ניהול מוניטין

בתקופה בה כל לקוח מאוכזב מעלה תלונה לפייסבוק וכל תביעה משפטית שצפה בגוגל נשארת בו לנצח, עסקים ואנשים פרטיים חייבים לבצע ניהול נכון של המוניטין שלהם ברשת. בפרט כאשר מדובר ברשת האינטרנט, בה ידו של הטוקבקיסט קלה על המקלדת, כל תגובה שלילית יכולה להכתים את שמו הטוב של עסק או אתר אינטרנט, בין אם יש בה ממש ובין אם לאו.

אם בחיפוש בגוגל עולים אזכורים שליליים הקשורים לאתר מסוים, לא יהיה קל להיפטר מהם. וגם אם כן ניתן יהיה למחוק אותם מן הרשת, הרי שהדבר עשוי לארוך זמן רב. הפתרון למצב כזה הוא להציף את הרשת בתוכן חיובי, או לכל הפחות נייטרלי, אשר יצור מצב שבו בחיפוש רלוונטי יעלו קודם כל תוצאות רצויות, ורק לאחר מכן, בשאיפה במרחק רב ואי שם בעמודים הזניחים של תוצאות החיפוש, התוצאות שאינן רצויות.