כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2021/02/globe-1.svg EN
איך להפוך (האם) ממקדם אתרים לסוכנות SEO? מידע עסקי שלא תמצאו בשום מקום
בניית ומכירת נכסים דיגיטליים

איך להפוך (האם) ממקדם אתרים לסוכנות SEO? מידע עסקי שלא תמצאו בשום מקום

מכירים את זה שהדשא של העצמאי נראה ירוק יותר? תחשבו קצת יותר.

במאמר הבא שיתפתי מהניסיון שלי וגם הוכחתי מספרית שלא כל הנוצץ זהב.

לא תמיד כדאי לצאת לעצמאות כמקדם אתרים, אז מתי כן? עצמאי או שכיר? ובכן…נחזור להתחלה.

תחום קידום האתרים השתנה לחלוטין בעשר שנים האחרונות והפך למקצוע שמסקרן אינספור אנשים בתחילת דרכם וגם אנשים שרוצים לעשות שינוי מקצועי. לשמחתי, יצא לי לעבוד עם מאות מקדמי אתרים שכירים ועצמאים בשנים האחרונות ולראות מקרוב איך התחום משתנה לנגד עינינו.

אם פעם קהילת מקדמי האתרים הייתה קהילה קטנה יחסית וכל מקדם הכיר את כל מקדם, היום יש אינפלציה חיובית של מקדמים וחברות אשר מנסות את מזלן. 

במאמר זה אנסה לסקור את תחום קידום האתרים ולתת מספר עצות לאלו שרוצים להפוך לעצמאיים – מידע עסקי מאחת מחברות הקידום האתרים הגדולות בארץ:)

קודם כל- האם כדאי לכם להפוך לעצמאיים בתחום?

אם אתם פה רגע לפני שאתם קופצים והופכים לעצמאיים בתחום, אני מפציר בכם לעצור ולהבין רגע את המשמעות הכלכלית האמיתית של מקדם אתרים עצמאי או יותר נכון, כמה כסף תכל'ס נשאר לכם בכיס.

בוא נלך על תסריט אופטימי  לפיו לקוח ממוצע משלם 2500 ש"ח, יש לכם עשרה לקוחות כבר בפתיחה ואתם לא משלמים על שכירות של משרד ( עובדים מהבית או כל פתרון אחר).  זאת אומרת שיש לכם 30,000 ש"ח הכנסה כל חודש, נשמע טוב נכון? אז זהו שלא בהכרח.

 בואו נעבור על ההוצאות הממוצעות >>

הוצאות פר לקוח

1.כתיבת תוכן חודשי – לפחות 400 ש"ח , 200 ש"ח למאמר איכותי , שני מאמרים לפחות בחודש.

2.רכישת קישורים – קישור איכותי עולה לפחות 300 ש"ח והמחירים מרקיעים הרבה הרבה יותר למעלה. בוא נגיד שאתם רוכשים שלושה קישורים בלבד בחודש והנה הגענו כבר ל900 ש"ח הוצאה פר לקוח.

3.שעות אופטימיזציה – מעבר לתוכן ולקישורים, יש גם מרכיב מהותי וזה הזמן שאתם משקיעים אופטימיזציה על האתר, זה יכול להיות בכיף 10 שעות בחודש, וזמן שווה לא מעט כסף.

כפי שאתם יכולים לראות הגענו להוצאה מינימלית של 1100 ש"ח עבור כל לקוח , ועוד לפני שדיברנו על הוצאות נוספות כלליות:

הוצאות כלליות (מינימליות)

1.משרד- אמרנו שאתם מסתדרים כרגע בלי אז 0.

2.תוכנות SEO- המינימום זה Aherfs ,  החבילה הבסיסית ביותר 99$ .

3.אחסון אתרים– בין אם אתם מאחסנים את האתר שלכם בלבד ובין אם אתם מאחסנים גם ללקוחות, מדובר בהוצאה של מינימום כמה עשרות שקלים בחודש, אותו דבר לגבי דומיינים.

4.מיילים, גיבויים, דרייב וכו' –  כמה עשרות שקלים בחודש.

5.רואה חשבון – כמה מאות שקלים בחודש

מחירון aherfs

דברים נוספים ששווים $$  שלא חושבים עליו:

1.פגישות, נסיעות, קפה – תתפלאו אבל אתם צריכים להיפגש עם לקוחות ואפילו למכור.

2.בלאי של ציוד – גם המקלדת והמחשב שלכם מתעייפים מרוב עבודה.

3.הוצאות סליקה – תלוי איך אתם מקבלים תשלומים מהלקוחות.

בהוצאות הכלליות אנחנו מקבלים מינימום של כ1000 ₪ כל חודש, וזה עוד בהערכה זהירה שלנו.

זאת אומרת שבתכלססס אם יש לכם 10 לקוחות שמשלמים 2,500 ₪ אתם:

מכניסים 25,000 ₪

מוציאים 10 כפול 1100 ועוד 1,000 הוצאות כלליות = 12,000 ₪

נשארתם עם 13 אלף ש"ח "רווח" – עוד לא דיברנו על מס הכנסה, ביטוח לאומי , פנסיה .

כפי שאתם יכולים לראות למרות שבהתחלה החישוב של הכנסות צפויות יכול להראות מאוד ורוד , במציאות אתם זקוקים למחזורים הרבה יותר גבוהים כדי לצאת לדרך עצמאית מלאה.

דרך אגב, אם אחרי שקראתם את זה והחלטתם להישאר שכירים לפני כמה חודשים פרסמנו מאמר סופר מעניין על משכורות בתחום קידום אתרים וסקרנו את הבדלי השכר בתעשייה אני מאוד ממליץ לקרוא את המאמר ולהבין כיצד לכוון את הקריירה שלכם לעבר עניין רב יותר וגם יותר מזומנים. 

איך לגייס לקוחות בתור מקדם אתרים?

אם שרדתם את תנאי הסף להקמת עסק עצמאי, אני פה כדי לעזור לכם להקים את סוכנות חייכם. הנקודה הרגישה ביותר היא כמובן נוגעת לתזרים המזומנים שלכם ולכמות הלקוחות שאתם תצליחו לגייס. ככל שתצליחו לגייס יותר לקוחות כך תבטיחו יציבות עסקית ואפשרות תמרון גבוהה יותר בשוק.

הנה הדרכים המומלצות ביותר שאנחנו מגייסים באמצעותן לקוחות:

  • אתרי חברה- דרך הגיוס העיקרית שלנו וגם ההוכחה שהסנדלר לא הולך יחף.
  • הפניות –לקוחות מרוצים הם דרך מעולה לגיוס לקוחות חדשים.
  • קמפיין ממומן – יעבוד עם תקציבים גבוהים בדרך כלל, מומלץ להיות זהירים ולא לשרוף סתם כסף.
  • שיתופי פעולה- אם אתם גדלים תוכלו להציע תוכנית שיווק שותפים שתתמרץ אנשים להפנות אליכם. 

בנוסף – תנסו להיות יצירתיים ולהפעיל את הכלי העיקרי שלכם – המוח. מכירים מישהו שאולי יהיה זקוק לשירות? קרוב משפחה בעל עסק? אל תתביישו – אתם העסק והעסק זה אתם (בגבול הטעם הטוב:))

איך להשקיע את הרווחים הראשונים?

התחלתם להתגלגל כמה חודשים בסוכנות שלכם ויש לכם כבר רווח נאה? מעולה! הגיע הזמן להשקיע אותו בחכמה עם ראייה עתידית לגדילה וצמיחה. אני ממליץ להשקיע את הרווחים באופן הבא:

  • 40% – גיוס לקוחות חדשים , שמה שזה אומר בפועל השקעה באתרי התדמית שלכם , פרסום וכו'
  • 20% – השקעה בתשתית האתרים שלכם , ככל שהתשתית יותר איכותית כך גם יהיה לכם יותר קל לבצע החלפות לדוגמה 
  • 40% – שמרו ליום סגריר, הוא עלול להגיע בצורה הרבה יותר פתאומית ממה שאתם חושבים. 

כמובן שכל המספרים למעלה הינם המלצה וכל סיטואציה צריכה להישקל לגופה.

בנוסף, מומלץ להערך ליום סגריר שיכול להגיע משום מקום. Search Engine Journal הכינו מאמר המסביר בדיוק מה לעשות כדי להיערך לכך בצורה הטובה ביותר במאמר הזה.

searchenginejournal.com/

איך לבנות צוות? מה לגייס ראשון?

אם השאלה הזו רלוונטית עבורכם כנראה שעשיתם כמה דברים בחוכמה ואתם על הגל. בכל מקרה , הגיוס הראשון שלכם הוא הכי רגיש משום שהוא או היא חייבים להיות דמות שיכולה לעזור לכם לצמוח ובתכל'ס לפנות לכם זמן להשקיע במחשבה אסטרטגית.

ככזה , הגיוס הראשון שלכם צריך להיות מסוגל לעשות שני דברים מאוד פשוטים:

  • לספק את העבודה
  • לנהל את הלקוח – לפחות באופן חלקי עד שלאט לאט תאצילו את הסמכויות באופן מלא

אני ממליץ להשקיע מעט יותר בגיוס הראשון ולהכניס את היד עמוק לכיס כדי שבאמת תוכלו לצמוח. אם תעסיקו דמות שיכולה לענות רק על חלק אחד מהמשוואה אתם מהר מאוד תמצאו את עצמכם עסוקים בניהול ולא בצמיחה. 

מה אחוזי הרווח של סוכנות מצליחה?

אם כבר צמחתם ויש לכם סוכנות עם כמה עשרות לקוחות יציבים, אתם בטח תרצו לדעת מה שולי הרווח שתוכלו לצפות להם. אם הסוכנות שלכם מתעסק רק בעבודה מול לקוחות (ולא נגיד בעבודה על פרויקטים או נכסים דיגיטליים משל עצמה)  שולי הרווח המינימליים שכדאי לכם לעבוד איתם הם 20% ומומלץ לכוון ל50%. מתחת ל20% העסק שלכם יכול להיות בסכנה כמו שניל פתאל מתאר פה.

לסיכום – לצאת לעצמאות או שלא?

כפי שראיתם אין שחור ולבן אבל בהחלט צריך להיזהר מהרגש שהכול הולך להיות "קל ופשוט.." 

במילים אחרות,  נסו לעשות חישוב מדוקדק של ההוצאות והכוח האמיתי שלכם מבחינת גיוס לקוחות לפני שאתם עושים צעד כל כך משמעותי.

לפני שאתם עוזבים מקום עבודה תחשבו האם אפשר ליזום באותו מקום? אל תשכחו שחברות ענק נוצרו בתוך חברות כגון טוויטר למעשה נוצרה מתוך צורך של חברה.

בנוסף, אל תשכחו שיש דברים נוספים שלא כתבתי בסקירה כמו חישובי תזרים, מיסים וכו' שיכולים להיות משמעותיים ביותר. בכל זאת, אם אתם בטוחים שיש לכם את מה שצריך כדי להפוך את יכולות הקידום שלכם לעסק מצליח , אל תהססו לבחון את המהלך לעומק ובנו תוכנית עסקית מסודרת.

 

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם