כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2021/02/globe-1.svg EN
ניהול מוניטין למחפשי עבודה: כך תשלטו בכל הנכסים שהמעסיקים בודקים
שאלות של מקדמי אתרים

ניהול מוניטין למחפשי עבודה: כך תשלטו בכל הנכסים שהמעסיקים בודקים

חיפוש עבודה הופך לתחרותי משנה לשנה, וריבוי קורות החיים הנשלחים לכל משרה מאלץ את המעסיקים לנקוט בפעולות חדשות כדי לסנן את המועמדים הטובים ביותר. בין היתר – חיפוש בגוגל, בדיקת פרופילים חברתיים ועוד. הנה כמה כללי עשה ואל תעשה, שיעזרו לכם לשלוט בכל הנכסים שהמעסיקים בודקים אודותיכם.

מעסיק / מנהל HR ממוצע יכול לקבל עשרות עד מאות קורות חיים לתפקידים שונים, הכול תלוי בגודל הארגון בו הוא נמצא. בהנחה ששרדתם את כל הדרך מערימת המסמכים על השולחן או במייל, והרשמתם מספיק כדי שהמעסיק ירצה לברר עוד אודותיכם – כעת מתחיל שלב החיפושים: האם יש לכם נוכחות ברשת, האם היא תואמת למה שציינתם בקורות החיים וכן הלאה.

הנה דוגמה לתוצאות החיפוש בגוגל אודות ראש הממשלה: החל מערך הוויקיפדיה וגרף הידע בצד שמאל, המשך בידיעות חדשותיות, וכלה בציוצים מטוויטר ושאר נכסים בהמשך.

 

כדי שהכול יתנהל על מי מנוחות, והמעסיקים יראו את מה שאתם רוצים שהם יראו – מומלץ מאוד להשקיע קצת זמן ומחשבה בניהול המוניטין האישי והמקצועי שלכם. את זאת ניתן לעשות באמצעות שימוש במספר נכסים דיגיטליים, שעליהם נרחיב כעת.

תוצאות החיפוש בגוגל

זו הפעולה הכי פשוטה, קלה ומהירה לביצוע – המעסיק פשוט מקליד את שמכם המלא בדפדפן, והתוצאות בגוגל מופיעות מיידית, לטוב ולרע. בגדול ניתן לומר שכל שאר הנכסים שאתם מנהלים יופיעו כאן, בתוצאות גוגל, לכן כדאי לבדוק מה המצב הנוכחי שלכם.

מומלץ עד חובה שמשהו יופיע בגוגל כאשר מחפשים אתכם שם: או בלוג או פייסבוק או כל נוכחות דיגיטלית אחרת. חוסר נוכחות מוחלט בגוגל או ברשתות חברתיות, עלול להעביר את המסר הלא נכון, אבל לא תמיד.

מה לעשות: חפשו את שמכם המלא, פעם בלי מרכאות ופעם עם מרכאות, ובדקו אילו תוצאות מוצגות בכל פעם. עמוד תוצאות מנוהל היטב צריך לכלול תוצאות חיוביות אודותיכם, ובעיקר כאלה הקשורות לעבודה שלכם (בהמשך נציג את האפשרויות העיקריות: אתר, פייסבוק, לינקדאין ועוד). כמובן שאין שום מניעה להציג גם תוצאות הקשורות לתחביבים ולנושאים אחרים אודותיכם, כל עוד הם לא מהווים בעיה בקבלה לעבודה. אם גיליתם תכנים בעייתיים בגוגל תחת שמכם המלא, רצוי לפנות למומחה ניהול מוניטין.

מה לא לעשות: האינטרנט זוכר הכול, לכן מוטב לא להעלות שום תוכן בעייתי לשום מקום. לא אתר, לא פורום, לא בפייסבוק וכן הלאה. דעות פוליטיות לכאן ולכאן עלולות לחבל משמעותית באפשרות להתקבל לעבודה בימינו, כך שמוטב לא להביע דעות בכתב במרחבי הדיגיטלי. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בתכנים בעייתיים יותר, כמו תמונות שלכם שיכורים או מסטולים מהמסיבה ההיא לפני 10 שנים.

אתר אישי / בלוג

אתר או בלוג דורשים קצת השקעה מעבר למינימלי, אבל מביאים תועלת משמעותית כאשר מעסיק מחפש אתכם בגוגל. אדם שמוכן להשקיע באתר או בלוג מקצועי בתחומי מומחיותו, מייד מבסס את עצמו כאוטוריטה לעומת שאר המועמדים שלא עושים זאת, בייחוד אם הוא טורח לכתוב כמה מאמרים רלוונטיים מעבר לעמוד הבית, עמוד אודות ועמוד צור קשר.

מה לעשות: הקימו לכם אתר מינימלי בוורדפרס או בוויקס עם דומיין תחת שמכם המלא. אם אינכם מעוניינים להוציא על כך כספים, אפשר גם לפתוח בלוג חינמי בוורדפרס.קום או בגוגל Sites – העיקר שיהיה אתר אינטרנט הנושא את שמכם המלא, ומכיל כמה מאמרים פרי עטכם. הביעו דעה על המקצוע, כתבו מדריכי "איך עושים" וכל מה שיכול לשפר את תדמיתכם המקצועית. האתר חייב להכיל את שמכם המלא, אחרת זה לא יעבוד.

מה לא לעשות: להקים אתר ולהעלות בו תכנים בעייתיים, כפי שהוצגו קודם לכן, שעלולים לטרפד קבלה לעבודה. כמו כן לא מומלץ לספק כתובת מלאה או מיילים וטלפונים שאינכם רוצים שיגיעו אליכם.

גוגל לעסק שלי

אם אתם שכירים, הסעיף הזה בדרך כלל לא יתאים לכם כי מדובר בפרופיל לעסקים בלבד… אבל אין שום מניעה שגם שכירים יתפסו את הקובייה הנחשקת הזו בגוגל, כאשר מחפשים את שמם המלא.

מי שישקיע קצת זמן ויאמת את הפרופיל לפי כתובת מגוריו, יקבל קובייה ענקית בגוגל כאשר מחפשים את שמו המלא (אפשר להסתיר את הכתובת ולהשאיר רק את שם העיר). מרשים בהחלט ותורם למיתוג האישי והמקצועי.

מה לעשות: הקימו פרופיל GMB לפי ההנחיות כאן >

פרופיל פייסבוק, אינסטגרם ועוד

לכולם יש פייסבוק, ובדרך כלל גם פרופילים חברתיים נוספים כגון אינסטגרם, טוויטר וכן הלאה. ככל שיש לכם יותר פרופילים חברתיים עם שמכם המלא בעברית, כך תשלטו בדף התוצאות הראשון בגוגל כאשר יחפשו את שמכם.

מה לעשות: בפייסבוק ובאינסטגרם יש אפשרות לבחור פרופיל שיהיה לא ציבורי, כלומר נגיש רק לחברים שלכם בתוך הרשת. מומלץ מאוד לעשות זאת, כדי להגן על עצמכם במקרה שדבר שטות כלשהו עלול להיפלט החוצה. היכנסו להגדרות הפרטיות בפייסבוק, עברו אחד-אחד והגדירו מי יכול לראות מה, מי יכול להגיב או לתייג אתכם, האם אתם מאשרים זיהוי ותיוג תמונות שלכם וכן הלאה. ככל שהפרופיל בפייסבוק יהיה חסום יותר, כך טוב יותר.

כאשר המעסיק יחפש אתכם בגוגל או בתוך פייסבוק, הוא יראה רק את חלקי הפרופיל שניתן לראות מבחוץ: תמונה, קאבר, מידע בסיסי וכן הלאה. זאת כל עוד וידאתם שכל הפוסטים והתמונות שלכם חסומים לצפייה מבחוץ.

מה לא לעשות: בדיוק כמו ההנחיות הקודמת – לא משנה אם מדובר בפייסבוק, בטוויטר, באינסטגרם או בטיקטוק; אל תעלו או תכתבו תכנים בעייתיים שעלולים לחבל בסיכויים שלכם להתקבל לעבודה. לעולם אין לדעת מה יצוץ באיזה חיפוש בגוגל או במנוע החיפוש של פייסבוק, אז עדיף לא לקחת סיכון (גם אם הפרופיל שלכם חסום, כפי שהוצע קודם לכן).

פרופיל לינקדאין

אם נדמה לכם שלינקדאין היא סתם עוד רשת חברתית, שמטרתה לשמש כקורות חיים דיגיטליים – טעות בידכם. Linkedin היא פלטפורמה מעולה למיתוג אישי, לניהול מוניטין ולמיצוב שלכם כאנשי מקצוע בתחומי מומחיותכם.

בעוד שקורות חיים הם מסמך סטטי ופשטני, לינקדאין מאפשרת לכם להגיע להרבה יותר. למעשה, לינקדאין הוא אחד המקומות הראשונים אליהם נכנסים מעסיקים ומנהלי כוח אדם, כשהם מחפשים עוד מידע על מועמדים לעבודה (בנוסף לפייסבוק ולחיפוש בגוגל כמובן).

מה לעשות: להקים פרופיל לינקדאין (אם עדיין אין לכם) ולמלא אותו ככל שניתן במידע. השם שלכם צריך להופיע בעברית ובאנגלית ביחד, כדי לאפשר הופעה גם בגוגל. בכותרת הראשית מומלץ לכתוב שורה או שתיים בתמצות אודות הרקע המקצועי שלכם.

מעבר לכך, השתמשו בלינקדאין כדי להפיץ תכנים מקצועיים ככל שניתן. אם מדובר בתכנים שאתם יצרתם, על אחת כמה וכמה; אבל גם תכנים של אחרים שסביבם אפשר לעורר דיון – הם רעיון מצוין. ככל שתתמידו (פעם בשבוע בערך אמור להספיק), כך תצברו יותר עוקבים ואינטראקציה ואף תגיעו לרמת All Star הנחשקת. אפשר גם לשלם על פרופיל מלא בלינקדאין, אבל ממש לא חובה. גם החינמי יספיק לצרכים שלכם.

מה לא לעשות: לא להיכנס לדיונים פוליטיים או אחרים שעלולים להאיר אתכם באור בעייתי. לא להעלות פוסטים עם תכנים בעייתיים, שאינם קשורים לעבודה ולמקצוע נטו. כבר הבנתם את הרעיון.

ערוץ יוטיוב

מי שיש לו את הזמן ואת הסבלנות להעלות כמה סרטונים מקצועיים ליוטיוב, יעשה לעצמו טובה גדולה ומשמעותית בעולם התעסוקה. זה יכול להיות מדריך בסגנון "איך עושים" בתחום שלכם, או כל תוכן מקצועי אחר. לחילופין אפשר להעלות גם תכנים הקשורים לתחביבים, כל עוד אינם מהווים בעיה בקבלה לעבודה.

הנה דוגמה לסרטונים שעולים בראש התוצאות בגוגל, כאשר מחפשים את שמו של מנהל קהילת התוכניסטים:

 

רגע לפני סיום – נכסים נוספים לשימוש

מי שרוצה לוודא שגם עמודי התוצאות השני והשלישי בגוגל ינצצו, יכול להשתמש בעוד אתרים ונכסים בהם ניתן להעלות פרופיל אישי: אתר תעשייה קום (בתחום התוכן והדיגיטל), לוח המודעות של קהילת התוכניסטים, Biz Make Biz, אתר השאלות והתשובות Quora וכן הלאה.

בא לכם להשקיע שבעתיים? אולי כחלק מקמפיין ניהול מוניטין לדחיקת תוצאות שליליות? פרסמו כתבות עם שמכם המלא בכותרת ובתקציר באתרי חדשות ותוכן, ותמלאו את גוגל באייטמים שיעשו טוב לכם ולעתידכם המקצועי.

בהצלחה!

 

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם