קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
קידום אתרים בשנת 2020- המדריך הפרקטי
seo 2020

קידום אתרים בשנת 2020- המדריך הפרקטי

שנת 2020 אוטוטו פה וזה בדיוק הזמן להתעדכן במגמות השונות בעולם הSEO ולהתאים את אופי העבודה שלנו למציאות העתידית. קידום אתרים הוא אחד התחומים היותר דינמיים בעולם השיווק הדיגיטלי ולכן חשוב להישאר עם היד על הדופק, לבצע ניסויים , ללכת לכנסים וללמוד מהטובים ביותר בעולם ובשוק המקומי. במדריך זה, אנחנו נצביע על המגמות המרכזיות שחשוב להיות ערניים ולהגיב אליהן בשנת 2020 באמצעות התאמת אסטרטגיית הSEO שלכם.

את חלק מן המגמות כבר זיהינו במדריך שכתבנו "SEO מהעתיד" אותו אתם יותר ממוזמנים לקרוא.

מגמות מרכזיות 

מומחיות וסכמות

אם פעם השתמשנו במדדים כמו DA, TF, DR וכו' כדי להעריך את חוזק והסמכותיות של הדומיין, נראה שהמגמה והזווית ראייה שלנו צריכה להשתנות. בזמן אחרון אנחנו שמים לב למגמה הולכת וגוברת בה גוגל נותנת יותר משקל למי שכתב את התוכן, הסמכותיות שלו והמומחיות שלו בתחום במדד שמכונה E-A-T , שמשמעותו Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness. את ההשפעות המשמעותיות הראשונות של המדד הזה ראינו לראשונה בעדכון מדיק באוג' האחרון, בו אתרים רבים נפגעו בשל העדר הסמכותיות והמומחיות הזו. 

מה צריך לעשות כדי לחזק את הסמכותיות של האתר על בסיס עקרון הEAT?

ראשית, חשוב להבין שגוגל אוספים מידע מכל הרשת לגבי המומחיות של אותו הכותב ולכן פסקה קטנה אשר כותבת כי "הכותב הוא מומחה בתחום" אינה תעבוד. אם אתם אכן מומחים בתחום וכותבים את התוכן, רצוי לחזק את הסמכותיות שלכם בתור מומחים בעיני גוגל ע"י כתיבת מאמרים באתרים נישתיים ותחזוק תדמית המומחה על כל המשתמש מכך. במידה ואתם לא באמת מומחים (אי אפשר לרמות את גוגל לאורך זמן :)), רצוי להעסיק מומחה בעל מוניטין שיכתוב כמה כתבות תוכן איכותיות עבורכם.

סרטוני וידאו

לאחרונה התפרסמה הערכה של סיסקו כי בשנת 2021 80% מהתנועה ברשת תיהיה מבוססת על וידאו. האמת, שגם בלי הנתון הזה המגמה די ברורה ואנחנו עדים ליותר ויותר תוצאות חיפוש אשר מציגות בתוצאות האורגניות קרוסלת וידאו, לצד כמות הצופים האינסופית ביוטיוב והעלייה של אפליקציות כמו טיקטק אשר מחזקות את הערכות של המגמה. 

מה כדאי לעשות ?

לפני הכל, חשוב לתחזק ערוץ יוטיוב בעל ערך. חלק מאומנות קידום האורגני כוללת אותות מרשתות חברתיות ואין ספק שערוץ יוטיוב חזק יכול לעזור למאמצי הקידום האורגני של האתר. ערוץ יוטיוב בפני עצמו לא יעזור לכם, חשוב ליצור סרטונים איכותיים בעלי ערך שימשיכו תנועה רלוונטית ויחזקו את המותג שלכם (כן, גם את הE-A-T מהסעיף הקודם). מעבר לכך, גם יוטיוב הוא מנוע חיפוש ורצוי לבצע SEO על הסרטונים שלכם כדי לקדם אותם ביוטיוב כמה שיותר למעלה בעבור מילות מפתח תחרותיות.

רבים שואלים אותנו מה עם ערוץ היוטיוב של SEO Links ועד היום התחמקתי מהשאלה.אני שמח לבשר שבקרוב מאוד אתם יכולים לצפות לאחד הערוצים המעניינים ביותר בתעשיית הSEO:)

סניפטים

מכירים את זה שאתם מחפשים משהו וגוגל כבר נותן לכם את התשובה ללא הצורך להכנס לאתר עצמו? אז נכון, עבור מקדמי אתרים יכול להיות שמדובר במגמה מסוכנת שגורמת לנו לפספס תנועה רלוונטית אבל אין באמת מה להלחם בכך והטקטיקה המתבקשת היא להיות אותה התוצאה שהגולש רואה ולקוות שאותו גולש אכן יקליק על התוצאה ויכנס לאתר.

מה כדאי לכם לעשות?

ראשית, להוסיף כמה שיותר שאלות ותשובות ממוקדות לאתר ועף להטמיע סכמות של שאלות ותשובות. בנוסף, מחקר מעניין שהתפרסם ב Semrush מצא מספר מסקנות חשובות בנוגע לקידום של התוצאות הללו. הראשון והחשוב ביותר הוא כך שרוב התוצאות המופיעות בסניפט מציגות פסקאות באורך של 40-60 מילים ובין 272 ל370 אותיות.  מה שזה אומר מבחינתנו זה שאנחנו יכולים להכין "מלכודות לסניפטים" עם תשובות באורך הזה לשאלות ממוקדות של הגולשים. רעיון שבריאן דין העלה במדריך שלו בBacklinko.

ריצ' סניפט מחקר semrush
https://www.semrush.com/blog/large-scale-study-how-to-rank-for-featured-snippets-in-2018/

חיפושים קוליים

יש אינספור נתונים ועובדות מעניינות על מגמת החיפושים הקוליים בעולם, חלקם ממש מדהימים כמו העובדה ש20% מהחיפושים האורגניים המבוצעים במובייל הם כרגע ע"י חיפוש קולי. סביר להניח שהמגמה רק תלך ותתעצם ולכן הסעיף הזה הוא אחד החשובים ביותר בכל המדריך הזה. כמות התנועה שתוכלו להזרים באמצעות התאמה לחיפושים קוליים יכולה להיות שווה עבורכם הרבה מאוד כסף ולכן תיהיו כמה שיותר יצירתיים.

מה כדאי לעשות כדי להתאים את האתר שלכם למגמת החיפושים הקוליים?

כדי להתאים את עצמכם בצורה הטובה ביותר חשוב לחלק את תהליך ההכנה ברמה הטכנית וברמה הרעיונית כאחד.  מבחינה טכנית, יש חשיבות מכרעת לסניפט עליו דיברנו בסעיף הקודם ואותן ההמלצות חלות גם כאן. מבחינה רעיוניות, נסו להתאים את התוכן שאתם כותבים לחיפושים ארוכים וטבעיים יותר ופחות למילות מפתח קצרות וממוקדות. רוב החיפושים הקוליים הם יותר ארוכים ומחפשים מידע מאוד מדויק. נסו לשלב את העיקרון הזה בתוכן שאתם כותבים, אם זה באמצעות סקשיין של שאלות ותשובות ואם בכל דרך יצרתית אחרת.

חיפושים קוליים
https://backlinko.com/seo-this-year#voice-search-optimization

בניית קישורים חכמה

תאמינו או לא, אבל קישורים הם עדיין פרמטר חשוב במיוחד בשנת 2020. עם זאת, הגישה כלפי טקטיקת בניית הקישורים השתנה רבות לאורך השנים והיא ממשיכה להתעדכן בסוג של ריקוד עם עדכוני גוגל השונים. אם פעם בניית אגרסיבית של מאות קישורי פורום או קישורים זולים הייתה עובדת, השיטה הזו כבר מזמן לא עוזרת בקידום אתרים בחו"ל וגם בארץ כבר היא לא כל כך יעילה.  

מה כן כדאי לעשות בתהליך בניית הקישורים?

ראשית, הדרך הטבעית והתמימה לכאורה עדיין המומלצת ביותר , פשוט צרו תוכן איכותי מאוד שאנשים ירצו לקשר אליו. אם אתם בשוק מאוד נישתי מדובר במשימה לא פשוטה בכלל, ולכן אין מנוס מלבנות את פרופיל הקישורים בצורה מלאכותית. עם זאת, בנייה מלאכותית יכולה לפגוע באתר ולכן חשוב לחקות את התהליך הטבעי כמה שיותר באמצעות השלבים הבאים:

  1. כתיבת תוכן סופר איכות, מקיף ומקצועי שאנשים באמת ירצו לקרוא.
  2. קידום הפוסט ברשתות החברתיות כמה שיותר כדי למשוך תנועה רלוונטית לעמוד.
  3. בניית קישורים ממוקדים מאתרים רלוונטים בלבד, בעלי תנועה וכאלה שהקישור מהם בהחלט יכול להיות הגיוני.
  4. בנייה נוספת של קישורים מאתרים פחות נישתיים וטיפה יותר כללים.
  5. חיזוק אנקורים שהעמוד יכול להתחזק בהם ושחזור התהליך.

חשוב לזכור- בניית קישורים מלאכותית נחשבת אסורה לפי ההנחיות הרשמיות של גוגל, למרות זאת, אין כמעט סוכנות SEO בארץ או בעולם שבניית קישורים היא לא חלק מתהליך העבודה שלהם.

לסיכום,

שנת 2020 היא שנה מרגשת ומסמלת את תחילתו של עשור מקצועי חדש. הצלחה בתחום שלנו תלויה בכך שלא נפסיק לבצע ניסויים, נתעדכן ונשאר עם היד על הדופק לאורך כל התהליך. נסו להיות כמה שיותר יצירתיים ולחשוב על הגולש בכל תהליך הקידום. אנחנו עדים לכך שמנוע החיפוש משתכלל כל הזמן והשיטות המלאכותיות של פעם כבר לא עובדות. השארו מעודכנים ועקבו אחר הבלוג שלנו, ערוץ היוטיוב החדש והחדשות שאנחנו מפרסמים אחד לכמה זמן.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?