ציון איכות

ציון האיכות (Quality Score) הינו אומדן שניתן לקמפיין פרסום בגוגל אדוורדס, ואשר מודד את איכותן של המודעות, של מילות המפתח ושל עמודי הנחיתה שלו. ציון איכות גבוה משמעו אפשרויות לשיפור המיקום בו מוצגות המודעות וכן לתשלום מחירים נמוכים יותר בעבור הצגתן לגולשים.

מרכיבי ציון האיכות הם:

  • שיעור ההקלקה (CTR), דהיינו אחוז ההקלקות על המודעות מתוך סך צפיות הגולשים במודעה.
  • רלוונטיות המודעה, כלומר חוזק הקשר בין המודעה לבין מילות המפתח שבהקלדתן על ידי המשתמש אמורה המודעה להופיע.
  • רלוונטיות עמוד הנחיתה, כלומר חוזק הקשר בין המודעה לבין עמוד הנחיתה שאליו היא מפנה את הגולש. בהקשר זה באים לידי ביטוי פרמטרים כגון זמן השהייה של גולש בעמוד, שיעור העזיבה וכדומה.