קידום העסק בגוגל עסקים

איך לקדם את העסק שלכם בגוגל עסקים (GMB)?

בשנים האחרונות מגוון יישומים חדשים של גוגל תופסים תאוצה ואחד המרכזיים ביותר מביניהם הוא האפשרות שגוגל מספקת לעסקים מקומיים לקבל חשיפה ממוקדת באמצעות "Google My Business". אם בעבר האתגר של מקדמי אתרים היה ממוקד מאוד והמטרה הראשית הייתה קידום האתר של הלקוח, כיום, קהילת מקדמי האתרים וסוכנויות קידום ברחבי הארץ והעולם לומדים ומיישמים שיטות שיאפשרו את קידום העסק בתוצאות החיפוש הראשונות שגוגל מציג במפה.

הערה חשובה: אם אתם רוצים לדעת איך להגדיר את העסק שלכם בגוגל עסקים אתם מוזמנים לקרוא את המדריך המלא שלנו. במדריך זה נעסוק בקידום העסק ולא בהתקנה שלו.

למה גוגל מפות חשוב כל כך לעסק שלך?

מרבית בעלי העסקים המקומיים מודעים לכוחו הרב של  גוגל ומשקיעים רבות בחיזוק הנוכחות של העסק במנוע החיפוש בתוצאות האורגניות וגם כמובן במודעות  הממומנות. למעשה, 4 מתוך 5 לקוחות של עסקים מקומיים מחפשים חיפוש באינטרנט לפני רכישה של שירות מקומי. החשיבות הרבה של התוצאות של גוגל מפות נובעת מהעובדה הפשוטה שהמפות בולטות מאוד בתוצאות החיפוש, נמצאות בדרך כלל במיקום מרכזי במעלה תוצאות החיפוש (מתחת למודעות ומעל  רוב התוצאות האורגניות) וזוכות לחשיפה חסרת תקדים. לכן, החשיבות של שלוש התוצאות הראשונות בגוגל מפות היא קריטית, ויכולה להתבטא בירידה/עלייה של עשרות אחוזים בחשיפה שהעסק שלכם מקבל.

בתמונה: עבור החיפוש "מסעדה סינית תל אביב" אנו יכולים לראות שהתוצאות של גוגל עסקים נמצאות בראשית הדף.

גוגל עסקים

איך גוגל מחליטים האם להציג תוצאות של גוגל מפות בתוצאות החיפוש האורגניות

לפעמים גוגל אינו מציג את התוצאות של גוגל עסקים בתוצאות האורגניות באופן ישיר ולכן ההשפעה היחסית של מיקום התוצאות עבור עסקים מסוימים יורדת. באופן כללי, בביטויים בעלי נפח חיפוש גדול גוגל לרוב יציג את התוצאות של העסקים בגוגל מפות (Map Stack) ובביטויים בעלי נפח חיפוש נמוך לא יוצגו התוצאות באופן ישיר במנוע החיפוש האורגני.

כיצד גוגל קובעת את הדירוג המקומי?

עפ"י גוגל, ישנם שלושה פרמטרים מרכזיים הקובעים את הדירוג המקומי :

GMB

רלוונטיות

באופן בסיסי, מידת ההתאמה של שאילתת החיפוש של הגולש לתוצאות המוצגות לו. כמובן שנתון זה מושפע מאינספור משתנים שונים.

מרחק

פרט טכני "יבש". מה מידת המרחק של שואל השאילתה מהמקום של העסק המקומי או מהמקום שבו העסק המקומי נותן שירות.

בולטות

הסעיף הכי מעניין בעבורנו. כמה העסק מוכר ובעל אמינות. נתון זה מתקבל אודות לאזכורים ברחבי הרשת, קישורים, חוות דעות , ביקורות, האתר של העסק ואינספור משתנים שונים.

עונשים

גוגל מעניקים כוח רב וחשיפה מרובה לרשומות של העסקים המופיעים ולכן יש הרבה מאוד ספאם בתחום. כדי להילחם בתופעה הזו, גוגל נוקטת עמדה קשיחה מאוד בכל הנוגע לעונשים של עסקים, ובארה"ב עסקים רבים מתבקשים לאמת את העסק שלהם באמצעות שיחות וידאו כדי לוודא שהעסק אותנטי , אמיתי וקיים. גם בארץ אישור של גוגל עסקים ניהיה קשיח יותר עם הזמן ולכן  חשוב להיות כמה שיותר שקופים וזהירים בהתנהלות בנושא זה.

קידום עסקים בגוגל מפות🚀

בדיוק כמו קידום אתרים קלאסי, גם כאן יש שיטות ואסטרטגיות שונות לקידום העסק המקומי בתוצאות של גוגל מפות. המטרה של גוגל היא לספק את התוצאות הטובות ביותר עבור הגולשים ולכן האלגוריתם משקלל משתנים רבים בהחלטתו על המיקומים השונים של העסקים בעבור שאילתות החיפוש.

תחילה, נעבור על ההנחיות הרשמיות של גוגל לגבי אופטימזציה של תוצאות חיפוש מקומיות בגוגל מפות ולאחר מכן נכנס לאסטרטגיות מתקדמות וטיפים חשובים.

ההמלצה הראשונה של גוגל היא להזין נתונים מלאים וכמה שיותר מדוייקים ומפורטים בנוגע לשירות, שעות הפתיחה , ניהול ביקורות ומידע על העסק.

אימות מיקומים🌎

כדי להיות מוצגים בתוצאות , יש לאשר את המיקום של העסק. במידה שיש לכם מספר מיקומים, חשוב לאשר את כל המיקומים שבהם יש לכם סניפים. בנוסף, יש לשים משקל רב לבחינה של הגדרות המיקום שהזנתם ולראות שהן אכן מדויקות. לדוגמה, במידה ואתם נותני שירות ומספקים מענה למספר ערים, חשוב לבדוק שהזנתם הגדרות נותני שירות מדויקות.

שעות פתיחה מדויקות⏱

הקפידו להציג שעות פתיחה מהימנות ונכונות. אתם הרי לא רוצים לאכזב את הלקוחות שלכם וכמובן שאתם רוצים להמנע מביקורות שליליות.

ניהול ביקורות⭐

חשוב מאוד לנהל את הביקורות שאתם מקבלים בצורה מקצועית ועניינית. להגיב לטענות המועלות בביקורות שליליות ולהגיד תודה על ביקורות חיוביות שאתם מקבלים.

הוספת תמונות🖼

תמונות הן כלי מצוין להניע גולשים לפעולה אך גם יכולות לעזור לכם באופן משמעותי בקידום העסק המקומי.

בתמונה: עמוד העסק שלנו:)

טיפים ואסטרטגיות מתקדמות לקידום בגוגל מפות

אז אחרי שעברנו על ההמלצות הרשמיות של גוגל, ולאחר שביצעתם את כל השלבים המקדימים של הוספת מידע מדויק ועדכני, הגיע הזמן להתקדם לשיטות מתקדמות שיאפשרו לנו בעיקר לשפר את סעיף ה"בולטות" בעיניים של גוגל.

פרסום תדיר של פוסטים בעמוד העסק

גוגל נוטים לדרג גבוה יותר אתרים שמפרסמים פוסטים באופן קבוע בעמוד העסק שלהם . חשוב להקפיד על פרסום אחת לזמן מוגדר מראש כדי לאותת לגוגל שהעסק שלכם חי, קיים, נושם ופעיל.

שימוש בכתובת והוראות הגעה

גוגל רוצה למנוע את הספאם הרב שיש בתוצאות המפות (זו בדיוק הסיבה שאנו עדים להקשחת תהליך אישור עסקים בפלטפורמה) כתובת פיזית היא דרך מצוינת לאותת לגוגל על כך שאתם אכן עסק אמיתי, ולכן רצוי להוסיף הוראות הגעה ולהטמיע  מפה עם כתובת העסק שלכם לאתר. כמו כן, רצוי מאוד להכליל את הכתובת הפיזית בקמפיין בניית הקישורים שלכם. כלומר,נסו להטמיע את כתובת העסק כפי שהיא מופיעה בגוגל עסקים במאמרי אורח או בקישורים שאתם רוכשים/ משיגים ממקורות חיצוניים.

הערה חשובה📢:במידה שאתם מקדמים אתרים בארה"ב, כדאי לבחון לעומק ובזהירות רבה את כל תהליך בניית הקישורים והטמעת הכתובת הנכונה באופן עקבי בכל הקישורים שאתם בונים.

שילוב ביטויי זנב ארוך

סביר להניח שאתם מקדמים ביטוי מפתח + עיר\ מיקום. חשוב לשלב בצורה טבעית ככל האפשר כמה שיותר וריאציות שונות של אותו ביטוי ומיקום, לדוגמה בעבור ביטוי המפתח פיצרייה ברמת השרון, ננסה לשלב את הביטויים הבאים:

  • פיצריה ברמת השרון
  • פיצה ברמת השרון
  • רמת השרון פיצריה
  • פיצריה מומלצת ברמת השרון
  • וכן הלאה

בניית אתר באמצעות גוגל אתרים

שכבה נוספת שיכולה להיות משמעותית מאוד במאמצי הקידום שלכם היא בניית אתר באמצעות הכלי לבניית אתרים של גוגל. כעיקרון, תקבלו כתובת דומיין נפרדת לאתר הזה ותוכלו לקשר אותו גם לעמוד שלכם בגוגל מפות וגם לאתר הראשי שלכם. אחרי הכל, תוכלו לבנות נכס של גוגל באמצעות גוגל שישרת את האתר והנכסים הדיגיטליים שלכם.

תיוג לוקאלי של תמונות

אחד הנשקים החשובים ביותר שיכול לעזור לעסק שלכם בקידום בגוגל עסקים וגם לאתר הראשי שלכם הוא תיוג מקומי של התמונות שלכם באתר. כעיקרון, אתם יכולים באמצעות שורה של כלים חינמיים ופרימיום לתייג תמונה במיקום מסוים. כמובן שאם תתייגו את התמונה במיקום בו אתם רוצים להיות מדורגים, גוגל יקבל איתות חיובי נוסף לגבי המיקום שלכם. תוכלו לעשות זאת באמצעות הכלי GeoTag.

אחרי שאתם מעלים תמונה באמצעות הכלי, תייגו את הקואורדינטות של המיקום אותו אתם בוחרים.

תיוג תמונות לוקאלי

רשתות חברתיות

תוכלו להשתמש ברשתות חברתיות כדי לחזק את האותות החברתיים שאתם שולחים לגוגל על אמינות העסק שלכם. חשוב שתפתחו כמה שיותר פרופילים חברתיים, תעלו פוסטים ותיהיו פעילים כמה שיותר כדי למסד את הסמכותיות של המותג שלכם. כמובן שמומלץ להוסיף כתובת בדיוק כפי שהיא מופיעה בגוגל מפות מידי פעם לפוסטים שאתם מעלים.

תוכנית חודשית לקידום העסק בגוגל עסקים✅

כמו שכבר בטח הבנתם, כדי להישאר במקומות הראשונים בגוגל עסקים ולהיות בין שלושת בתוצאות הראשונות במפה חשוב לתחזק באופן פעיל את הרשומה שלכם בGMB אבל אנחנו ממליצים לספק כמה פעולות ראשונות מרכזיות שיהוו את התשתית להמשך הפעילות ויתנו לכם שיפור משמעותי בתוצאות באופן די מיידי.

להלן שורת צעדים מוצעת שעליכם לעשות במהלך שלושת החודשים הראשונים באופן זהיר, עקבי ומדוד.

  • מחקר ויישום מילות מפתח
  • הטמעת ביטויי זנב ארוך
  • השלמה מלאה של כל (ממש כל!) הפרטים האפשריים ברשומה
  • שיוך רשתות חברתיות ופרופילים חברתיים
  • שימוש באימייל מקצועי
  • שיוך קטגוריות מתאימות
  • בניית קישורים לאתר המקומי
  • שימוש בכתבות יח"ץ אשר כוללות את הכתובת (או מוטמעת מפה של העסק שלכם)
  • בניית שכבת קישורים נוספת
  • ניהול ביקורות תמידי ובקשת ביקורות מלקוחות
  • שחרור פוסטים באופן שבועי

לסיכום,

במהלך השנים האחרונות התפתחה תת נישה חדשה בקידום , שרוב המקדמים עדיין לומדים כיצד להתמודד איתה.  חשוב לעקוב ולהיות זהירים בכל הנוגע להתנהלות בגוגל עסקים, ולשמור על אמינות ככל האפשר כדי לא להיענש ע"י גוגל ולמצוא עצמנו מחוץ למשחק. הרחיבו כמה שניתן את המידע של העסק שלכם, תחזקו פרופילים ברשתות החברתיות וחזקו את האותות השונים של הכתובת שלכם.

איך לקדם את העסק שלכם בגוגל עסקים (GMB)?
5 (100%) 2 vote[s]
קידום אתרים בגוגל למעלה