קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
יחס המרה (Conversion Rate)
מהו שיפור יחס המרה

יחס המרה (Conversion Rate)

כשאנחנו מסתכלים על קהל הלקוחות של העסק שלנו, אין הרבה דברים התלויים בנו באופן חד משמעי, בטח כשאנחנו מדברים על עולמות השיווק. אנחנו יכולים לצלם קמפיין שלם עם מסר ותובנה, לחשוב שהוא מדהים, אבל אחרי עלייה לאוויר להבין שהקהל לא מגיב אליו ממש טוב, בקיצור, לא תמיד אנחנו שולטים בהכל.

אבל, שיפור יחס המרה הוא אכן הליך שאנחנו יכולים לבצע בעזרת פעולות התלויות אך ורק בנו ועם קצת בדיקות ושיפורים, תוכלו לראות תוצאות מדהימות בזמן קצר.

רוצים לשפר את יחס ההמרה? בואו נדבר כבר היום

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    תחשבו על זה ככה. אם לדוגמא העליתם באתר שלכם טופס ליד, אבל הטופס הזה לא ממיר כל כך טוב ויחס ההמרה שלו עומד על 1.3%. אתם יודעים שלרוב הטפסים שלכם ממירים טוב יותר ולכן החלטתם לנסות לשפר את יחס ההמרה ועשיתם שינוי כלשהו ב-CTR. פתאום הפלא ופלא יחס ההמרה השתפר ל-2.6%. במילים אחרות הכפלתם את יחסי ההמרה, קרי את התוצאות שלכם בלי לעשות כמעט כלום! לא שמתם יותר כסף על פרסום, לא הגדלתם תקציבים, לא ניסיתם כלים חדשים, פשוט שיניתם משהו קטן בטקסט וזה מה שהוביל לשינוי אדיר.

    היופי ביחס המרה זה שהוא תלוי הרבה בכם. בניגוד לתקציב, תחרות בשוק או כל מיני אלמנטים שהם לא בהכרח בשליטתנו אלא מעין "עובדה" מוגמרת שקיבלנו עלינו, יחס המרה הוא ממש לא כזה. כבר היום אתם יכולים לבצע שינויים ובדיקות ולראות למה הקהל שלכם מגיב טוב יותר ובכך לשפר את התוצאות ואת הנתונים. במאמר הבא, סקרתי כל מה שצריך לדעת על יחס המרה ואפילו קינחתי עם כמה טיפים שבהחלט עזרו לי לעשות פלאים! מוכנים? בואו נרוץ על זה!

    מה זה יחס המרה?

    אין פעולה ספציפית המוגדרת כיחס המרה, יחסי המרה אנחנו פוגשים בכל תחום ובכל ענף, זה יכול להיות בחנויות פיזיות, זה יכול להיות בטלמרקטינג וזה יכול להיות בשיווק דיגיטלי.

    כשאנחנו נכנסים לעולמות השיווק הדיגיטלי, יחס המרה נקרא גם Conversion rate והמשמעות שלו היא, כמה אנשים פוטנציאלים יכלו לעשות פעולה מסוימת לעומת כמה עשו אותה בפועל.

    ניתן להגדיר תוצאות שונות כיחסי המרה, לדוגמא אם המטרה היא הקלקה על באנר מסוים, אז יחס ההמרה יהיה כמה אנשים ראו את הבאנר לעומת כמה הקליקו עליו בפועל.

    אם אנחנו מדברים על אתר איקומרס, שהמטרה שם היא רכישות ועל זה אנחנו נמדדים בעצם, יחס ההמרה יהיה כמה גולשים ביקרו באתר ביחס לכמה גולשים ביצעו הזמנה בפועל. וברוב המקרים את יחסי ההמרה נבדוק באמצעות Google analytics:

    יחס המרה בגוגל אנליטיקס

    חישוב יחס ההמרה במקרה הזה הוא כמות הסשנים שגולשים עשו באתר לעומת כמות הרכישות או לחילופין מספר האנשים שהשאירו פנויות בפועל.

    אבל, אם אנחנו מדברים על לידים לדוגמא, כאן הסיפור מתחיל קצת להסתבך. חשוב מאוד שנבין מה בסופו של דבר אנחנו מגדירים הצלחה, אם לדוגמא הצלחנו לקבל 200 לידים, אבל מתוכם 0% הפכו ללקוחות שלנו, האם עדיין נחשיב את זה כהצלחה?

    משפך המרות

    מהו יחס המרה מעולה?

    יחס המרה זה משהו משתנה שתמיד צריך לעקוב אחריו והוא תלוי בתחום העיסוק ואפילו במדינה בה אנחנו מבצעים את הבדיקה. חשוב להבין שהצבעה על מספר ספציפי שמהווה יחס המרה מעולה היא בעייתית, ואת כיוון שיחסי ההמרה משתנים בין תחומים. לדוגמא, בתחום ההלוואות ניתן לראות יחסי המרה של עד 50% אחוז ובניגוד לזה בתחומי הרפואה האסתטית אחוזי ההמרה נמוכים באופן יחסי (מתחת ל5%).

    מתבלטים אם יחס ההמרה שלכם מעולה? בואו נדבר

      • מינימום 2 תווים
      • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

      יחסי המרה לפי ערוץ

      בואו נדבר על ערוצי הפרסום שלכם וננסה להבין – האם אתם ממצים את הפוטנציאל הטמון בהם? באופן כללי אני יכול להגיד שלאחר יותר מעשר שנים בתחום השיווק האינטרנטי לקוחות שמגיעים דרך אפיקי קידום אורגני ממירים בצורה טובה יותר. והאמת היא, שגם התשובה לכך היא פשוטה. כאשר גולש מחפש שאילתה בגוגל התוצאות שעולות הן המתאימות ביותר למה שהוא חיפש, וזאת בניגוד לפרסום ממומן שהתוצאות עשויות להיות בהרבה מן המקרים פחות מתאימות.

      עד כמה חשוב להסתכל על יחס ההמרה?

      תראו, אשקר אם אומר שהוא לא חשוב כי בסופו של דבר אתם רוצים להכניס כמה שיותר לקוחות ולהרוויח כמה שיותר אז ברור שיחס ההמרה חשוב, אבל ישנם עוד דברים שחשובים. אפשר להסתכל על יחס המרה מכמה זוויות ולא תמיד עצם זה שקיבלתם לידים, בהכרח אומר שאותם לידים יהפכו ללקוחות, כך שהתשובה יותר מורכבת.

      לדוגמא, אם יש לכם פוסט שמושך גולשים לאתר שלכם ובאמת אתם מתחילים לקבל ערימות של לידים, איזה כיף לא?! אבל מה אם מכל הלידים האלו לא יוצא אפילו לא לקוח אחד, האם זה עדיין כיף ושווה? אני מניחי שפחות.

      חשוב מאוד להבין מאיפה מגיעה התנועה לאתר שלכם וכמה מהלקוחות שהשאירו ליד מאותו הקמפיין הפכו באמת ללקוחות? אם לא תעשו את הבדיקות לאורך כל הדרך אתם לא תדעו מה באמת ממיר לכם ומה סתם מציג נתונים שקריים.

      טיפים לשיפור יחס ההמרה

      אז אף פעם לא באמת יהיה לנו 100%, אבל שווה לנסות לא? אחרי שבדקתי, ניסיתי, שיניתי, הפכתי, קבלו את הטיפים הכי טובים שיש.

      תמיד תבחנו כמה הנעות לפעולה

      אם אתם מרגישים שהקמפיין שלכם מקרטע, או שהוא לא משיג את התוצאות שחלמתם עליהן, או ההצעה שנתתם לגולשים, או ההנעה לפעולה לא מספיק עושים חשק. אחת מהדרכים בהן אפשר להשיג יותר המרות זה לשפר את ה-CTA שלכם או את "ההצעה" שנתתם ללקוח. האם ברור מהטקסט מה המוצר שלכם עושה או מה השירות שלכם נותן? האם הערך המוסף שלכם יוצא החוצה?

      דוגמא A:

      דוגמא B:

      נסו כל פעם מילים שונות או ביטויים שונים, נסו לדבר בהתלהבות ושזה יצא החוצה: קנו עכשיו>> , אל תפספסו את ההזדמנות>> וכד'. יש לציין שתחום השיווק בכלל וקידום אתרים בכלל רווי בבדיקות והתאמת האתר למשתמש. בדומה למאמר שכתבתי בנושא מפת חום, תמיד תנסו לעקוב אחרי כוונת המשתמש ולבדוק מה עובד, ומה עובד פחות.

      לבדוק את התוצאות ב-A\B טסטים

      אם אתם לא בטוחים מה יעבוד טוב יותר, פשוט תבדקו את זה, זה הכיף באינטרנט שאפשר למדוד, לבדוק ולשנות במידת הצורך. כשאנחנו מדברים על שיפור יחסי המרה, A\B טסט מקבל משמעות גדולה יותר, כיוון שזאת אחת הדרכים הטובות ביותר לבדוק מה עובד הכי טוב עבורכם. אפשר לבדוק את הקופי, את הצעת הערך ללקוח, את העיצוב, את הצבעוניות, הכל! מה שכן חשוב לזכור ב-A\B טסט זה – אם אתם רוצים לבדוק רק טקסט או רק עיצוב, תמיד תשנו רק פקטור אחד אחרת אתם לא תדעו מה עשה את השינוי. כלומר אם תשנו גם את הטקסט וגם את העיצוב אתם לא תדעו מה עשה את ההשפעה.

      דוגמא A:

      דוגמא B:

      מה קרה ללקוחות שלא המירו?

      תחשבו שהיה קהל שכבר ביקר באתר שלכם אבל משום מה לא המיר. אולי עכשיו זה יהיה רלוונטי עבורו? או תנסו דרך אחרת? נסו לחשוב על אסטרטגיה שיווקית שהפעם כן תעבוד! נסו לנתח את הגולשים שהיו באתר שלכם וביצעו פעולה כלשהו ואפילו תנסו להבין מה היה החסם שלהם בפעם שעברה. בנו מסר שיווקי חדש ועיצוב חדש ונסו לעודד אותם שוב להשאיר ליד או לבצע רכישה.

      צמצמו את כמות התאים בטופס הליד

      מצד אחד, חשוב מאוד לאסוף את כל המידע הרלוונטי, מהצד השני, טופס ארוך שיש הרבה מה למלא בו יכול להיות מאיים וגם, אנשים היום לא אוהבים למסור פרטים שהם אל ממש מבינים למה הם ישמשו.

      נסו לבקש את המידע המצומצם ביותר האפשרי ובהמשך כאשר תיצרו קשר עם אותו הלקוח תוכלו ללקט מידע נוסף, יהיה לכם הרבה יותר קל לעשות את זה בשיחה מאשר בטופס, כך גם תוכלו להסביר במידת הצורך למה משמשים הפרטים.

      השתמשו בדפי נחיתה ייעודיים

      אם המודעה שלכם מדברת בשפה כלשהי, נסו להנחית בעמוד נחיתה שממשיך את השפה, זה הרבה יותר מניע לפעולה ומשפר את יחסי ההמרה. חשוב שדף הנחיתה יהיה רלוונטי לקהל שלכם וייתן מענה למה שהוא מחפש. אם לדוגמא המודעה שלך פונה לקהל של הורים, אי אפשר שדף הנחיתה ידבר לקהל של רווקים, זה פשוט לא יעבוד טוב.

      אודות הכותב
      אייל רחמים
      אייל רחמים

      בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

      קידום אתרים בגוגל למעלה

      רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

      מדריך ללימודי קידום אתרים
      רוצים שאבדוק לכם את האתר?