קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
על הקשר בין Rank Brain וקידום אתרים
על הקשר בין Rank Brain וקידום אתרים

על הקשר בין Rank Brain וקידום אתרים

כל מי שבעולם הSEO יודע ומכיר ברמה מסוימת את מושג ה"Rank Brain" , ומאז ששוחרר העדכון התפרסמו אלפי מאמרים בנושא בארץ וגם בעולם. הראנק (ככה נקרא לו במאמר הזה) הוא אחד משלושת הגורמים המשפיעים ביותר על דירוג האתרים של גוגל וחשיבותו כך נראה, עולה מיום ליום. כדי לדעת איך לעשות SEO איכותי ומצליח, לא מספיק היום רק לבנות קישורים ותוכן איכותי, אלא צריך לדעת להבין את הגולש ברה מיטבית וזה בדיוק הממד שהעדכון ממנף.
[toc]

איך הוא עובד בפועל?

אף אחד לא באמת יודע איך הראנק עובד באמת?, אבל יש כמה תאוריות מרכזיות שלכולן קווים משותפים ומאפשרות לנו להבין פחות או יותר את מנגנון הפעולה שלו.

פעולת הראנק מתחלקת לשתי דרכים עיקריות:

הבנה של שאילתות החיפוש בצורה רחבה

גוגל בעצם מנסה להתחקות אחר מוח אנושי ולפעול הרבה יותר טוב ממנו. ניסיון זה מוביל אותם בשנים האחרונות להרחיב את יכולת ההבנה של מילות החיפוש והכוונה של הגולשים מאחורי כתיבת השאילתה. כדי לעשות זאת הראנק למעשה גורם לאלגוריתם החיפוש של גוגל להפוך כל סוג של תוכן לקונספט מסויים, ולנסות למצוא התאמה בין שאילתת החיפוש של הגולש לבין ההקשר הכללי (כלומר דף התוכן) המתאים ביותר עבורו. באמצעות הראנק, גוגל סורקת כל דף בצורה חכמה יותר ומאתרת מילות מפתח קשורות אחת לשנייה שסובבות סביב אותו שדה סמנטי או לחילופין צירופים שבד"כ מקושרים לביטויים מסויימים, כמו לדוגמה "עיר הבירה של יפן= טוקיו( גם אם המילה "טוקיו" לא נכתבה ע"י הגולש בפועל). הראנק לוקח את יכולות הסריקה החכמה של גוגל שלושה צעדים קדימה, ובכך למעשה מאפשר לגוגל להתאים את התוצאות הרלוונטיות ביותר לגולש.

בראיין דין מייסד בקלינקו הכין מדריך מצוין על הראנק(אני מודה, גם אני לקחתי משם רעיונות למאמר זה:)), שווה לקריאה אם אתם רוצים להרחיב בנושא- מדריך ראנק בריין.

 ניטור האינטרקציות של הגולשים עם תוצאות החיפוש.

גוגל כל הזמן מנסה להשתפר וכמו שכבר בטח הבנתם, להציג את התוצאות הטובות ביותר לגולשים שלו. לכן, מתבצע ניטור תמידי של רלוונטיות התוצאות המוצגות בעבור כל שאילתת חיפוש ותיקון במידה ויש בעיות. לכן, גוגל לעיתים "זורק" תוצאות מסוימות למקומות ראשונים כדי לבחון את התגובה של הגולש לתוצאה. אם הגולש נוטש את העמוד מהר- זהו אינדקטור לגוגל שהתוצאה כנראה לא רלוונטית עבור השאילתה (כמובן שמדובר בבחינה נרחבת יותר שלא מתבססת על גולש אחד) 

 

ראנקרבריין

אז מה הופך את הראנק לעדכון שונה?

גוגל שיחררו עשרות עדכונים ועשרות אלפי עדכונים קטנים במהלך השנים, אך הראנק הוא ככל הנראה המשמעותי ביותר מכולם. השוני העיקרי מכל שאר העדכונים נובע מכך שכל שאר העדכונים של לפני עידן הראנק נכתבו באופן ידני ע"י המהנדסים של גוגל וכיום הראנק עובד ברקע בצורה עצמאית וכותב קוד מותאם "בעצמו".

איך להתאים את עבודת הSEO לראנק?

מבחינת קידום אתרים, ישנם שני היבטים חשובים הנוגעים לעבודה שלנו אנשי הSEO בעקבות ההשלכות של הראנק. 

  1. עבודה טכנית והתאמת תוכן- אם פעם היינו משתמשים במילות מפתח מדויקות כדי לקדם ביטויים מסויימים, כיום ישנה חשיבות רבה יותר להתאמה של כל התוכן להקשר המרכזי על פני העבודה הטכנית הישנה והמשעממת. כיצד נעשה זאת בצורה יעילה? פשוט נבנה את התוכן הטוב ביותר שיענה על כל השאלות של מי שמחפש את מה שאנחנו מציעים. בצורה כזו, הגולש ישאר באתר שלנו ולא יחפש תוצאות אחרות במקומות אחרים.
  2. חווית משתמש- הראנק נתן חשיבות ענקית וחסרת תקדים לכל הנושא של חווית משתמש ובנייה ידודתית לגולשים. כיום, גולשים שנתקלים באתר ישן ומשעמם פשוט מתקדמים הלאה ומחפשים חוויה טובה יותר, הקפיצה הזו בין תוצאות החיפוש פוגעת בתוצאות הקידום שלנו.

למעשה, לראנק בריין יש משמעויות והשלכות רבות על כל פעולת SEO שאנחנו עושים ברמה יום יומית:

  • כתיבת כותרות בצורה חכמה בשילוב רגשות והנעה לפעולה ייחודית וחכמה
  • בניית תוכן מקיף שמותיר את הגולשים עם כל התשובות שהם צריכים לדעת
  • כתיבת תגיות מטא רלוונטיות למגוון רחב של גולשים 
  • פחות דגש על שילוב מילים וביטוי זנב ארוך בצורה סיסטמטית

ראנק ועיצוב אתרים

עיצוב אתרים וSEO ב2019 הולכים יד ביד בעיקר אודות לראנק בריין ולמעשה אתר שלא מעוצב יפה אין לו סיכוי אמיתי להתקדם בתוצאות החיפוש בגלל שהגולשים ימנעו משהייה ממושכת באתר שנראה מזעזע ומספק חווית משתמש ברמה נמוכה. כיום, מקדמי אתרים מעורבים הרבה יותר בתהליך עיצוב ובניית האתר משום שיש קשר ישיר כפי שכבר ציינתי בין שני הדברים והאחד הולך ביחד עם השני.

אם פעם אתרים עם קישורים חזקים ותוכן בינוני היו יכולים להתברג בקלות בעמודים הראשונים, היום ניתן להבחין באתרים שמדורגים גבוה ומתועדפים על פני האתרים בעלי הקישורים רק בגלל חווית משתמש ברמה גבוהה.

לסיכום,

הראנק בריין שינה לגמרי את חיינו (חיי מקדמי האתרים לפחות:)) והוא כאן כדי להישאר. אנחנו לומדים עליו עוד ועוד מיום ליום ומיישמים כמה שיותר שיטות שמאפשרות לנו להשביח את תוצאות האתר שאנחנו מקדמים באמצעות הבנה טובה יותר של הראנק, שהיא במילים אחרות, הבנה טובה יותר של הגולש.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?