קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
איך להקים עסק באינטרנט? מדריך מקיף שלב אחר שלב
הקמת עסק אינטרנטי

איך להקים עסק באינטרנט? מדריך מקיף שלב אחר שלב

בשנים האחרונות ועם העלייה הדרסטית בחשיבות הדיגיטל בחיינו רבים נוהרים אל עבר חלום העסק הדיגיטלי. החלום של היזם או הזימית שעובדים בלפטופ מהמחשב ומנהלים עסקים חובקי עולם לעיתים משווק באגרסיביות כחלום שכל אחד יכול להשלים במהרה ובפשטות. האמת היא שכדי לפתוח עסק באינטרנט יש המון גורמים שונים והיבטים שעליכם להיות מודעים אליהם לפני שאתם רצים לרכוש קורס או עוקבים אחר גורו כזה או אחר. המאמר הבא יעשה לכם סדר בעניין ויעזור לכם להבין אחת ולתמיד מה זה באמת אומר לפתוח עסק באינטרנט במציאות הנוכחית. 

רוצים לקדם את העסק שלכם באינרטנט? השאירו פרטים

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    אז מה זה עסק דיגיטלי באינטרנט?

    עסק דיגיטלי באינטרנט- כשמו כן הוא. כעיקרון כאשר משתמשים במונח מתכוונים לעסק שחי ונושם במרחב הדיגיטלי ואינו חוצה את גבולותיו למרחב הפיזי. כל מה שנשאר בדיגיטל הוא כעיקרון עסק אינטרנטי "טהור" בעוד תצורות אחרות של עסקים אינטרנטים משתמשות באינטרנט כדי למנף שירותים או מוצרים אך זה כאמור קטגוריה שונה של עסקים כמו חנויות וירטואליות לדוגמה. 

    מודלים שונים של עסקים באינטרנט

    כפי שציינתי מקודם, אם מדברים על עסקים שחיים אך ורק במרחב הדיגיטלי ישנן מספר תצורות שונות שניתן להגדיר כעסקים באינטרנט או נכסים דיגטליים.

    בלוג- הדרך הקלאסית ביותר לבניית עסק דיגיטלי עבור מתחילים. כעיקרון הרעיון הוא לבחור נישה, לבנות תוכן איכותי ולהזרים קהל לאתר. בשלבים מתקדמים ועם כמויות תנועה גדולות ניתן להתחיל ולבצע מונטיזציה על הקהל , כלומר למצוא אפיקים שיאפשרו להרוויח כסף מהקהל הזה. 

    מכירת שירותים דיגיטליים– שירותים כאלה יכולים להיות כל דבר החל מעיצוב לוגו , בניית אתר, יצירת סרטונים וכמעט כל מה עולה במוחכם שאתם יכולים לעשות באמצעות אינטרנט ומחשב. 

    תוכנה אינטרנטית- ישנם אינספור תוכנות כאלה שניתן להשתמש בהן במתווה דיגיטלי. כמובן שתוכנות אלו מצריכות יותר השקעה ולפעמים גם ידע אך הפוטנציאל האינסופי הופך אותן לסטארטאפים קטנים שיכולים לצמוח אט אט.  בהגה המקצועית  פלטפורמות אלו נקראות "Saas" – Software as a service". 

    שוק התוכנות האינטרנטיות מוערך ב157 מיליארד דולר נכון ל2020. 

    ערוץ יוטיוב– בשנים האחרונות יוטיוב הפכה לחממת גידול של מקצוענים המתפרנסים מהפלטפורמה. לעיתים יוטיוב משמשת כפלטפורמת משנה להזרמת תנועה לבלוג ולפעמים היא המנוע העיקר והבלעדי של העסקים.

    חנות אינטרנטית– חנויות פיזיות עוברות אט אט לדיגיטל באמצעות פלטפורמות כמו מג'נטו , ווקומורס , שופייפי ודומות ( גם בארץ ניתן למצוא כמה כאלו ייעודיות לארץ כמו קונימבו לדוגמה). בנוסף לטרנד של המעבר מחנויות פיזיות לדיגיטליות ישנם יזמים רבים אשר הפכו את התחום למקצוע הבלעדי שלהם ומצליחים לבנות אימפריות באמצעות הקמת חנויות בנישות שונות ובתחומים שעולים על כל דמיון. כעיקרון גם במודל זה ישנם מספר אפשרויות של המודל העסקי – מכירה של מוצרים פיזיים קיימים + שילוח שלהם או מכירה של מוצרים במלאי אשר נמצא במקום אחר שהוא בדרך כלל סין  "דרופשיפינג" כאשר השילוח וההזמנה מתבצעת כל פעם שלקוח רוכש בחנות.  

    אני ממליץ בחום להסתכל על התבנית הזאת של Lean Stack שתעזור לכם להבין אם הרעיון שלכם שווה פיתוח.

    אפיון אתר אינטרנטי

    איך עסקים באינטרנט מרוויחים כסף?

    אז אחרי שהצגנו לכם את הדרכים השונות להקים עסק באינטרנט, הגיע הזמן לדבר על התכל'ס- איך עסקים כאלו באמת מרוויחים כסף? 

      • שיווק שותפים– כעיקרון הרעיון הוא די פשוט. אתם מפנים את הגולשים באתר שלכם למוצר/שירות והגולשים אשר הגיעו דרך האתר שלכם מסומנים כך שאתם גוזרים את העמלה מהרווח שהפקתם עבור אותו בעל עסק. בארץ ניתן למצוא מספר תוכניות לשיווק שותפים כאשר בחו"ל תוכלו למצוא הצעות רבות למשווקים ב Commission Junction וכמובן שגם באמאזון.
      • מכירה ישירה- נושא שהעלינו מקודם, הכוונה היא למכירה ישירה של מוצרים או שירותים שאתם יוצרים. אחת השיטות היעילות לעשות זאת במקרה שיש לכם בלוג או איזשהו אתר תוכן היא ליצור ספר אלקטרוני – "איבוק" ולמכור אותו לקהל שלכם.
      • מנוי מתחדש– רלוונטי בעיקר לאתרים המציעים תוכן איכותי שהקהל מוכן לשלם עבורו או עבור פלטפורמות הSaas עליהן דיברנו.
      •  פרסומות-  כמובן שתוכלו להציג פרסומות באתר שלכם בעבור תשלום מסויים. תוכלו לעשות זאת באמצעות ברוקרים מיוחדים המתמחים בהצגת פרסומות כאלו או באמצעות גוגל אדסנס– פלטפורמה המאפשרת לבעלי אתרים להציג שטחי פרסום באתר.  
      • מכירת לידים רלוונטי למי שרוצה להשאיר את העסק שלו בדיגיטל לגמרי ולא להתעסק בכל המורכבות של העסק עצמו. כעיקרון השיטה די פשוטה: בנו אתר, הפיקו לידים לבעל המקצוע ומכרו לו אותם במסגרת תשלום פר ליד / כל שת"פ אחר.

    כמובן שזו רשימה חלקית בלבד ויש עוד דרכים רבות להרוויח כסף באמצעות האינטרנט. עם זאת, ניתן להגיד בזהירות כי אלו השיטות הנפוצות ביותר הקיימות בשוק. 

    מה צריך בשביל לנהל עסק באינטרנט?

    כעיקרון יש הרבה גורואים שסביר להניח "קופצים" עליכם במודעות בכל פינה ופינה מהרגע שהראתם רבע התעניינות בתחום. אני לא גורו וגם אנחנו בחברה לומדים כל יום מחדש אבל בספר המעולה של מרקוס וויטני " Create and Orchestrate" הוא מונה 8 מרכיבים חיוניים להצלחה.

    Leadership – הנהגה 

    חשוב לוודא שההנהגה של העסק שלכם יודעת מה היא עושה, והיא ההנהגה הנכונה שתיקח אתכם לעבר ההצלחה. נסו להימנע משיקולים רגשיים כאשר אתם שוקלים את העניין.

    Finance – מימון

    האם יש לכם באמת את התקציב הדרוש כדי לתפעל את העסק שאתם מקימים? וכן, גם אתם אתם מקדמים בלוג אתם זקוקים למספר שקלים עבור אחסון אתרים + דומיין.

    Operations – תפעול

    חשוב לוודא שאופרציית התפעול מוכנה לגמרי עבור פעילות תקינה של העסק ולא תאלצו להתמודד עם בעיות בשלבים מאוחרים יותר.  רלוונטי במיוחד לעסקים כמו חנויות וירטאוליות הבנויות על שילוח.

     Growth – צמיחה

    האם אסטרטגיית הצמיחה שלכם ברורה? אם לא, רגע לפני שאתם מתחילים בתפעול הגיע הזמן להכין אותה ולעבוד עלייה. 

    Product – מוצר

    אם אתם מציעים מוצר חשוב לוודא שהמוצר שלכם יהיה סוס שתוכלו לרוץ איתו ואתם בטוחים באיכות שלו.

    Service – שירות

    כיצד אתם פותרים את נושא השירות? האם העסק שלכם מצריך שירות או שתוכלו להסתדר בדרך אחרת? אל תשכחו לחשוב ולהכין תגובה ראויה לנושא זה משום שהוא מכשיל עסקים אינטרנטיים רבים. 

    Sales – מכירות

    כמובן שסעיף זה רלוונטי רק לבעלי עסקים המתכננים להרוויח כסף באמצעות מכירת מוצרים או שירותים בעצמם. תתפלאו אבל לא מספיק שלקוחות יגיעו אליכם (שיווק) אלא ממש תצטרכו להקים מערך מכירות ומשפך מכירות שיהפוך את התנועה לכסף. 

    Marketing – שיווק

    שיווק באינטרנט הוא עולם בפני עצמו השייך לעולם השיווק הדיגיטלי. תוכן, פרסום בגוגל, קידום אורגני, ועוד שיטות רבות נוספות הן רק חלק מהמארג הגדול זה. החליטו על תוכנית שיווק ורוצו איתה בכל הכוח.

    רגע לפני שאתם רצים להקים עסק באינטרנט, עצרו וודאו שאתם באמת משוכנעים שיש לכם את הזמן, המשאבים, הידע  והתשוקה להתחיל ולהשקיע בעסק כזה. לא מומלץ ללכת שבי אחרי סיסמאות כמו "הכנסה פסיבית" וגורואים שונים המבטיחים להעשיר את חשבון הבנק שלכם בצורה מהירה. בדקו טוב מאוד לאן אתם נרשמים ווודאו כי אתם מבינים את התמונה לעומק. 

    אודות הכותב
    אייל רחמים
    אייל רחמים

    בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

    קידום אתרים בגוגל למעלה

    רוצים יותר כניסות לאתר?

    מדריך ללימודי קידום אתרים
    רוצים שאבדוק לכם את האתר?