קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
קידום אתרים כמו גדולים: איך האתרים הגדולים בעולם עושים SEO?
קידום אתרים של האתרים הגדולים בעולם

קידום אתרים כמו גדולים: איך האתרים הגדולים בעולם עושים SEO?

לאחרונה התחלנו לפתח בחברה את הפעילות שלנו בחו"ל, ואנחנו מקדמים פרויקטים ואתרים בנישות הכי תחרותיות בעולם. למי שלא יודע, קידום בחו"ל שונה לגמרי מקידום בארץ בכל כך הרבה בחינות. אפשר להגיד שהמנוע חיפוש של גוגל בזירות כמו ארה"ב הוא כמו המנוע של בוגאטי שירון (שנחשב למנוע החזק בעולם) ופה , איך נגיד, מדובר במנוע של משפחתית ממוצעת משנת 2010😅.

הקמת תשתית, יצירת שיתופי פעולה, כתיבת מאמרים בשפות שונות ואסטרטגיית קישורים סופר זהירה , חכמה וכמה שיותר יעילה עם צמצום למינימום של בעיות טכניות באתר. במילים אחרות, אם לפעמים בקידום בארץ יש תחושה לחלק מהמקדמים ש"נזרוק כמה קישורים ויהיה בסדר" בזירות מעבר לים לא רק שהמתכון הזה לא עובד, הוא יכול בקלות להוביל לאסון. 

מה שהתחרות העולמית מכריחה אותנו לעשות הוא ללמוד ולהישאר עם היד על הדופק בכל מה שנוגע לטרנדים בעולם הSEO , עדכונים בגוגל , וחומרים מקצועיים חדשים עליהם אנו לומדים מהמקורות הטובים והאמינים ביותר בתעשייה. בנוסף, בזמן האחרון התחלנו להסתכל ולבחון בזכוכית מגדלת את האתרים הגדולים ביותר בעולם ולראות כיצד הם עושים SEO. 

לקחנו את שניים האתרים הגדולים בעולם, אחד אמריקאי ואחד בריטי וחזרנו עם מסקנות:

  BBC- מדריך ברקזיט

נתחיל באתר החדשות הבריטי שמזמן כבר הפך לאתר בקנה מידה עולמי. 

העמוד הנבחן: Brexit: All you need to know about the UK leaving the EU

תמצית: מדריך פרקטי שמסביר על הברקזיט עם מודל של שאלות ותשובות פופלאריות בתחום.

כוח העמוד: למעלה מ28 אלף קישורים המפנים לעמוד ועשרות אלפי מילים בהם הוא מקודם.

BBC AHERFS

 

מה אהבנו:

 ניכר שאנשי הSEO של האתר היו מעורבים בבניית המבנה של המאמר משלב בניית התוכן ועד הפרטים הטכניים הקטנים.

  • מבנה של שאלות ותשובות-  מתן מענה ממוקד לשאלות פופולריות של הגולשים נמאפשרת לגוגל לתפוס את התוצאה ולהציג אותה כריצ' סניפט לשאלות ותשובות או בתור תוצאת אפס.
  • סכמות- שימוש של סכמה מסוג "BackgroundNewsArticle" . 
  • סרטון- הטמעת סרטון המסביר מספר מושגים על הברקזיט, למרות שלא מדובר בסרטון המתאים בדיוק לתוכן העמוד, הוא תורם לחווית הגולשים ויכול להתאים לחלקם ובכך להגדיל את זמן השהייה.
  • קישורים פנימיים- כמויות אינסופיות של קישורים פנימיים היוצרים מבוך למאגר מידע עצום בנושא.
  • אינפוגרפיקה- איור המתאים לתוכן המאמר ותורם לחווית הגולש, חביב במיוחד ע"י מומחי SEO כמו בריאן דין ורבים אחרים.
  • תגית alt- כמעט לכל התמונות יש תגית alt בתיאור מדויק.

סקירת הBBC

מה לא אהבנו:

  • כותרות H1-H2 – כותרת H1 כפולה עבור כותרת המאמר וקטגוריית ה"Most Read".
  • מטא +טייטל- אוט' ולא מגרים את הגולש להיכנס. מה שכן מגרה זה המותג (BBC, בכל זאת) ויכול מאוד להיות שבמקרה הזה זה עושה את מרבית העבודה.
  • רשתות חברתיות- למעט כפתורי שיתוף בתחילתו וסופו של המאמר, כאן לא ראינו ציוצים או איזשהי הפנייה לרשתות החברתיות. יכול להיות שזה חלק מהקו המקצועי הנקי של הרשת.
  • קישורים חיצוניים- אפס עגול. לדעתנו יכלו להוסיף קישור או שניים לאתרים ממשלתיים אבל כנראה שהBBC מעדיפים להשאיר את הגולש בבית.
  • כתובת URL- חולי אופייני של אתרי חדשות, כתובת URL עם סימול ארכיוני של המאמר ללא שילוב של מילים רלוונטיות לתוכן.

סקירת הBBC

לסיכום,

עבודה טובה בסך הכל, הקפדה על דברים קטנים ומהותיים כמו תגיות alt , יש מקום לשיפור בתחום של רשתות חברתיות. עם זאת, עבודת הסכמות טובה מאוד.

ESPN- מעברו של לברון לLA.

הסקירה הבאה היא של אתר הספורט הפופולרי בארה"ב שהוא הייצוג הדיגיטלי של ערוצי ESPN. 

העמוד הנבחן:  LeBron James agrees to four-year, $153.3 million deal with Lakers

תמצית: כתבה הסוקרת את מעברו המתוקשר של לברון ג'יימס ללוס אנג'לס לייקרס (מוקדש לאייל הטוען כי מדובר באירוע היסטורי המצריך ביקור קצר בחוף המערבי:))

כוח העמוד: כמעט 400 קישורים  ו230 מילים שהעמוד מקודם בהן.

Aherfs ESPN

מה אהבנו:

  • סרטון בפתיחה- כעיקרון יכול להוות פתח לצרות (גולשים שיראו את הסרטון ויצאו לאחר מכן) אך הסרטון אינו באמת מהווה תמצית של המאמר ומגרה את הגולש להמשיך לקרוא ולכן יוצר אפקט של הגדלת זמן שהייה המשולבת עם חווית גולשים משופרת.
  • סכמות- שימוש לא הכי יעיל בהן אך בכל זאת היא מסתתרת לה שם, סכמה כללית של האתר.
  • שילוב של רשתות חברתיות- שילוב מתאים של ציוצים מהטוויטר המתייחסים למאורע , עוזר משמעותית לחווית המשתמש.כמו כן, כפתורים צפים של רשתות חברתיות ההופכים את השיתוף לקל במיוחד.
  • קישורים פנימיים- גם פה מדובר במבוך של קישורים פנימיים והצעות למאמרים קשורים וספור רלוונטים שהופכים את היציאה מהאתר לקשה במיוחד עבור גולש מתעניין.
  • כתובת URL – מותאמת ומכילה את כותרת המאמר לאחר הסימון הארכיוני.
  • קישורים חיצוניים- בניגוד לBBC, כאן ניתן להבחין במספר לא מבוטל של קישורים חיצוניים המחזקים את סמכות המאמר. 

מה לא אהבנו:

  • כותרות H1-  מספר כותרות H1 באתר, שהבולטת לרעה מביניהן היא " About Cookies", אפשר לצפות מESPN ליותר..
  • מטא +טייטל- הטייטל הוא פשוט כותרת המאמר והמטא לא אוטומטי אבל לא עושה שירות טוב בכלל.

לסיכום,

עבודה די טובה, תמוהה במיוחד השימוש בכותרות H1-H2 שלכאורה אמור לעשות נזק מסוים. יש מקום לשיפור מבחינת עבודת הסכמות אך באופן כללי גם עבודה טכנית לא רעה בכלל.

סיכום כללי,

תמצית מסקנות 🙂

  • ממש כמו בחיים, אתר סמכות חזק ועוצמתי עשוי להתקדם ללא תגיות או כותרות בסיסיות.
  • תגית מטא לא אוטמטית עשויה לעשות שירות טוב מקצועי רק מצריכה כתיבה והשקעת זמן רב יותר.

שני האתרים מראים שישנה מחשבה SEO באסטרטגיה שלהם. מפתיע בזלזול היחסי בכותרות H1 ומעורר נקודות למחשבה על חשיבותם האמיתית ( כן, אנחנו מודעים מה ג'ון מולר אמר בעניין בעבר אבל בכל זאת..). בנוסף, מעניין לראות את השימוש השונה בקישורים חיצוניים ובסכמות , שני הבדלים בולטים במיוחד ברמה הטכנית בין שני האתרים. 

 

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?