קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
מה זה RTM ואיך להשתמש בו בעולם השיווק?
מה זה RTM

מה זה RTM ואיך להשתמש בו בעולם השיווק?

כאיש שיווק עם עבר במכירות,  אני מכיר המון טכניקות מכירה ושכנוע שרבים מהקוראים של הבלוג שלנו כבר מכירים ואת חלקן כבר הצגנו והסברנו בעבר. היום החלטתי להסביר על אחת השיטות היותר מועדפות עליי שאנחנו מיישמים כמעט באופן תמידי כחלק מאסטרטגיית השיווק שאנחנו בונים ללקוחות שלנו.

היום, נדון בשיטת הRTM , (ראשי התיבות של Real Time Marketing ) ונסביר כיצד ליישם את הטכניקה כך שגם אתם תוכלו להגדיל את החשיפה למותג באמצעות שימוש בחדשות ואקטואליה תוך צמצום הסיכונים ונקיטת משנה זהירות בתהליך כזה.

אז מה זה RTM?

כפי שכבר ציינתי, התרגום של RTM הוא שיווק בזמן אמת. הרעיון הוא די פשוט אך מאוד חשוב ליישם אותו בתבונה מתוך הבנה של הטכניקה. כעיקרון, בליבת השיטה ישנו מאורע מרכזי שמקבל חשיפה גדולה ו"באזז" גדול בפני עצמו, כמו למשל אירועי ספורט גדולים או אירועים לאומיים משמעותיים ( אירווזיון, אירועים פוליטיים דינמיים וכו'). 

בשלב השני,לאחר שנבחר את המאורע שעליו אנחנו רוצים  למעשה "לרכוב" ניצור גרפיקה , סרטון או כל דבר אחר שאיתו נוכל לעבוד ולהנות מהחשיפה שהמאורע מקבל בפני עצמו. 

לדוגמה, לאחר הזכייה של נטע ברזילי באירוויזיון יכולנו לראות המון מותגים יוצרים מחוות, באנרים של תודה או כל מיני וריאציות עם אזכור הזכייה של נטע כדי להנות מהמאורע עצמו.

חשוב לזכור שכל הרעיון של RTM הוא להשתמש באירועים דינמיים שקופצים ואינם צפויים. אם יש לדוגמה מאורע גדול מתוכנן מראש ואנחנו מתכננים לנצל את גל החשיפה שלו, הקמפיין שניצור הוא לא באמת RTM משום שיכולנו לתכנן אותו מראש.

הסוד בשימוש בRTM הוא לדעת להגיב ולהישאר עם היד על הדופק. אם ניקח את טכניקת השימוש בRTM לעולם שלנו, כל מאמר על עדכון בגוגל או שינוי מרעיש באלגוריתם הוא למעשה סוג של שילוב RTM בעולם קידום האתרים. 

בתמונה: שימוש מוצלח בRTM של דף הפייסבוק של אל על לאחר הזכייה של נטע.

נטע ברזילי אל על

למה RTM חשוב?

ישנן כמה סיבות שהופכות את השימוש בטכניקת RTM לאפיק ששווה לכם לחשוב עליו. 

  1. תנועה ומודעות- כל הרעיון של השיטה הוא לייצר מודעות ותנועה למותג שלכם באמצעות האירוע שהתרחש. זו כנראה הסיבה מספר 1 לשימוש בRTM.
  2. אהדה- חשוב להקפיד על רמת תוכן גבוהה להיות יצירתיים. כאשר הקסם של יצירתיות וRTM נפגש, אתם יוצרים אהדה למותג ולא רק תנועה.
  3. הזדהות- אתם יכולים לעורר הזדהות או ליצור כזו באמצעות הRTM ושימוש חכם בו. זו הזדמנות מצוינת ליצור ערך רגשי נוסף לקהל שלכם.

בתמונה: שימוש חכם בRTM לאחר הולדת תינוק למשפחת המלוכה הבריטית של מגזין הSUN.

RTM

ממה להזהר כאשר עושים שיווק RTM?

חשוב לזכור שישנם סיכונים רבים כאשר אנחנו דנים בשיטה ויש לקחת אותם בחשבון לפני כל החלטה שיווקית שאתם לוקחים בגזרת הRTM:

  1. הזדהות פוליטית- רצוי להמנע ככל הניתן מכל הזדהות פוליטית שיכולה לסבך אתכם ולהכעיס את הקהל שלכם. ביבי ניצח בפריימריז? גנץ התאחד עם לפיד? זו לא ממש הזדמנות לעשות RTM , ככל הנראה שלא משנה כמה יצירתיים וזהירים תהיו, יהיה קהל שיזהה את מה שאתם עושים כהזדהות פוליטית.
  2. שימוש לא חוקי- לקחתם תמונה של נטע ברזילי והדבקתם לה בפוטושופ שלט תמיכה? גם אם מדובר ברעיון טוב, אתם יכולים להסתבך משפטית ולעורר את זהמו של המושא. ההמלצה הכי טובה היא שיש ספק אז אין ספק, כלומר כאשר אתם מתלבטים אם מדובר בשימוש חוקי או לא, כנראה שעדיף לכם לוותר על הרעיון. 
  3. עיתוי בעייתי או חוסר טאקט- כן, גם זה קורה. לעולם אל תשתמשו באירועים בעלי סממנים שלילים כמו אירועים ביטחוניים וכו' בקמפיין RTM שלכם. כלל אצבע הוא להשתמש באירועים חיוביים וכאלה שלא נוגעים באף נקודה רגישה של בן אדם. תחת קטגוריה זו נכנסים כמה תת-קטגוריות שיש לשים אליהן לב כמו מגדר,גזע , גיל וכו'.

מומלץ לבדוק עם עו"ד או עם הסמכות המשפטית בחברה את החוקיות של הקמפיין שלכם בכל הנוגע לשימוש בזכויות יוצרים , אזכור של בן אדם או שימוש בו וכו'.

איך כדאי לשלב RTM באסטרטגיית השיווק שלכם?

הגענו לשאלה החשובה ביותר והיא איך באמת לשלב את השיטה בצורה חכמה , כזו שתאפשר לכם להנות מהיתרונות ולהמנע מסיכונים הכרוכים שציינו.

ראשית, חשוב לבחור נושא טרנדי או אירוע משמעותי בקפידה. כי שכבר אמרנו, נסו לבחור אירוע חיובי שרלוונטי לכמה שיותר אנשים או לחילופין,אירוע רלוונטי במיוחד למותג שלכם. 

לאחר מכן, נסו לחשוב על גרפיקה יצירתית או איזשהו אלמנט שנון שתוכלו לשלב. ככל שהתוצר שלכם יהיה יותר איכותי, מצחיק או מרגש, סביר להניח שתגיעו לכמות גדולה יותר של אנשים.

טיפ מרכזי נוסף, הוא לא להשתמש בשיטה לעיתים תכופות מידי. שימוש תכוף מידי באירועים עלול להעיד על חוסר בתוכן, העדר יצירתיות ואף לגרום לאבוד אמון וגורמים שליליים נוספים, בדיוק ההפך ממה שאנחנו רוצים להשיג.

טיפ למקצוענים- איך למצוא נושאים טרנדיים?

מעבר לכך שאתם צריכים להיות ערניים ועם היד על הדופק לרבות בדיקה ברשתות החברתיות ובדיקה פעילה של אתרים וחדשות בתחום, מומלץ להשתמש בכלי "החדשות" של גוגל ולהתעדכן שם באירועים משמעותיים הנוגעים למילות החיפוש שאותם אתם מקדמים. הטיפ הזה רלוונטי במיוחד לחברות שמקדמות מוצרים נישתיים, או כאלה אשר פונות לקהילות מאוד ספציפיות. 

פשוט חפשו את המילות חיפוש הרלוונטיות בשורת ה"חדשות" בגוגל ותוכלו להתעדכן במהירות בסיפורים מסביב לעולם ולא לפספס אף אירוע שתוכלו לנצל לקמפיין הRTM שלכם.

חדשות בגוגל

לסיכום,

אומנות השיווק מכילה מספר רב של שכבות שונות הכוללות אלמנטים פסיכולוגיים, אסטרטגיות ומדע רב. שיטת הRTM היא נשק מצוין שתוכלו להוסיף לארסנל שלכם, במידה ואתם יודעים להשתמש בטכניקה בחוכמה תוך הפגנת יצירתיות והבנה של הקהל שלכם. חשוב לשמור על עקרונות מנחים כדי להגביר את התנועה והמודעות ולהנות מיתרונות השיטה ובו בזמן להקפיד על זהירות מרבית ובחירה מושכלת.

 

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?