מחקר מילות מפתח בעזרת SEMRush

איך לבצע מחקר מילות מפתח בעזרת SEMRush

נתחיל מזה שזה הכלי שאני הכי אוהב, למעשה בבדיקה הראשונית שאני עושה לאתר חדש או ללקוח פוטנציאלי זה הכלי הראשון שנפתח, לפעמים בשיחות עם לקוחות פוטנציאלים אני ממש מנתח את הסיטואציה בלי לשוחח עם הלקוח, אני מבין בדיוק מה הוא חווה ומה נעשה במהלך הזמן, אני מזהה מצבים של מעבר אתר בצורה לא תקינה, או עסק בצמיחה אדירה, אני מבין את חשיבות האתר בדיוק, במאמר הזה אסביר איך ניתן להשתמש בכלי לטובת מחקר מילות מפתח בעיקר, על קצה המזלג אפרט עוד קצת שימושים או ניתוחים שניתן לעשות.

מחקר מילות מפתח הוא הדבר הבסיסי ביותר בתהליך קידום אתרים אורגני. הוא זה שמתווה את הדרך וממנו נגזרת האסטרטגיה שמתורגמת בסופו של דבר למאמצי שיווק מקוונים. יתרה מזאת, את מחקר מילות המפתח אפשר לשפר לאורך כל הדרך על מנת לייעל ולדייק את הקמפיין וכך להשיג תוצאות טובות יותר.

רוצה דוח אופטימיזציה וניתוח מתחרים בחינם? שלחו פרטים


יש דרכים שונות לבצע מחקר מילות מפתח איכותי וטוב, אבל אחד מן הכלים הפופולריים ביותר, הנחשב לאחד מן האפקטיביים, המהירים והמקצועיים בענף, הוא SEMRush; בין היתר בזכות האפשרות לנהל בו קמפיין שיווק מקוון אורגני מוצלח.

אם אינכם משתמשים עדיין ב-SEMRush, להלן מדריך קצר שיציג בפניכם כיצד ניתן לבצע מחקר מילות מפתח אפקטיבי באמצעות הכלי הזה.

מה זה בעצם SEMRush?

תוכנת SEMRush היא כלי קידום אתרים, שרבים רואים בו את הכלי המושלם לעסקים בשל העובדה שהוא מספק שפע של מידע שניתן לעשות בו שימוש עבור שלל צרכים שיווקיים. בפרט, אחד מן היתרונות הבולטים ביותר שלו לעסקים הוא האפשרות לבחון את פעולות קידום האתרים של המתחרים.

כדי להפיק את המיטב מ- SEMRush מומלץ מאוד לשדרג לגרסה בתשלום חודשי וליהנות מכל האפשרויות שהיא מציעה, משום שהיתרונות שתפיקו מן הכלי הזה עולים עשרות מונים על התשלום החודשי. עם זאת, אפשר גם להירשם לתקופת ניסיון של 30 ימים ללא תשלום – בה אמנם האפשרויות מוגבלות יותר, אולם גם לה יש ערך למטרת מחקר מילות מפתח.

למה אני כל כך אוהב את הכלי הזה?

אומנם יש הרבה תוכנות מעולות שפותחו במהלך השנים, בעזרת הSEMRUSH אני מקבל אינדיקציה מהירה למקורות הכניסה לאתר, אומנם הוא לא מדויק ב-100% כמו כל כלי חיצוני, אך הוא מאפשר לי לנתח בצורה כמעט מושלמת את הסטטוס של האתר, בין עם זה אתר בצמיחה מטורפת או בנסיקה, לזהות תאריכים שהם חלה ירידה בכמות הכניסות/דירוג האתר.

  1. היסטוריה תנועה לאתר – הגרפים של הSEMRush מלמדים בצורה יפה מאוד את החוויה של בעל האתר הנה דוגמה ללקוח שהגיע אליי אחרי שחווה משבר באתר (סוג של נכס דיגיטלי שהתרסק בחודש אחד)
    SEMRush צילום מסך קריסה של כניסות אורגניות-min
  2. ניתוח מתחרים – לדעתי הכלי החזק ביותר לאיתור מקורות תנועה לאתר מתחרה, יש חברה בארץ שמציגה את עצמה עם בלעדיות על הכלי.. אומנם יש להם ערך קטן בעוד ביטויים, אך עדיין הכלי נועד בשביל לתת המחשה ותובנות לגבי הביטויים המרכזיים, אין צורך לנתח מיליון ביטויים, מספיק ב-100 ביטויים בשביל להבין מה יש למתחרים שלכם.
  3. הערכת שיווי תנועה – לדעתי נותן המחשה לערך התנועה האורגנית בהשוואה לקמפיין ממומן ניתן לראות בצילום לעיל בצד שמאל את שיווי התנועה הנכנסת.

כיצד להשתמש בגרסה החינמית של SEMRush למחקר מילות מפתח

לאחר שתפתחו חשבון חינמי ותתחברו אליו, תפגשו את מסך הניהול של SEMRush (ה-Dashboard). כאן מרוכזים הרבה נתונים מעניינים, אולם למטרתנו כרגע נתמקד ב-"Keyword Analytics", בצד השמאלי העליון של התפריט.

semrush

הקלקה על Overview בנקודה זו לא תציג בפניכם שום דבר, אולם אין סיבה לדאגה משום שטרם הכנסתם מידע לניתוח.

בחלק זה של המסך יש מספר אפשרויות לניתוח, צפייה בנתונים, מידע אודות תנועת גולשים וקישורים. על מנת להתחיל, הקליקו על "Keyword Overview".

semrush

בשדה החיפוש תוכלו לכתוב מחרוזת חיפוש כלשהי, ולאחר שתקליקו על כפתור החיפוש (Search), תוכנת SEMRush תציג בפניכם מידע מגוון אודות המחרוזת שהקלדתם. לדוגמה, בצילום המסך הבא מוצגות תוצאות החיפוש של "קידום אתרים":

 

semrush

שימו לב לכמות האדירה של מידע שהתקבל לאחר הקלדת ביטוי מפתח אחד בלבד, אותו אפשר לפלח על פי פרמטרים שונים: חיפוש אורגני, קידום ממומן, טרנדים, מילות מפתח מדויקות ו/או דומות ועוד.

חיפוש אורגני (Organic Search) מידע הקשור לתנועת גולשים אורגנית. כאן אפשר לראות למשל כמה חיפושים של ביטוי המפתח מתבצעים מדי חודש, וכן מול כמה אתרים אתם מתחרים עבור ביטוי המפתח הזה.

טרנדים (Trend) מציג את החלוקה החודשית של נפחי חיפוש עבור הביטוי. מומחי קידום אתרים יכולים להיעזר בנתונים הללו על מנת ליצור אסטרטגיית שיווק על פי עונתיות, למשל.

חיפוש ממומן (Paid Search) מציג מידע אודות מתחרים ועלות לקליק.

הסעיפים הבאים לא צריכים הסבר נוסף, ולמרבה המזל הם אלה שחשובים ביותר: תחת מילות חיפוש קשורות (Related Keywords) ומילות מפתח תואמות (Phrase Match Keywords) תמצאו מידע יקר ערך עבור מחקר מילות המפתח שלכם. על מנת לצפות במידע הזה, פשוט הקליקו על "View full report".

semrush

לאחר שתעשו זאת, יוצגו בפניכם מילות מפתח רלוונטיות וחשובות שיש להן נפחי חיפוש גבוהים.

משווקים רבים מבצעים את סדר הפעולות שתואר לעיל (בין אם בגרסה החינמית של SEMRush או בגרסה בתשלום חודשי) כשיטה העיקרית לביצוע מחקר מילות מפתח. זאת משום שכך ניתן לקבל נתונים גם אודות צפיפות מילות המפתח (Keyword Density, או KD בקיצור), מחיר לקליק (Cost Per Click, או CPC בקיצור), מספר תוצאות החיפוש בגוגל וכאמור מידע אודות המתחרים.

לענייננו, תחת מילות מפתח קשורות (Related Keywords) תוכלו לראות מספר רב של חיפושים פוטנציאליים שקשורים לביטוי שהקלדתם. כאן לדוגמה, שוב, מילות מפתח קשורות לביטוי "קידום אתרים":

semrush

שימו לב לפרמטר המכונה KD (צפיפות מילות המפתח): הוא זה שיאמר לכם מה נפח החיפוש ועד כמה קשה יהיה להתחרות על כל ביטוי.

בסופו של דבר, בעזרת SEMRush אפשר להרחיב את מאגר ביטויי המפתח שלכם וכך להגדיל את קהל הלקוחות הפוטנציאלי. ככל שתשתמשו בכלי הזה יותר, כך תשפרו את מחקר מילות המפתח שלכם ואיתו את ביצועי הקמפיין, תדורגו גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל ותתמודדו טוב יותר מול המתחרים.

קידום אתרים בגוגל למעלה