קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
קידום אתרים לקראת 2019
קידום אתרים ב2019

קידום אתרים לקראת 2019

האלגוריתם של מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, גוגל, סורק אתרים ועמודי אינטרנט בכל רחבי הרשת ומדרג אותם בתוצאות החיפוש המוצגות לגולשים שחיפשו דבר מה על פי שורה ארוכה של גורמי דירוג. בעשור האחרון חלו מספר שינויים באלגוריתם והוא צמח והפך מורכב יותר, אולם אלמנט בסיסי אחד בו עדיין נשאר כשהיה:

כדי שאתר מסוים ידורג במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש, אין צורך לבצע אופטימיזציה מושלמת של כל גורמי הדירוג של קידום אתרים אורגני (שמספרם המדויק אינו ידוע אולם מוערך בכ-200) – אלא די בהתמקדות בכמה גורמי דירוג חיוניים שמשקלם גדול יותר משל אחרים. להלן רשימה של מספר גורמים כאלה והדרכים לבצע להם אופטימיזציה.

קידום אתרים ב2019 – העדפה למובייל

על פי הכרזה רשמית של גוגל, הסריקה והאינדוקס של אתרים כבר מתבצע על פי העדפה לאתרים ידידותיים לגלישה במובייל, דהיינו סמארטפונים וטאבלטים:

  • ודאו שהאתר שלכם מתאים לגלישה בכל מכשיר: מחשב, טלפון נייד או טאבלט.
  • ודאו שמימדי תמונות משתנים בעיצוב רספונסיבי (עיצוב המתאים את סידור האלמנטים בעמוד למסך בו הוא מופיע).
  • השתמשו בכותרות-מטא קצרות, שקל יותר לקרוא במכשירים ניידים.
  • הימנעו משילוב פופ-אפים שמכסים את התוכן שלכם ומונעים מן המבקרים לראות אותו ולהבין במה הוא עוסק.
  • פחות זה יותר, במיוחד במובייל. היום אנחנו מעדיפים את הכל תזזיתי, מהיר וקצר, כך שתוכן ארוך לא בהכרח מביא לדירוג גבוה יותר.
  • אל תתפתו להשתמש בשיטות קידום אתרים מפוקפקות כגון Cloaking, המציגה אתר אחד למשתמשים ואתר שונה לגמרי לרובוטים של מנועי החיפוש.

קידום אתרים טכני

יש כאלה שחוששים לעשות קידום אתרים טכני, אבל הודות לשלל כלי קידום אתרים שאפשר למצוא כיום ברשת, כבר לא מדובר במשימה מתישה כבעבר. עם זאת, עדיין יש צורך לפרש את הנתונים באופן מושכל על מנת להפיק מהם תובנות ומשימות לביצוע.

בין היתר, כדאי לתת את הדעת על הדברים הבאים:

  • ודאו שהאתר שלכם ידידותי למובייל.
  • חפשו ברחבי האתר שלכם קודים של שגיאות ותקנו אותן.
  • חפשו שגיאות גם בקובץ txt ובצעו אופטימיזציה במידת הצורך.
  • בדקו את התאנדקסות האתר שלכם באמצעות Google Search Console, בחנו ותקנו בעיות אם תמצאו כאלה.
  • תקנו תגי כותרת משוכפלים ותיאורי מטא משוכפלים.
  • בדקו את תוכן האתר שלכם ואת התנועה אליו בעזרת גוגל אנליטיקס. שקלו לשפר או לוותר על תוכן שאינו עובד כפי המצופה.
  • תקנו קישורים שבורים, הם פוגעים בחוויית המשתמש ולפיכך בדירוג בתוצאות החיפוש.
  • הגישו את מפת האתר שלכם לגוגל באמצעות Google Search Console.

מהירות האתר

למהירות האתר יש השפעה ישירה הן על תנועת הגולשים והן על שיעור ההמרה. מהירות אתר איטית פירושה חוויית משתמש שלילית, ולכן גוגל רואה בפרמטר זה גורם דירוג שיש לו משקל רב בדירוג בתוצאות החיפוש.

מהירות אתר

כך תבצעו אופטימיזציה למהירות האתר: כתבתי בהרחבה במאמר: שיפור מהירות האתר

  • צמצמו למינימום בקשות HTTP מחלקים שונים בעמוד, כגון סקריפטים, תמונות וקוד CSS.
  • הקטינו את גודל הקבצים על ידי דחיסתם ושלבו קבצים נפוצים כדי לחסוך בבקשות.
  • הגדירו את קודי CSS וג'אווהסקריפט כך שייטענו במקביל.
  • הגדירו קודי ג'אווהסקריפט כך שייטענו אחרי קבצים חשובים.
  • שפרו את משך זמן התגובה של השרת.
  • בחרו פתרונות אחסון אתר בתבונה.
  • השתמשו כראוי באפשרות זיכרון המטמון של הדפדפן.
  • צמצמו את גודל התמונות למינימום הנדרש.
  • השתמשו ברשת אספקת תוכן, (CDN (Content Delivery Network שתעלה את האתר על ידי עותק שנשמר בשרת הממוקם במרחק הפיזי-גיאוגרפי הקטן ביוקר ממקום הימצאו של הגולש.
  • השתדלו להשתמש כמה שפחות בתוספים ובהפניות.

כוונת משתמש

חשוב מאוד לכתוב תוכן איכותי, לעשות לו אופטימיזציה על פי מילות מפתח וליצור עבורו קישורים. אבל המטרה העיקרית של גוגל היא להבין את ההקשר בו נכתבות מילות המפתח הללו ולספק לגולשים תוצאות חיפוש המבוססות על הכוונה שלהם. כך, מחקר מילות מפתח ובחירה באילו מהן להתמקד הופכים לחשובים יותר מאי פעם מבחינת קידום אורגני בתוצאות החיפוש.

חשוב גם להבין שיש מילות מפתח ושאילתות שלא תוכלו להתחרות בהן. מדוע? משום שאם תקלידו מילות מפתח מסוימות ותראו שכל תוצאות החיפוש שמתקבלות בהן שונות מהעמוד שלכם באופן משמעותי מאוד, סביר להניח שהעמוד שלכם לא יצליח להתברג ביניהן.

שיווק תוכן

כבר היום יש באינטרנט שפע אדיר של מידע, תוכן והסחות דעת, והתחזיות צופות כי בשנת 2020 יתווספו לרשת 44 מיליארד ג'יגהבייט של תוכן מדי יום. במצב כזה יהיה בלתי אפשרי לבלוט מבין כל הרעש. איך עושים את זה היום?

  • צרו תוכן שיהווה מעין מרכז לתכנים שימושיים, אינפורמטיביים ומבדרים שיצרתם.
  • כתבו מאמרים אודות נושאים אקטואליים בוערים ותכנים נוספים שמתייחסים לתוכן הזה והקימו קישורים פנימיים שמובילים אליו.
  • הפיצו את השמועה אודות האתר שלכם, קדמו אותו למשל בערוצי רשתות חברתיות.
  • השתמשו במצלמת הסמארטפון שלכם, משום שתמונות וסרטונים נוטים להצליח בהמרה יותר מטקסט.
  • עדכנו תוכן שאיננו מעודכן או שמקבל רק מעט מדי תנועה.

סכמה

סכמה היא קטע קוד מסוג מיקרודאטה, כלומר דרך לסמן מידע בעמוד אינטרנט באופן שיהיה גלוי רק למנועי החיפוש. בעזרת הסכמה המתווספת לעמוד, האלגוריתם של גוגל יודע, למשל, להציג בתוצאות החיפוש לא רק קישור לעמוד המדובר אלא גם תוכן מסוים מתוך העמוד. תוצאת חיפוש כזו מכונה "Rich Snippet", והיא יכולה להציג למשל את שעות הפתיחה של העסק, מידע אודות מוצר או שירות וכדומה.

כל מנועי החיפוש הגדולים כיום תומכים בהוספת סכמה לעמודי אינטרנט, והיתרון שלה הוא בהוספת קונטקסט (שגולשים אנושיים יכולים להסיק לבד אולם מנועי חיפוש עדיין לא). ובעוד אין הוכחה חותכת שהוספת סכמה משפיעה באופן ישיר על הדירוג בתוצאות החיפוש, הרי שהיא יכולה לסייע לכך בעקיפין – למשל באמצעות הגדלת שיעור ההקלקה.

חוויית משתמש

חוויית משתמש (UX) עוסקת באיסוף תובנות אודות המשתמשים, צרכיהם, תפיסת עולמם, יכולותיהם ומגבלותיהם. המטרה היא לשפר ככל האפשר את איכות חוויית המשתמש:

  • התוכן צריך להיות ייחודי ולענות על צורך של הגולש.
  • האתר צריך להיות קל לאיתור ונוח לניווט.
  • האלמנטים השונים בעיצוב האתר צריכים לעורר רגש כלשהו ולהיות מוערכים על ידי הגולש.
  • שילוב של אלמנטיים עיצוביים וניווטיים צריך לאפשר לגולש למצוא את מבוקשו בקלות.
  • התוכן צריך להיות נגיש לכל הגולשים, גם לאלה מהם שיש להם מוגבלויות – עוד על הנושא במאמר נגישות אתרים
  • האתר צריך להיות אמין כדי שגולשים יבטחו בו.
  • האתר צריך לספק ערך אמיתי למשתמש.

בניית קישורים

מאז ומעולם בניית קישורים הייתה בין גורמי הדירוג החשובים ביותר, ולקראת שנת 2019 אפשר להעריך כי האלגוריתם של גוגל ישתפר אפילו יותר בזיהוי קישורים ספאמיים ופגיעה בדירוג של אתרים העושים שימוש בשיטות מפוקפקות ולא לגיטימיות של בניית קישורים. במילים אחרות, בשנה הקרובה סביר להניח שתחום הקישורים יעשה צעד נוסף לקראת העדפה של איכות על פני כמות.

לסיכום,

קידום אתרים הוא תחום שלעיתים הדיס-אינפורמציה בו עולה על האינפורמציה, ומידע שגוי עלול להיראות בטעות כמבוסס. חשוב לזכור שקריאה לא נכונה של המפה והסקת נתונים באופן שגוי עלולים להתברר כהרי אסון; עם זאת, ככל שתיצמדו לעקרונות הבסיסיים שהוצגו לעיל, תמצאו את עצמכם בעמדת התחלה טובה לקראת 2019 ואף לאחריה.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?