מ-320 תווים. מספר זה משתנה מעת לעת (עד לאחרונה המגבלה הייתה 160 תווים בלבד), ולמעשה הוא אינו קבוע. לעתים, למשל, יופיע בתוצאות החיפוש גם תאריך, אשר יצמצם את מספר התווים.
  2. תיאור הדף צריך להיות מעניין ולהניע לפעולה. כך בעל האתר מזמין את הגולשים להיכנס לבקר בו, כלומר אי אפשר להסתפק בתיאור יבשושי ומשעמם של התוכן. התיאור צריך להיות מסקרן, לגרום לגולשים ללחוץ עליו, אפשר לומר להם "לחצו כאן", "קבלו עכשיו", "הורידו בחינם" וכדומה.
  3. מצד שני, תיאור דף צריך להתאים למה שהגולש צריך. אם למשל הגולש חיפש מפרט טכני של מוצר מסוים, סביר להניח שאין צורך להזמין אותו פנימה כדי לשכנע אותו לבצע רכישה. בהחלט ניתן לעתים להסתפק בתיאור טכני יבש של המפרט הטכני עצמו ולתת למחיר להניע את הגולש להקליק.
  4. בכל מקרה, כמובן, תיאור הדף חייב להיות תואם לתוכן העמוד, שהרי זו דרכם של מנועי החיפוש להבין מהו התוכן המדובר. אם גוגל מגלה תיאור דף שאינו תואם את העמוד, אזי העמוד עלול לספוג ירידה במיקומים מצד גוגל.
  5. תיאור הדף צריך גם לכלול ביטוי מפתח רלוונטי, משום שבמקרה כזה הוא יוצג באופן מודגש בפני הגולשים ויגדלו סיכויי ההקלקה.
  6. לבסוף, תיאור הדף צריך להיות ייחודי. גוגל רואה בתוכן מועתק פגיעה בחוויית המשתמש ולכן נוטה להוריד את דירוגם של עמודים שהתוכן בהם או בתיאור הדף שלהם איננו מקורי. אם אין ברירה, ומסיבה כלשהי חייבים ליצור תיאור דף שאיננו מקורי, מוטב כבר להותיר אותו ריק ולאפשר לגוגל לבחור קטע אחר מתוך העמוד, שבו מופיע ביטוי המפתח.

איך מעדכנים את תיאור הדף?

אם ברצונכם ליישם את כל האמור לעיל בתיאורי הדפים באתר שלכם, זכרו שיש ליצור תיאור דף ספציפי לכל עמוד ועמוד באתר. לשם כך תוכלו להיעזר בשלל כלי קידום אתרים הזמינים ברשת, חלקם בחינם וחלקם בתשלום, המאפשרים ליצור תיאורי דף חדשים ולעדכן ישנים.

מעתה ואילך כדאי לוודא שאתם יוצרים תיאורי דף מוצלחים לכל עמוד חדש שאתם מעלים לאתר, אבל בכל הקשור לעדכון תיאורי דף קיימים המשימה עלולה להתברר כסיזיפית למדי; במיוחד כאשר מדובר באתר שקיים כבר זמן וכולל עשרות או מאות עמודים, לכן מומלץ לבצע תעדוף של התוכן כך שלכל הפחות יהיה תיאור דף מוצלח לעמודים הקריטיים ביותר, כגון עמוד הבית או עמודים פופולריים אחרים.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?