קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
מחקר מילים בשנת 2019: איך לעשות זאת נכון?
אני מחפש מילות מפתח חדשות לשנת 2019

מחקר מילים בשנת 2019: איך לעשות זאת נכון?

מחקר מילות מפתח נשמע בפעולה כל כך בסיסית שהרבה נוטים להקל ראש בשלב זה, בעיני מחקר מילים לקידום הוא היסוד שעליו מונח במקרים רבים כל החזר ההשקעה שעשוי להגיע מתוצאות קידום אתרים.

קיבלתם לידיכם אתר לקוח חדש. התחום לא מוכר לכם, ואתם צריכים לקדם אותו: הן בחיפוש האורגני והן בממומן. בראש ובראשונה, עליכם לחקור את מילות המפתח: אם העסק חדש, לדעת היכן שוכן קהל היעד שלו – מה הכאבים שלו? כמה הוא מוכן לשלם? מה הם מחפשים? אם העסק ותיק יותר, תוכלו לראות מה עבד בעבר ומה לא, ולנצל את טעויות והצלחות העבר, לצורך מחקר וקידום יעיל יותר בהווה. בנוסף, במידה ואתם מכירים כבר את העסק, עדיין תצטרכו לעשות מחקר מילות מפתח, לפחות באופן ראשוני, במטרה למצוא מילות מפתח ואף קהלים חדשים. לא משנה באיזה פרויקט תתקלו וכמה אתם מכירים אותו, תמיד תצטרכו לעשות מחקר מילות מפתח.

לצורך הבהרה, אין באמת מחקר מילות מפתח 'חכם', זה לא מושג ולא ביטוי, אלא רק מחקר רגיל בתנאים יעילים והכרת קהל היעד לעומק, להיכנס לראש של המחפש, ועוד שלל וריאציות חכמות. הדרך הטובה ביותר בסופו של דבר היא להבין את הנישה שאתם נמצאים בה ולהפעיל היגיון בריא, כל הכלים שאנחנו מציגים ומסבירים עליהם הם רק כלי עזר.

אז מבלי יותר מדי הקדמות, להלן כמה דברים שתוכלו לעשות על מנת להפוך את המחקר שלכם ליעיל, יסודי וחכם.
בואו נדבר על כך, ונציג כמה תובנות שימושיות בנושא.

[toc]

מהו מחקר מילות מפתח בהקשר של קידום אתרים?

ככל הנראה, ציפיתם לפסקת "מהו מחקר מילות מפתח?", אך היא איננה כאן. אנו משוכנעים שמאמר זה ייחשף ויהיה רלוונטי יותר לקהל מקדמי ומנהלי פרויקטים, ולכן, אנו יוצאים מנקודת הנחה שהידע הבסיסי בנושא כבר ברשותכם. (ואם לא, לא חסרים הסברים בגוגל. סמכו עלינו 😉)

 

אז… למה בדיוק מחקר מילות מפתח חשוב בפרויקט בפן האורגני?


מחקר מילות מפתח חשוב בפרויקט מפני שהוא משפיע, בראש ובראשונה, על כל שאר הפעולות. בנוסף, הוא גם יכול לתת לכם כיוון בפעולות האחרות. למשל: במידה ואתם עושים מחקר מילות מפתח טוב, אתם לומדים מיהו קהל היעד שלכם, את הפחדים שלו, מה שהוא מחפש והמחשבות שלו. כמובן שלא נוכל להתקדם או לבצע תהליכים לפני שנדע מהם מילות המפתח הספציפיות, אותן נצטרך נקדם.

כתוצאה מכך, תוכלו לכתוב תוכן (שלב מתקדם בקידום האורגני) בצורה טובה יותר, תוכלו לדעת מאילו אתרים עדיף לכם להוציא קישורים ועוד. יתר על כן, מחקר מילות מפתח תורם לכך שתוכלו לחזק את המותג שלכם באופן רוחבי – לאו דווקא במילה אחת, אלא בשלל מילים, תחרותיות יותר או פחות בהן המותג שלכם יוכל להתקדם. וכמובן, מילות ביטוי אשר ממוקדות יותר לעסק המביאות לרוב יותר המרות. (הנקראות גם זנב ארוך)

בקיצור, לא חסרות דרכים בהן המחקר תורם, משלים ומשפר את הקידום האורגני. הנה דוגמה:

מחקר מילות מפתח

מילות מפתח זנב ארוך – פחות תחרותיות, פחות נפח חיפוש אבל אוצר בהמרות

מחקר מילות מפתח נתוני סרץ'

כלים לביצוע מחקר מילות מפתח ומציאתן


אז אחרי שעברנו על כל הרעיונות, הבנו את התועלת של מחקר מילות מפתח עבור קידום יעיל. איך מבצעים אותו? ובאילו כלים וטכניקות נעזרים?
ישנם לא מעט כלים בהם כל משרד המכבד את עצמו משתמש בהם, להלן מספר טכניקות וכלים שימושיים שאנו עושים בהם שימוש באופן אישי, בעיקר בתחילת הפרויקט ובהמשכו.

 

ההשלמה האוטומטית של גוגל – שלל מילות מפתח


השלמה אוטומטית – גוגל ויוטיוב: גוגל ויוטיוב כשלעצמם, הם כלים די טובים כדי להבין אילו מילות מפתח יכולות להיות פופולריות. במידה ונרשום רק את הביטוי 'אינסטלטור', גוגל תשלים לנו את החיפוש בצורה הבאה:

השלמה אוטומטאטית של גוגל

אז עכשיו אתם בטח תוהים האם מילות המפתח הללו יתאימו לכם, האם יש להן קהל? והתשובה הבטוחה (טוב, נו… היא מגיעה מגוגל) היא שכן. במידה והביטויים לא היו פופולריים, גוגל לא הייתה בוחרת אותם מראש להופיע בחיזויים. כאשר אנו מציינים את המילה "פופולרי" אנו לא בהכרח מתייחסים אל כמות נפח גדולה, אלא יותר על מבוקשות הפעמים שאנשים רושמים את אותה המילה במנוע החיפוש בגוגל. כתוצאה מהן הרי, המילה הופכת לשאילתה. זו בעצם ההיסטוריה בקצרה: איך מילת מפתח 'נולדה' כשאילתה ואושרה ע"י גוגל.

 

עם זאת, כפי שאמרנו: העסק לא תמיד מושלם. יכולים להיות ביטויים בהשלמה האוטומטית שאפילו להם לא תמיד יהיו חיפושים מספקים (או חיפושים כלל). לכן, תמיד כדאי לבדוק (כן, גם את גוגל…). הדרך הטובה ביותר לבדוק את נפח החיפוש היא שימוש בסרץ' קונסול \ כלי מתכנן מילות המפתח, הנמצא במערכת גוגל ADS. הכלים ייתנו את שיעור הנפח המדויק ביותר שיש לשוק להציע. לרוב, הנפח המדויק יהיה יותר בסרץ' מאשר בגוגל ADS (אלא אם כן יש לכם חשבון קמפיין פעיל).

 

בנוסף, לגוגל יש עוד פיצ'ר נחמד שיכול לעזור לכם במציאת מילות מפתח מתאימות, ממש בתחתית העמוד:

חיפושים קשורים

החיסרון של החיפושים הקשורים הוא שהפיצ'ר די מוגבל. במידה ותחפשו מילות מפתח מסוג זנב ארוך, הוא לא תמיד יציע אלטרנטיבות, ולעסקים קטנים (ואחרים שמחפשים המרות מדויקות יותר), הדבר עלול להיות קריטי.

 

ויקיפדיה – מה ואיך? ויקיפדיה יכולה לעזור? מה היא קשורה? הרבה מהמקדמים בישראל נוטים להתעלם ו/או לפספס את מכרה הזהב של מילות המפתח שהוא ויקיפדיה. תתפלאו, הוא די שימושי:

תוכן העניינים – תוכן העניינים של ויקיפדיה מלא ועשיר במילות מפתח שייתכן שפספסתם (בדיוק כמו להיתקל בשטר של 100 שקלים ולהתעלם ממנו). חיפוש זריז של המונח 'טכנאי מחשבים' בויקיפדיה ייתן את מילות המפתח הבאות:

 

תוכן עניינים ויקיפדיה

 

מילות מפתח/קישורים פנימיים: צוות ויקיפדיה נוטה להכניס קישורים פנימיים ומילות מפתח שונות בדפי המידע שהוא כותב. רק מהצצה קטנה אל הפסקאות במאמר, הדגשנו לכם מילות מפתח טובות מאוד לתחום:

ויקיפדיה וקישורים פנימיים

חלק מן מילות המפתח הרלוונטיות

בקיצור, למרות שהרבה פעמים נוטים להתעלם ולשכוח מהאתר הסמכותי הזה. ויקיפדיה יכולה לספק לנו מילות מפתח מרכזיות כחלק מהמחקר שלנו, ולהיות כלי שימושי ביותר. אנו חייבים לציין שבמהלך עבודה עם שלל חברות קידום, בשנה האחרונה, לא ראינו את הטכניקה הזו בשימוש במהלך מחקר מילות המפתח. מה אם תחפשו? לא תוכלו למצוא מאמר אחד בישראל שידבר על טכניקות מחקר מילות מפתח ויכלול בו את האופציה הזו.

Keywords Everywhere

אחד מן התוספים הטובים ביותר בקידום בחו"ל, שלצערנו הוא מקרטע מעט עם מילות מפתח בשפה העברית. אם באנגלית הוא היה יכול למצוא את נפחי החיפוש, העלות המשוערת לקליק ומידת התחרות, בעברית הוא יוכל למצוא רק מילות מפתח אפשריות בשילוב ממנועי חיפוש שונים (גוגל, יוטיוב, בינג, אמזון וכו'). אנו משתמשים גם בו לא מעט פעמים.

למרות החסרונות, עדיין היינו ממליצים להשתמש בו, מסיבה אחת ויחידה – נוחות. אי אפשר להתעלם מהקלות בה אתם פשוט יכולים לרשום ביטוי ולחפש אותו בגוגל, ובאותו רגע למצוא כמות נחמדה של מילות מפתח מגוונות, כאלו שתוכלו להעביר לכלים האחרים לבדיקה נוספת. אפילו שהוא פחות שימושי לעומת הגרסה האנגלית, אין ספק שלמחקר שלנו הוא גם מסוגל לספק מספר תובנות אודות מילות המפתח בעברית.

keywords everywhere


מילות מפתח שהתוסף מציע – אין נפח חיפוש, עלות משוערת לקליק או תחרותיות בעברית
תכלס ורק בינינו? (אין לכם האזנה נכון?) גם אם הוא היה מציג לנו את נפח החיפוש לפרויקט האורגני, אנו היינו בכל זאת לוקחים את מילות המפתח ובודקים אותם שנית בגוגל. אז בינינו התוסף הזה יכול לעזור בהמון קיצורי דרך.

Ubersuggest

עוד כלי נהדר, הפעם כזה שתומך בעברית (תודה לאל, אחינו!). אולי יצא לכם להשתמש בכלי בעבר והוא היה די מוגבל, אך כיום, הוא עבר שיפור עצום ממדים. במערכת תוכלו לחפש רעיונות למילות המפתח ב־2 דרכים: הדרך המוכרת, בה אתם רושמים ביטוי מסוים ומתקבלות לכם הצעות נוספות בהקשר. למשל, 'אינסטלטור':

Ubbersuggest

אל תדאגו, גם אם תלחצו על הכפתור הכתום (לעוד מישהו זה מזכיר את אורנג'?) הכלי לא ידרוש ממכם שום תשלום.

מילות מפתח – המגמות מוצגות בגרפים, נפח החיפוש, עלות משוערת לקליק ורמת התחרותיות הן בקידום הממומן (PC) והן בקידום האורגני (SD)

בנוסף, הדרך הנוספת להשיג מילות מפתח, שאנו אוהבים לכנות אותה 'השיטה הישראלית' היא לקחת השראה (טוב נו, פשוט לקחת) ממילות המפתח שעובדות למתחרים בתחום. לדוגמה, אם נסתכל על אתר 'המקצוענים':

Ubbersuggest

מילות המפתח – מידת התחרותיות שלהם ותובנה האם כדאי לנו להשקיע בהן.

יתר על כן, יש עוד פיצ'ר נחמד שניתן לראות בתמונה האחרונה – שמדבר על כמה לינקים מיוצאים אל אתרים הנמצאים בטופ 10 (העמוד הראשון) של הביטוי ורמת הסמכות שתצטרכו בממוצע.

5 כלי מנהל האתרים של גוגל – 'The Google Keyword Planner':


לכלי הזה יש יתרון עצום, לעומת הכלים האחרים הוא לא חוזה בערך, הוא מגיע ישירות מגוגל. 


 תוכלו לקבל נתונים די שימושיים באמצעות הכלי, כמו עלות משוערת לקליק, תחרות ממוצעת (במספרים ובמילים) ונפח החיפוש הממוצע (שיש לו יתרון ברור ביכולת הדיוק אצל מפרסמים ממומנים, מאינטרס ברור של גוגל…).

 

SEMrush

אם אתם מחפשים ויכולים להשקיע כספית בכלי למחקר – הוא בהחלט מתאים לכם. בגרסה החינמית שלו יש לו שלל פיצ'רים, אך הוא באמת במלוא הדרו בגרסה בתשלום. שני פיצ'רים בולטים הם מציאת מילות מפתח והתחרות שלהם, כמו בשאר הכלים, אולם בצורה נוחה ביותר:

Semrush מחקר מילים

מילות מפתח אפשריות בכלי – עם כל המידע שתצטרכו, כמו בכלים אחרים

Semrush מחקר מילים

מילות מפתח שתוכלו לקחת מהמתחרים – כמה טראפיק הם לוקחים להם, מה נפח החיפוש והמקום שהם נמצאים בהם. (נלקח מאתר 'המקצוענים')

 

Ahrefs

אחד מן כלי חקירת מילות המפתח הטובים ביותר. עם זאת, כיום, אין לו גרסה חינמית ותיאלצו לשלם עליו. אבל, תוכלו לנסות גרסה ניסיונית של שבוע בהתחלה, בתשלום סמלי, ולאחר מכן להחליט אם תרצו להמשיך להשתמש בכלי. הוא אולי לא יציע לכם אפשרויות ממש טובות למילות מפתח נוספות, אבל הוא יוכל לנתח בצורה מדהימה את מילת המפתח שתכניסו לו. הוא יוכל לתת לכם את הקושי להתקדם בה, את הכניסות שלה ממדינות מסוימות ועוד שלל אפשרויות בצורה ויזואלית וברורה. לרוב, הכלי מוכר בקרב מקדמי אתרים בנושא "בדיקה / חקירת מתחרים וקישורים".

מחקר מילות מפתח aherf


ניתוח של הכלי לדוגמה במונח 'backpacks' מאתר החברה.

 

הקלטת מסך הגולש – hotjar


טכניקה די חדשה למחקר מילות המפתח שאנו משתמשים בה רק בפרויקטים ספציפיים, אתרים עם חנויות ומוצרים, אתרי שאלות ועוד אחרים. כלומר, באמצעות הכלי hotjar נוכל לראות את פעילות הגולש, ממש כמו הקלטה במחשב. ישנם אתרים שלרוב, שמנו לב, שהצלחנו לעקוב במדויק אחר החיפושים שחלק מן הגולשים כתבו בתיבת החיפוש באתר, הנמצאת לרוב ליד התפריט הראשי. באמצעות זאת, הצלחנו לענות בצורה מדויקת על חלק מן הצרכים של הגולש. מפרספקטיבה של מחקר מילות מפתח, נוכל לקחת את אותם החיפושים שהגולשים חיפשו, להכניס אותם במחקר שלנו, ולהשתמש בהם לאסטרטגיית תוכן וקידום. ניתן לעשות זאת לאחר ההתחברות לאתר ולחיצה על האופציה "Recordings". חשוב לציין שעם עד עכשיו חשבתם שתהליכי קידום האתרים הם עבודת נמלים מפרכת, שימוש בכלי ההקלטה של hotjar הוא הרבה יותר מסתם הצצה, אלא מחקר של ממש היכול להימשך ימים שלמים.

hotjar

 

כל זה נהדר… אבל איך בעצם עושים מחקר מילות מפתח חכם?

כפי שציינו, אין באמת מושג בשם: מחקר חכם – מחקר חכם הוא בעצם שיפור וניצול למקסימום של התנאים שלכם.

 

  • תחזקו את מה שחזק: בקידום אתרים, להגיע לעמוד הראשון במילת המפתח זה נהדר ומרגש – אבל לא מספיק. אתם יכולים לנצל את העמוד הראשון אף יותר, ליצור סרטון או תוכן באתר סמכותי נוסף באותה מילת המפתח שיאפשר לכם לתפוס יותר מקום, יותר לידים והמרות פוטנציאלים בעמוד הראשון. יותר כניסות -> יותר רווח -> מחקר מילות מפתח חכם שצלח יותר מהמחקר הרגיל.
  • ניתוח הגוגל סרץ': כלי הגוגל סרץ' מאפשר לכם למצוא מילות מפתח שונות מהן נכנסו גולשים לאתר שלכם. מה שמיוחד כאן, הוא שהכלי מאפשר לכם לראות את ההבדל בין כמות ההופעות לבין כמות הקליקים שלכם. כך, מעבר להשקעה באופן עיוור במילות מפתח עם נפח חיפוש גבוה, תוכלו לגלות היכן כמות ההמרות והקליקים/כניסות ביחס הטוב ביותר. כמובן, שכל הכמויות הן יחסיות. יתר על כן, ישנן מילים שאחוזי ההמרות נמוכים מן הרגיל. באמצעות ניתוח הסרץ', נוכל לעלות את אחוזי ההמרה באמצעות מספר פעולות שימושיות, כגון: תגית תיאור המטה של העמוד והכותרת.

סרץ קונסול ומחקר מילים

  • לקדם כמה מילות מפתח בו-זמנית בתוכן: לקדם את מילות המפתח בתוכן, משהו ידוע ובסיסי בקידום ומחקר מילות מפתח. עם זאת, תוכלו לנצל את ההזדמנות בתוכן ולקדם גם מילות מפתח קשורות אליה, כך שתתקדמו הן במילה שכיוונתם אליה והן במילים הקשורות בתוצאות החיפוש. אגב? לא מומלץ לקדם רק מילת מפתח אחת, רצוי לקדם כמה וכמה מילות מפתח בו זמנית וכמה עמודים שונים. מפני שאחרת, מילת מפתח אחת לעמוד אחד לא באמת יחולל השפעה במידה ניכרת.

 

  • להיכנס לראש של המחפש: להוסיף מילות מפתח ולהגיע למיקומים טובים בהם זה דבר אחד. עם זאת, כאשר מגיעים למיקומים האלו הם לא בהחלט יניבו לנו הרבה כניסות ביחס לחשיפות, גם אם נהיה בשלישייה המובילה בעמוד הראשון (ניתן לבדוק חשיפות לעומת בכלי הגוגל סרץ'). אנו צריכים להבין באילו מילות מפתח המחפש משתמש כדי להגיע למידע או לאתר מסוים. אם נכתוב מידע על תחום מסוים במילת המפתח 'אינסטלטור', סביר להניח שלא נקבל את רוב הכניסות מפני שרוב הכניסות יופנו לאתרים עם אינסטלטורים שמספקים שירותים, ולא לאתרים עם הסבר על האינסטלטור ועבודתו.


במילים אחרות, באמצעות חשיבה עמוקה אל מחשבת הגולש נוכל להבין שהמילה X לא באמת נותנת לנו איזו שהן המרות טובות, וייתכן שבאמצעות הבנת הגולש – מה הוא מחפש בדף? נוכל לקלוע למילים רלוונטיות יותר שבעזרתן נקבל הרבה יותר המרות (לידים/פרנסה).

 

לסיכום:
יש הרבה שיטות שבהן נוכל להגיע לתוצאות מחקר חכמות, אלו הן רק חלק משיטות בהן אחוזי ההצלחה והדייקנות באמת עובדים ומשתלמים. אולי לא עברנו על כל השיטות, אבל אלו בהחלט טכניקות וכלים מרכזיים ושימושיים.
אנו מקווים שמעתה והלאה, מחקר מילות המפתח שלכם יהיה חכם, יסודי ויעיל הרבה יותר.

בהצלחה.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?