קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
תגי סכמה מומלצים לאתרי מסחר
מה זה סכמה

תגי סכמה מומלצים לאתרי מסחר

סכמה היא קוד שאותו יכולים לפרש כל מנועי החיפוש, ובהתאם לכך להבין בצורה טובה יותר סוגים שונים של תכנים. אומנם מנועי חיפוש, ובראשם גוגל, בהחלט יודעים להבדיל בין תכנים שונים – אך סכמות מיועדות לעזור להם לפענח במדויק מול מה הם ניצבים.

למה כדאי להשתמש בסכמות?

אתרי אינטרנט יכולים להכיל אינספור סוגים של אלמנטים – טקסט, תמונות, סרטונים, מתכונים, המלצות, מוצרים, פירורי לחם, עסקים, אנשים… והרשימה יכולה להימשך. למעשה יש אלפי סוגים שונים של אלמנטים כאלה, ובדיוק עבורם יש גם אלפי קודים ספציפיים המסייעים לתייג אותם.

רוב הסכמות פועלות מאחורי הקלעים, אך חלק קטן מהן ניתן להצגה גם בתוצאות החיפוש עצמן (Rich Snippets). זה נכון במיוחד עבור תכנים מסוג המלצות / דירוג כוכביות, מתכונים, מוצרים וכן תמונות וסרטונים (אם כי השניים האחרונים לא מחייבים שימוש בסכמה כדי להופיע בתוצאות).

בצורה כזו ניתן להבליט עמודים חשובים באתר שלכם לעומת המתחרים, ולשפר את ה-CTR האורגני במנועי החיפוש; זאת בנוסף לכך שאנו מקלים על מנועי החיפוש להבין את התוכן שלנו בצורה הרבה יותר טובה. באתר Schema.org – שהוקם במיוחד על ידי גוגל, מיקרוסופט ושאר ענקיות החיפוש – ניתן למצוא את כל סוגי הסכמות האפשריות ולקבל קוד להטמעה.

סכמות לאתרי מוצר

פורמטים ואפשרויות הטמעה של Schema

סכמות הן פיסות-קוד שיכולות להגיע בכמה פורמטים שונים:

  • Microdata
  • RDFa
  • JSON-LD

הסוג האחרון הוא קוד ג'אווה סקריפט הנפוץ והמקובל ביותר לשימוש, גם לפי המלצת גוגל עצמה. לאחר שמעתיקים את הקוד הרלוונטי לתיוג, יש להטמיע אותו במקום הנכון באתר. לצורך ההטמעה מומלץ להיעזר באנשי קוד / פיתוח, או לחילופין לייצר את הקוד באמצעות מחוללים אוטומטיים כגון Web Code Tools.

אפשרות נוספת, קלה ופשוטה יותר, היא תוספים שעושים את כל העבודה בשבילנו (בדרך כלל באתרי וורדפרס, אבל לא רק): Yoast, Rank Math, KK Star Ratings, All In One Schema וכן הלאה.

עוד אופציה פחות מוכרת היא הכלי לתיוג של גוגל (Structured Data Markup Helper). הכלי דורש חשבון גוגל כדי להשתמש בו, ומציע מספר מצומצם של קודי סכמה לפי האלמנטים שנרצה לתייג: אירועים, מוצרים, מסעדות, עסקים ועוד. יש לציין שהכלי הזה יתייג אלמנטים אך ורק בתוצאות גוגל, ולא בתוצאות של מנועי חיפוש אחרים.

כדי לוודא שהוספנו את הקוד בצורה נכונה, נוכל להיעזר בכלי הבדיקה של גוגל לאחר ההטמעה.

סכמות לאתרי חנויות

בניגוד לאתרי תוכן "סטנדרטיים" שבדרך כלל אינם כוללים רכישה אונליין, אתרי מסחר מציגים מנעד רחב יותר של אלמנטים – ובהם גם מוצרים ואף שירותים לרכישה. יש לציין שגם אתרי תוכן יכולים להיות מורכבים מאוד, וכנ"ל גם הסכמות הדרושות לתיוגם (למשל, אתרי חדשות או אתרים המציעים כלים דיגיטליים).

כדי לעזור למנועי החיפוש להבין את הדקויות השונות וההבדלים בין האלמנטים הללו, כדאי ומומלץ לתייג אותם באמצעות הסכמות המתאימות. הנה כמה סכמות עיקריות המתאימות במיוחד לאתרי איקומרס.

סכמת מוצרים

סכמת Product מאפשרת לתייג מוצרים מכל סוג, ולהציג בתוצאות החיפוש שמות, מחירים, זמינות במלאי ועוד. מעבר לעובדה שזה מסייע למנועי חיפוש להבין את האלמנט העומד מולם, זה מאפשר גם לאתר שלנו לקבל יתרון על פני מתחרים שלא משתמשים בסכמה לתיוג המוצרים. מכיוון שגוגל לא מאפשר לתייג קטגוריות אלא רק מוצרים נקודתיים, אפשר להשתמש גם בסוג כללי יותר של סכמה הנקרא Item List.

אחת הסכמות הנפוצות ביותר לתיוג מוצרים היא עבור טיסות (בעיקר בחו"ל; בארץ זה פחות נפוץ). בדוגמה המצורפת ניתן לראות 4 שורות מידע קצרות מתחת לתיאור, המציגות בין היתר את מחיר הטיסה, טווח הזמן האידיאלי ועוד. מידע זה נגזר מתוך קוד סכמה ייעודי שהוטמע בעמודי הטיסות באתר.

הצגת המידע המקדים כבר בתוצאות, מסייעת למשתמש לקבל החלטה מושכלת ונבונה יותר אפילו לפני שהקליק. בצורה כזו אנו מגדילים את הסיכוי שיקליקו דווקא עלינו, ולא על מתחרים.

סכמות מומלצות

סכמת כוכביות / חוות דעת

רובנו נקרא לפחות חוות דעת אחת לפני שנקבל החלטה איפה לקנות ("אפקט העדר"), ומכאן מגיעה החשיבות הרבה של ביקורות אונליין. עמודי אינטרנט המציגים ריבוי ביקורות בציונים גבוהים, משפרים את הסיכוי לקבל יותר כניסות והמרות בהמשך.

לצורך כך ניתן להשתמש בסכמות מסוג Review, או לחלופין להשתמש באחת האפשרויות הנוספות שהוצעו קודם לכן (תסוף ייעודי, מחולל סכמות ועוד). בצורה כזו ניתן לאגד ביקורות בעמודי מוצר ספציפיים, ולהציג אותן ישירות בתוצאות החיפוש הרלוונטיות לכל מוצר. תודו שזה נראה הרבה יותר מרשים ואמין, בהשוואה לתוצאה ללא ביקורות כלל:

סכמות כוכבים

סכמת שאלות ותשובות

סכמה שאלות ותשובות/ סכמת שאלות נפוצות או כמו באנגלית FAQ עשויה להיות חשובה כאשר שאילת החיפוש של הגולש עונה בדיוק על השאלות והתשובות שהוטמעו בדף, כך עשוי הדף לעלות בדירוגים.

 

סכמת עסק מקומי / ארגון

לא כל המשתמשים שמחפשים פתרון לבעיה כלשהי, נמצאים בשלב בו הם מחפשים אך ורק מוצרים או שירותים. לעיתים החיפוש מתמקד דווקא במספר עסקים או חברות, ששמותיהם כבר הופיעו בעבר. במצב כזה (ובמצבים נוספים) מומלץ שהעסק הרלוונטי באתר יהיה מתויג באמצעות סכמת Local Business (בהנחה שאכן מדובר בעסק מקומי, ולא ברשת חנויות או במותג ענק. אם מדובר בארגון אז יש להשתמש בסכמת Organization).

הקוד מאפשר לתייג את שם העסק עצמו, לצד אלמנטים חשובים לא פחות: סוג העסק (מסעדה, תחום הבנייה וכן הלאה), כתובת, שעות וימי פעילות, אמצעי התקשרות וכן הלאה. אומנם הסכמה הזו בדרך כלל לא מופיעה בתוצאות החיפוש כמו קודמותיה, אך היא בהחלט מסייעת מאחורי הקלעים. 

סכמת וידאו

סרטונים כבר מזמן הפכו ללב ליבו של הדיגיטל, ולא סתם אומרים שאם תמונה שווה אלף מילים – אז סרטון כנראה שווה מיליון. אומנם לא לכל מוצר יש סרטון רלוונטי, אבל במידה שיש – מומלץ לתייג את כל הסרטונים הללו באמצעות סכמת Video Object.

התיוג הזה יקל על מנועי חיפוש למצוא ולהבין את הסרטון, ובייחוד להציג אותו כבר בתוצאות החיפוש לצד העמוד הרלוונטי באתר שלכם. בדרך כלל זה קורה אוטומטית גם בלי סכמה, אבל אם רוצים להבטיח שזה יקרה – מומלץ לא להשאיר את זה להחלטת הזחלן.

טיפ מהיר ליישום בסרטוני יוטיוב: לקבלת נקודות זמן לאורך הסרטון, שיכולות להיות מוצגות גם בתוצאות גוגל – הוסיפו בתיאור הסרטון עצמו את פירוט התכנים בצורה הבאה:

00:00 הקדמה

01:34 נושא 1

02:12 נושא 2

05:00 סיכום

וכל זה מיידית ובקלות, ללא שום קוד סכמה או קוד אחר.

סכמת מנוע חיפוש

פעמים רבות אנו רואים אתר בתוצאות גוגל, כולל תיבת חיפוש:

תיבת חיפוש שמופיעה כבר בגוגל מסייעת להגדיל כניסות לאתר, וכמובן תופסת יותר נפח ויזואלי בתוצאות החיפוש. כדי להציג את תיבת החיפוש בתוצאות, ראשית יש לוודא שקיימת תיבת חיפוש באתר עצמו. שנית מומלץ לוודא שהיא מתויגת באמצעות סכמת Website הרלוונטית.

סכמת מנוע חיפוש

רגע לפני סיום

יש לזכור שהסקירה הקצרה הזו לא נוגעת אפילו בקצה המזלג של עולם הסכמות. מספיק להיכנס לאתר schema.org כדי להבין אילו כמויות מטורפות של סכמות קיימות לשימושנו, לתיוג של כל פיפס אפשרי באתר. בדיוק מהסיבה הזו כדאי ומומלץ להתמקד רק בסכמות הרלוונטיות ביותר לאתר שלנו, למוצרים ולתכנים המוצגים בו.

עוד נקודה שחשוב לזכור: חשוב להטמיע את הסכמות בצורה נכונה. כל שגיאה הכי קטנה עלולה להוביל לכך שהסכמות לא יעשו את העבודה לשמה הן נועדו. כמו כן חשוב לזכור שמנועי החיפוש מחליטים לבד האם להציג סכמות מסוימות בתוצאות החיפוש או לא. ייתכן שתשתמשו בסכמת מוצרים או סכמת שאלות ותשובות (FAQ), ובסוף גוגל יחליט להציג רק חלק מהן או אף אחת מהן. קחו זאת מראש בחשבון.

טיפ אחרון שיחסוך לכם הרבה זמן: בנוסף לשימוש בסכמה, הוסיפו טבלאות של מידע בעמודי האתר (הכוונה לטבלה מהסוג הכי פשוט). זה לא תמיד רלוונטי לכל סוגי העמודים, אבל אם תמצאו דרך לעשות זאת – רוב הסיכויים שתתוגמלו על ידי גוגל, ותתפסו נפח גדול יותר בתוצאות החיפוש (בדיוק מה שעושות סכמות מסוימות).

הנה דוגמה לטבלה פשוטה שמוצגת ישירות בתוצאות גוגל:

סכמות לאתרים

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?