קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
איך לקדם אתרי SAAS?
השפעות פסיכולוגיות על שיווק באינטרנט

איך לקדם אתרי SAAS?

בשנים האחרונות תחום הSaas – Software As A Service התפתח בצורה דרמטית וקשה לדמיין איש מקצוע , חברה, או אפילו אזרח מן היישוב שלא משתמש בתוכנה מסוג זה בחיי היום יום שלו. בהתאמה, גם שיווק Saas נחשב כאחת המשימות המורכבות והתחרותיות ביותר בעולם השיווק באינטרנט וקידום האתרים מה שמצריך תקציבים גבוהים במיוחד וסבלנות.  התמזל מזלנו לקדם חלק מהחברות המבטיחות ביותר בתעשייה הישראלית והמאמר הבא נכתב על בסיס נסיון זה.

אסטרטגיית קידום אתרי Saas

בדרך כלל יוצא לנו להיתקל בשני מצבים שונים: 

1.חברת Saas בשלב הסטארטאפ – כלומר, תקציבים נמוכים יותר וכזו שצריכה לראות החזרי השקעה מיידים.

2.חברת Saas מבוססת – תקציבים גבוהים הרבה יותר ומצב בו ניתן ואף נדרש להתחרות על הביטויים התחרותיים ביותר.

כאמור, פעמים רבות במצב הראשון של חברה בשלביה הראשונים אנו נמליץ בחום להתרכז בקידום ממומן בגוגל או בפייסבוק. לחילופין, נציע אסטרטגיית קידום שתמוקד בצורה מאוד מרוכזת בביטויי זנב ארוך וטריטוריות מסויימות.

במצב השני והעתיר תקציבים יותר, נבנה אסטרטגייה שלמה שתאפשר ללקוח שלנו להתחרות באריות החזקים באמת ראש בראש. 

שלב ראשון- מחקר ביטויים 

המטרה הראשונית שלנו היא להבין את הביטויים הרלוונטיים ללקוח. הדרך הטובה ביותר היא להשתמש בדאטה קיים של ביטויים הממירים ללקוח באמצעות קמפיינים ממומנים. בנוסף, אנו נוהגים לבצע מחקר מתחרים עמוק כדי להבין את הזירה שבה הלקוח מתחרה. את המילים אנו מחלקים לשלוש קטגוריות מרכזיות:

  1. ביטויים ממירים – כפי שציינתי, הביטויים הרלוונטיים ביותר ללקוח, הCPC הגבוה ביותר כמו לדוגמה "The Best CRM for accountants". 
  2. ביטויי שכבה שנייה – ביטויים כאלו הם במצב בו הם יכולים להמיר אבל הלקוח עדיין לא ברמת הbuyer inent המקסימלית , הוא בשלב של חיפוש מתקדם כמו לדוגמה " How to choose the best CRM for accountant?" או " CRM Features"  
  3. ביטויי שכבה שלישית – ביטויים כאלו הם רלוונטיים מבחינת שדה סמנטי אבל בהם נפגוש את הלקוח הפוטנציאלי בשלב המוקדם ביותר של המסע – How to invoice a client.

מתוך הביטויים האלו נמפה ביחד עם הלקוח את הזירה בצורה הרבה יותר יעילה ונעבור לשלב בניית התוכן.

בניית תוכנית תוכן

כאמור, בשלב זה נבנה את תוכנית התוכן של הלקוח ל6-8 חודשים הקרובים. ניצור רשימה של מאמרים מומלצים , אורך מומלץ, דגשים לכותבים, מבנה שנרצה לראות במאמר וכמובן רפרנסים למתחרים קיימים. 

את המאמרים האלו נתזמן ונחלק למאמרים שהם תשובה ישירה, מאמרים קצרים , ארוכים, וכו'.

חשוב לזכור- אנחנו נרצה לייצר תוכן יותר טוב מהמתחרים, חשוב לתת את הצעד הנוסף הזה אחרת יהיה לנו קשה מאוד לנצח את המתחרים. התוספת יכולה להתבטא בסרטון,מבנה, אינפוגרפיקה וכו'. העיקר לתת יותר ערך לגולש.

תוכנית קישורים

אחד האתגרים המורכבים ביותר בקידום אתרי Saas הוא הטיפול בסמכות של אתרים מכיוון שהמתחרים נהנים בדרך כלל מקישורים חזקים במיוחד מהאתרים הגדולים בעולם. לכן, חשוב לבנות תוכנית קישורים אגרסיבית, מדוייקת וחכמה שתאפשר לנו לאותת לגוגל שנבנה פה אתר חזק במיוחד. בתוכנית כזו נרצה לראות שילוב של קישורים מהסוג הזה:

  • קישורי יח"ץ לעמוד הבית
  • קישורים ממוקדים למאמרי בלוג
  • קישורים לעמודי שירות – Money Pages

בנוסף, חשוב לבנות הירכרית אתר נכונה בצורה חכמה כך שנצליח להעביר את הכוח של האאתר לעמודים שמייצרים כסף לחברה.

שיפורי UI/UX

הרבה פעמים אנו נתקלים באתרים שלדעתנו המקצועית בנויים בצורה הפוגמת בחווית המשתמש של הגולשים ובמקרים אלו נייצר מסמך הנחיות מסודר כדי לחדד אותה ולהפוך את האתר לחד, יעיל וממוקד במה שהלקוח רוצה להשיג מבחינת המרות.

שיפורים אלו יכולים לעשות את ההבדל בכל נושא הקידום האורגני משום שחווית משתמש היא פרמטר משמעותי מאוד באיך שגוגל מדרג אתרים ולכן גם נושא בניית האתרים מהותי.

תקציבים של קידום אתרי Saas

תעריפי קידום אתרי Saas מתחילים ב3000$ ואף נעים הרבה הרבה הרבה צפונה ככל שהמטרות העסקיות תחרותיות יותר. חשוב לקיים שיחת ציפיות ולהבין בדיוק מה הלקוח רוצה ומה החברה טוענת שהיא יכולה להשיג כנגד התקציב. פעמים רבות נעדיף להימנע מעבודה בתקציבים שלא מאפשרים להגיע לתוצאות.

שיחת ייעוץ חינם

אם אתם רוצים או מתלבטים האם כדאי לכם להתחיל לקדם אורגנית את אתר הSaas שלכם אנו מזמינים איתכם לשיחת ייעוץ שתכלול מידע פרקטי במיוחד:

  • מחקר מתחרים ראשוני
  • בדיקת היתכנות עסקית
  • צפי תוצאות אל מול תקציב מוגדר
  • אפילו כוס קפה אם אתם נחמדים

מחכים לכם:)

 

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?