קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
דחיקת תוצאות שליליות בגוגל- המדריך המלא
דחיקת תוצאות בגוגל

דחיקת תוצאות שליליות בגוגל- המדריך המלא

אם פעם ניהול מוניטין היה אפשרי באמצעות עבודת יח"ץ טובה ועבודה עם אמצעי התקשורת, אודות לגוגל  ולרשתות החברתיות כיום המצב שונה לחלוטין וקשה מאוד לשלוט לגמרי במוניטין של בן אדם או מותג. פוטנציאלית, כל בלוגר יכול לזרוע הרס ולהוביל להשלכות תדמיתיות קשות עבור החברה או האדם הפרטי ואלו חשופים לנזקים כלכליים רבים מכך.  ככל שהפרופיל שלכם יותר מתוקשר, סביר להניח שיותר אנשים מחפשים את השם שלכם בגוגל לפני שהם עושים איתכם עסקים ולכן כדאי לשקול את המצב שלכם או של החברה שאתם מייצגים.

בדיוק בשביל זה, ישנם מספר שירותים שונים של ניהול מוניטין בגוגל והמדריך הזה נועד כדי להסביר לכם על השיטות השונות של דחיקת תוצאות שליליות וכיצד התהליך מתבצע.

אם אתם מחפשים מידע נוסף על כך ברחבי הרשת, המונח המקצועי הוא ORM – Online Reputation Management.

למה התוצאות בגוגל חשובות?

מעבר למוניטין ולכבוד שיכול להיפגע, יש לתוצאות בגוגל השלכות כלכליות נרחבות והחלטה על היקשרו עסקית פוטנציאלית עם חברה או אדם. במחקר שפורסם בBright Local נמצאו הנתונים הבאים:

  • 97% מהגולשים קוראים ביקורות על שירות או מוצר לפני שהם מחליטים לרכוש אותו
  • 85% סומכים על ביקורות אונליין
  • ביקורות חיוביות גורמות ל73% מהגולשים לסמוך על המוצר או השירות.

גם אם אתם לא מציעים שירות או מוצר, הנתונים הללו יכולים לתת לכם מושג כללי של החשיבות הרבה של דחיקת תוצאות שליליות.

האם אפשר למחוק תוצאות מגוגל?

נתחיל בשאלה פופולרית במיוחד שעולה לא פעם. כעיקרון, רק אם אתם בעלי האתר או בעלי גישה לניהול האתר שבו יש עמוד שאתם רוצים לערוך או למחוק לצמיתות תוכלו למחוק את התוצאה. אם אין לכם גישה לאתר והעמוד מפורסם באתרים שלא בשליטתכם אין באמת נתיב המאפשר לכם למחוק את התוצאה. 

בכל זאת, ישנן מספר דרכי פעולה כדי להתמודד עם התופעה לפני שאתם עוברים לשיטת העבודה הקשה יותר שהיא דחיקת התוצאה.

  1. פנייה לבעלי האתר- אם מדובר בידיעה כוזבת או בתוכן לא מדויק, מומלץ לפנות לבעלי האתר ולהתריע להם על כך. אם מדובר בסיטואציה בה אתם חושבים שנגרם לכם נזק אודות לידיעה שקרית, אולי אף מומלץ להסתייע בעורך דין ולשקול צעדים משפטיים.
  2. דיווח לרשתות חברתיות- רשתות חברתיות הן בעלי פרופיל SEO חזק המאפשר להן להתברג גבוה בתוצאות החיפוש. אם פורסם פוסט שקרי או פוגעני שמפר את ההנחיות של פייסבוק או כל רשת אחרת, תוכלו לנסות לפנות אל הרשת החברתית ולהסביר את הטענות שלכם. לרוב, נתיב זה לא יעזור במהירות סיכויי ההצלחה לא גבוהים.

אם אי אפשר למחוק תוצאות בגוגל, מה אפשר לעשות?

כעיקרון, במצב כזה אתם נדרשים לעבודת ניהול מוניטין שבמהלכה תנהלו קמפיין לדחיקת התוצאות השליליות ובמקומה תקדמו תוצאות אחרות כך שמי שיחפש את השם שלכם או של המותג שלכם יראה את התוצאות אותן אתם רוצים להראות. אם אין עמודים אלטרנטיבים קיימים תוכלו ליצור כאלה ולקדם אותם.

איך תהליך דחיקת התוצאות עובד בפועל?

השלב הראשון הוא איתור עמודים או בניית עמודי יעד לקידום. העמודים האלו הם העמודים שאותם תרצו שהאנשים אשר מחפשים בגוגל את השם שלך יראו. תוכלו לפתוח בלוג אישי או לבנות אתר חדש שקשור לשם שלכם או למותג. בשלב הבא, תקדמו את העמודים הנבחרים בגוגל באמצעות פעולות SEO כמו בניית קישורים, אופטימיזציה וכל שאר הפעולות המרכיבות את עבודת קידום האתרים.

תוך כמה זמן ניתן לראות תוצאות?

התשובה לשאלה זו משתנה בהתאם לעומק הבעיה ולתוצאות איתם אנחנו מתמודדים. לדוגמה, כאשר התוצאות השליליות המובילות הן מאתרים חלשים יחסית, ניתן לראות שיפור ודחיקה של התוצאות הללו בטווח זמן של 3 חודשים. כאשר מתמודדים עם תוצאות מאתרים סמכותיים כמו כלכליסט, Ynet ודומים להם, מדובר בפרויקט הרבה יותר משמעותי וארוך והערכת הזמן היא לפחות 6 חודשים.

האם התהליך מבטיח שלא יופיעו תוצאות שליליות חדשות?

התשובה היא כמובן שלא. יש לזכור שגוגל הוא מנוע חיפוש שתפקידו לסרוק ולאתר כל פיסת מידע ברשת ולכן לאף גורם אין אפשרות לשלוט בתוצאות שגוגל מציג או במה שהוא יציג בעתיד. כל הבטחה אחרת היא חסרת אחריות בעליל ויש להיזהר מחברות או ספקים המציעים דבר כזה.

כמה עולה שירות של דחיקת תוצאות שליליות?

כפי שהזכרנו מקודם אופי השירות מורכב מרמת התחרות ולכן התשובה לשאלה הזו היא כמו השאלה "כמה עולה רכב"?. במידה והתחרות קלה-בינונית ניתן להשיג תוצאות בטווחי מחירים של כמה אלפי שקלים בודדים בחודש. מנגד, ברמות תחרות קשות או בקידום בשווקים הבינלאומיים, המחירים משנים את סימן המטבע ולרוב יש תוספת קטנה של עוד אפס בסוף:)

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?