מדד האמינות

מדד האמינות (Trust Rank) הוא מדד של גוגל, המדרג את אמינותם של אתרים המוצגים בין תוצאות החיפוש בנוסף למספר הקישורים הנכנסים אליהם. זוהי אחת הדרכים בהן גוגל מנסה לבצע הפרדה בין אתרים טובים ואיכותיים עם ערך אמיתי לבין עמודי אינטרנט ספאמיים או מזויפים, אם כי מדד האמינות מתבסס בעיקר על הדומיין עצמו ופחות לתוכן שלו. דהיינו, אתר יכול להיות מאוד אמין אולם לאו דווקא להיות רלוונטי או בעל ערך למשתמש.

הגורמים המשפיעים על מדד האמינות: ככל שהאתר יציב יותר (כלומר, קורס פחות), כך אמינותו עולה; וכך גם אם הוא מחזיק בתעודת SSL ייעודית ושכבות אבטחה נוספות, אם הוא מחזיק בדומיין ותיק ובכתובת IP ייחודית. בנוסף, אם מופיעה באתר כתובת פיזית ופרטי התקשרות עם בעליו, אמינותו של האתר בעיני גוגל עולה וכך משתפר הסיכוי שאתר זה ידורג גבוה יותר בין תוצאות החיפוש.