כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
למה קידום אתרים הוא ההשקעה הטובה ביותר לעסק?

איך קידמנו 3 אתרים לעמוד הראשון בביטוי "קידום אתרים" + האם זה היה שווה את זה?

כפי שאתם בטח יודעים, אני מנסה לתת ערך מוסף בבלוג ובמאמרים שאני כותב והפעם החלטתי לשתף זווית הקשורה לקידום אתרים אך רלוונטית לעסקים וחברות שרוצות למקסם את הנוכחות הדיגיטלית שלו.

החלטתי לשתף בעניין האסטרטגיה וההחלטה להשקיע את הזמן שלי ושל הצוות שאיתי להגדלת הפעילות העסקית של החברה שלנו לאורך הזמן האחרון והיא הרחבת רשת האתרים שלנו וקידום שלהם.

הרבה פעמים אני מופתע מחדש מכוחו של הקידום האורגני, ולכן אני אוהב לעשות ניסויים ולבדוק בעצמי את ההשפעה ואת כוחו האמיתי של קידום אתרים בעבור עסקים וחברות וליתר דיוק, אני רוצה לדעת ולהבין כיצד התוצאות שאנחנו מביאים ללקוחות שלנו מתבטאות בשטח – בלידים ולקוחות בצורה כמותית ככל הניתן.

כדי לבחון את הנושא לעומק, ידעתי כבר לפני מספר שנים שהדרך הטובה ביותר היא לקדם את הביטוי "קידום אתרים" וביטויים נוספים המעידים על כוונת משתמש של עניין בשירותי קידום אתרים, ואז לראות כיצד תוצאות חיוביות בביטוי יתבטאו בשטח מבחינת גידול במספר הלידים והלקוחות. 

"קידום אתרים" הוא ככל הנראה הביטוי הכי נחשק בשוק שלנו, משום שכל  האתרים אשר מתחרים עליו הם מקדמי אתרים מנוסים ומקצוענים ולכן ידעתי שהצלחה בביטוי הזה משמעותית ביותר והיא למעשה אחד הסימנים הטובים ביותר למקצועיות שלנו (בטח ובטח כאשר לקוח חדש מתקשר ובודק קידום ומוצא את עצמו מדבר איתי 3 פעמים בכמה דקות😉)

כמו שאתם בטח מבינים, ככל שהתחום יותר נחשק כך התחרות עולה בהתאם ולכן מדובר באתגר לא פשוט בכלל ובקרב יום-יומי שדורש יצירתיות, עקביות, חדשנות וידע מקצועי נרחב🔪🔪

מעבר לעניין זה יש גם רגישות שכל הזמן צריך להיזהר כמה שיותר ממצב שגוגל יעמיד את האתרים כרשת שנועדה לתמוך אחת בשניה.

3 אתרים בעמוד הראשון נכון להיום

כיום, (ספטמבר 2019), אנחנו עומדים במצב בו כמעט שליש מהתוצאות האורגניות עבור הביטוי "קידום אתרים" הן מבית דיגיטאץ'  (באמצעות שלושה אתרים שלנו , SEOFast, Digitouch, SEOLinks ) וזה זמן מצוין לעשות סדר, להסיק מסקנות מהתהליך ולהסתכל אל עבר העתיד.

 

תוצאות בגוגל

ההחלטה- הולכים על הביטוי "קידום אתרים"

כל סוכנות קידום אתרים בארץ ובעולם מתחבטת בשאלה : האם לקדם את הביטוי "קידום אתרים" או להשקיע משאבים בתחומים אחרים. גם אני ניצבתי בפני החלטה אסטרטגית כזו ופרסתי בפניי את היתרונות והחסרונות.

יתרונות📈

  • חשיפה- קידום הביטוי יאפשר לי להגיע ליותר לידים ולקוחות
  • אמון- כאשר לקוח מגיע לסוכנות קידום אתרים הוא רוצה לדעת שהסנדל לא הולך יחף. אתר (או שלושה) בעמוד הראשון הם בהחלט סממן המגביר את תחושת האמון.
  • פעילות עסקית בתחום- יצירת אתר סמכותי בתחום הSEO תאפשר לי לחזק את כוח המיקוח של החברה בעניינים של החלפות קישורים וכו', עובדה היכולה לעזור מאוד גם ללקוחות שלי.
  • התמקצעות- קידום אתר בתחום יחייב אותי להילחם בטובי מקדמי האתרים בארץ, לשכלל את השיטות שלי ולשאוף לרמה מקצועית מקסימלית. בנוסף, גם התכנים בבלוג שאנחנו כותבים  מחייבים אותי לרדת לעומקן של סוגיות סבוכות וחומר מקצועי מתקדם בתחום. 

חסרונות📉

  • השקעה כלכלית- ללא ספק מדובר בהשקעה כלכלית נרחבת שתחייב אותי להשקיע זמן ומשאבים רבים על בסיס יום-יומי.
  • קהל היעד- רוב הפניות והלידים מהביטוי קידום אתרים במקרים רבים הם ללא תקציב מתאים או לחלופין מקדמי אתרים ומתחרים.
  • תוצאות איטיות- תחום קידום האתרים הוא ללא ספק תחום בו התוצאות מגיעות לאחר זמן מה, ולכן ידעתי שאצטרך לייצר אורך רוח ולחכות לתוצאות בסבלנות במקביל לעבודה השוטפת.

 

ההחלטה 2.0

לאחר שראיתי שאתר הבית שלנו "דיגטאץ'" מתחיל לצבור חוזק ומביא לנו לקוחות, החלטנו להרחיב את הפעילות ולבנות עוד מספר אתרים בתחום כדי לבסס שליטה ולנסות לנגוס בכמה שיותר נתח שוק. קנינו מספר דומיינים , בנינו אתרים והתחלנו לקדם אותם על בסיס תוכנית  SEO מסודרת.

האתר שהתחיל לצבור תאוצה ומיקומים יפים היה הדומיין בו אתם קוראים את התוכן הזה, SEOLinks, ניתחנו את הביצועים שלו והחלטנו להעלות דרגה באיכות הקידום שלו. בנוסף SEOFast גם צבר מיקומים יפים והמשכנו לקדם אותו באופן הדרגתי לאורך זמן.

מנקודה זו, התמקדנו בשלושת האתרים הללו וקידמנו תוכנית קידום מותאמת לכל אתר.

ההחלטה השנייה הייתה עסקית נטו, בעוד ההחלטה הראשונה הייתה עסקית עם אוריינטציה רגשית. עבורי התוצאות שהשגנו הן סוג של ציון דרך משמעותי מאוד. כמו כל החלטה עסקית, ההחלטה אז לוותה בחששות מסוימים אבל כיום אני מרגיש שהכל השתלם בגדול😀

כיצד השגנו נוכחות כה מרשימה בעמוד הראשון? (רמז- הרבה דם, יזע והשקעה כספית)

אני מודה, הדרך הייתה ממש לא פשוטה. בתחילה, התחלנו לקדם את מותג הבית של החברה דיגיטאץ' בביטוי  ועם הזמן, וכמו שאני ממליץ לחלק ניכר מהלקוחות שלי, הוספנו את SEOLinks וSEOFast בתור נכסים שיתחרו בביטויים הקשורים לקידום ולנושאים הקשורים אליו.

האסטרטגיה שלנו בכל האתרים הייתה דומה ומשקפת את האסטרטגיה שבה אנחנו נוקטים בעבור הלקוחות שלנו והיא מתכתבת עם הדרך בה גוגל מדרגת אתרים (עד כמה שאנחנו מבינים)

  • חווית משתמש– אם תכנסו לשלושת האתרים תוכלו לזהות שכולם עוצבו ופותחו בקפידה ע"מ לתת חווית משתמש ברמה הגבוהה ביותר עבור הגולשים.
  • תוכן איכותי-  בנושא של התוכן, הקפדנו על שני היבטים חשובים ביותר. הראשון הוא איכות וחדשנות והשני הוא עקביות. השילוב בין תוכן איכותי ועקבי אפשר לנו לשפר את הרלוונטיות עבור הגולשים ולתת ערך אמיתי.
  • קישורים מאתרים סמכותיים– אם תעיפו מבט על פרופיל הקישורים של כל האתרים הללו תוכלו לראות שהשקענו משאבים רבים כדי לייצר פרופיל קישורים ברמה הגבוהה ביותר.

כמו בכל פרויקט של לקוח,גם במקרה שלנו  הקצאת משאבים מתאימה בדמות כוח אדם, תקציב וזמן עם השילוב של סבלנות היו ועודם מרכיבים חיוניים להצלחה.

מה נוכחות "מוגברת" בעמוד הראשון נתנה לנו בפועל?

מעבר ל"יוקרה" המדומה של שליטה ויזואלית בעמוד הראשון, ישנם כמה גורמים משמעותיים שהפכו את ההשקעה שלנו ברבות השנים באתרים הללו למשתלמת במיוחד מכמה סיבות מרכזיות:

  1. תנועה אורגנית- שלושת האתרים שלנו מקבלים תנועה אורגנית משמעותית וחשיפה גבוהה במיוחד. כל גולש שמחפש קידום אתרים, שיווק באינטרנט , פרסום בגוגל או בפייסבוק וכל ביטוי אחר שקשור לעולם שלנו- סביר להניח שינחת ויגיע לאחד מהאתרים של החברה. 
  2. לידים ולקוחות– נגזרת ישירה של תנועה מוגברת אשר פוגשת אתרים שנותנים חווית משתמש גבוהה היא לידים ולקוחות. ככל שאנחנו מצליחים להביא יותר תנועה ע"י עבודת הקידום, כך גדלים באופן משמעותי מספר הפניות והלידים ברמה היומית.
  3. מודעות למותג ואיכותו- מעבר לכל הנתונים המספריים, הנוכחות הזו הופכת את הבחירה בנו לקלה במיוחד. לקוחות אשר מחפשים חברה לקידום אתרים מוצאים עצמם מתקשרים אלינו כמה פעמים, כל פעם מאתר אחר, ומתקבעת אצלהם מודעות למותג והבנה שאנחנו יודעים מה אנחנו עושים בתחום.

אז לא, אני לא מתכוון לחשוף כמות כניסות אורגניות וקצת נתונים שיכולים לעזור לקולגות שלי:), אבל אני חושב שנכון לשתף ולחשוף טיפה את התוצאות שהגיעו מבחינה כמותית משום שיש הרבה עסקים שמתלבטים האם לבנות אתר חדש ולקדם אותו באמצעות הטבלה שפורסמה בSearchEngineJournal וחושפת סטטיסטיקות של צפייה בעמודים פר מיקום.

טראפיק פר מיקום בגוגל

מי שמעוניין לראות את כל הנתונים שלנו  מוזמן למשרד שלי לראות בעצמו, אבל ארמוז ואגיד שהאפקט הפתיע אפילו אותי. מבחינה כמותית, אני יכול להגיד שאנו זוכים לכמות גבוהה של לידים ואמון גבוהה מצד החברות והעסקים שפונים אלינו הרבה יותר מבעבר, המתבטאים גם כמובן ביותר לקוחות ומאפשרים לנו לצמוח ולצמוח.

ההבדל הדק בין הפסד להשקעה💰

 ברור לכולם שתהליך בניית אתר וקידומו בביטוי כזה מצריך המון משאבים שיכולים להיות מתורגמים לזמן וכסף רב. עם זאת, ניהלנו את התהליך בצורה מבוקרת מאוד ושיטתית, כלומר, יש לנו משימה אבל יש לנו גם זמן לבצע אותה והטקטיקה הייתה להיצמד לתכנית ולהמשיך לייצר תוכן איכותי + מספר קישורים מסוים פר חודש תוך שיפור מתמיד באיכות החוויה שאנחנו מספקים לגולש. 

לכן, עד שהגענו למקומות שהאתרים הללו מייצרים לנו לידים-לקוחות-הכנסות , יש שיגידו שהפסדנו כסף רב על הקידום שלו וזו בדיוק הטעות של לקוחות רבים ובעלי עסקים מתלבטים. נכון, אם היינו מנתחים את הפרויקט בנקודה מסוימת מבחינה כלכלית ניתן היה לחשוב שמדובר בהפסד רב וסימן בוהק של מינוס היה מלווה את המאמר. כאנשי SEO, אנחנו יודעים שמדובר בהשקעה ולא בהפסד כספי, ולכן, לא נבהלנו לרגע והמשכנו בתוכנית שלנו בצורה עקבית.

אנחנו ידענו (או יותר נכון, היינו בטוחים ב99.9% אז גם קצת קיוונו🤗) שהכספים והמשאבים אותם אנחנו מקצים לפרויקט יחזירו את עצמם בעשרות מונים. כעבור כמה חודשים ההשקעה אכן הוכיחה את עצמה והתחלנו לייצר הכנסות בדמות לקוחות חדשים שהגיעו דרך האתרים שלנו. לאחר 3 שנות בנייה ועמל רב, הגענו למצב ששלושת האתרים שלנו מופיעים בעמוד הראשון ותופסים כמעט שליש מהתוצאות האורגניות ולכן הרשת הזו מהווה משפך בלתי-נגמר של לידים.

במצב כזה, אין כמעט לקוח שמחפש קידום אורגני בישראל ואינו מוצא אותנו.

גם בחודשים שהיו ירידות וגם בחודשים שהיו עליות, היצמדות לתוכנית הSEO שלנו הוכיחה את עצמה. כאשר אתה יודע מה אתה עושה אתה לא נבהל משינויים ומסתכל ממבט על על הנתונים והעבודה😎

מסקנות ומבט לעתיד

כל התהליך הזה (שאנו נמצאים בעיצומו) לימד אותי מספר דברים חשובים על קידום אתרים אך בעיקר העניק לי זווית ראייה עסקית חדשה. 

לאור התוצאות שהשגנו בעבור האתרים שלנו, התחלתי ליזום בעבור הלקוחות שלי תהליכים דומים שהוכיחו את עצמם.  כיום, ללקוחות יחסית ותיקים של החברה אני מציע מספר תכניות התרחבות הנותנות להם לבצע תהליך מבוקר של התרחבות רשת הפרסום והאתרים שלהם, כדי להגדיל את החשיפה, כמות הלידים והלקוחות שהפעילות הדיגיטלית שלהם מייצרת.

לאור שורה של תהליכים דומים שיזמתי עם הלקוחות של החברה, אני יותר ממליץ לעסקים המחפשים באמת להפוך למותג מבוסס בעל נוכחות דיגיטלית רחבה להרחיב את רשת האתרים שלנם ולהשקיע בקידומם. חשוב לזכור שמדובר בהשקעה לטווח ארוך וישנה חשיבות מכרעת לתיאום צפיות והבנה של התהליך.

ייזום של התרחבות מסוג זה, יכולה לשים את העסק שלכם במקום אחר לגמרי בעוד מספר חודשים ולהעניק לכם אפשרויות שכיום לא עומדות בפניכם.

 

איך קידמנו 3 אתרים לעמוד הראשון בביטוי "קידום אתרים" + האם זה היה שווה את זה?
ממוצע דירוגים: 5 (סה״כ 1 מדרגים)
קידום אתרים בגוגל למעלה