כבעלים של חברה לקידום אתרים, אני מקבל מאות פניות בשנה מעסקים וחברות שבחרו לא נכון ושנפגעו מחברת הקידום שלהם – אז איך זה שבעלי עסקים וחברות שיש להם חוש עסקי משובח מפספסים ככה? מה צריך לדעת לפני שבוחרים חברה לקידום אתרים? איך לסייע לחברה להצליח בתהליך הקידום (כן כן, גם זה בידיים שלכם) – כל התשובות לפניכם!
רוצים לקבל הצעה לקידום האתר? השאירו פרטים ואחזור
בישראל יש אלפי חברות ומקדמי אתרים, ולבחור את החברה הנכונה היא משימה שנראית די פשוטה – אבל עשויה להיות מאוד מבלבלת. בסיום קריאת מדריך זה תדעו בדיוק איך לבחור נכון.
כתבתי את המדריך הזה מזווית אובייקטיבית ככל שניתן, למרות שבסוף, לא התאפקתי ועפתי על הצוות שלי ועל הסיבות שכדאי לקדם איתי. עמכם ההבנה 🙂
תיאום ציפיות – איך להצליח בתהליך קידום אתר עם החברה הנכונה
למה לצפות?
- תוצאות – מהן בטווח הקצר? מהן בטווח הארוך?
- הבנת המטרות העסקיות
- מקצועיות
- שקיפות בעבודה
איך לתאם צפיות?
1. על מנת לא להתאכזב, כך תגדירו נכון את הציפיות שלכם מחברת קידום אתרים:
- בקשו לראות תוכניות עבודה לדוגמא לפני תחילת הפעילות
- בקשו פרטים של 2 לקוחות ממליצים, שעברו תהליך מA-Z. כלומר, עסקים שלמעשה לא היו קיימים ובאמצעות שירותי ה-SEO של החברה הם יצרו והגדילו את הפעילות העסקית שלהם.
- צפו בסגנון הדוחות וודאו שניתן לקבל דוח בהתאמה אישית לצרכים שלכם.
- זהו האם יש מחויבות להצלחה ורצון להגיע להישגים ולמדדי ה-KPI שלכם.
- הגדירו מדדי KPI ברורים לספק ה-SEO שלכם (אשמח לסייע לכם בתהליך זה במידה ותרצו).
איך לזהות שאתם בכיוון הנכון?
- עלייה במדדי ההצלחה KPI – דוגמאות למדדי הצלחה: עלייה בכמות הלידים החודשיים, הגדלת סכום המכירות החודשיות – המדד החשוב ביותר דרכו ניתן להבין מהו ה-ROI של תהליך קידום אתרים.
- עלייה בכניסות הרלוונטיות לאתר – זהו מדד משני אך עדיין חשוב מאוד – אתר שנמצא במגמת עלייה עושה משהו נכון, במיוחד אם העלייה מתייחסת לקשת רחבה של עמודים שעולים באינדקס.
- עלייה במיקומים בביטוי מפתח – זהו המדד האחרון והבולט ביותר כי אפשר לבדוק אותו בחיפוש אחד בגוגל. חשוב לשים לב שמבצעים מעקב אחרי ביטויים! יחד עם זאת חשוב להבין שמדד זה נלווה ולעולם לא יהיה מדד מרכזי!
חברת קידום אתרים או פרילנסר – יתרונות VS חסרונות:
יתרונות חברת קידום אתרים מול פרילנסר
- פתרון מקצה לקצה – צוות רחב שנועד לפתור בעיות מונע מצבים שמאטים את סיכוי וקצב ההתקדמות של האתר שלך. למשל: מעצב, מפתח, קמפיינר ועוד.
- יציבות עסקית – בשונה מפרילנסר חברות קידום אתרים יציבות יותר, וקמות בבוקר לשגרה של קידום אתרים ולא עושות את העבודה תוך כדי טיול במזרח (מבלי לפגוע בשום פרילנסר).
- ניסיון – לא יעזור, ניסיון של חברת קידום אתרים ושל מספר טכניקות קידום שונות מאפשר למידה וצבירת ידע לאורך השנים. הידע הזה מגדיל את סיכוי ההצלחה גם בקידום האתר שלך.
- ידע – לרוב, כשיש צוות שעובד בתחום דינמי כמו שלנו עם עדכונים וחידושים רבים, מתאפשר לצוות לעקוב בדריכות אחרי שינויים ולעדכן אחד את השני.
חסרונות של חברה לקידום אתרים מול פרילנסר
- יחס אישי – בעוד שפרילנסר עובד ישירות מולך, בחברה אתה צפוי לעבוד מול כמה גורמים ולא תמיד מול הבעלים ישירות.
- תמחור – לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לקחת חברה לקידום אתרים, התמחור עשוי להיות גבוה יותר מאשר מקדם אתרים פרילנסר ללא משרדים והוצאות.
למה הפכתי מפרילנסר לחברת קידום אתרים?
יש המון מקדמי אתרים פרילנסרים חסרי יכולת ניהול, שאינם יודעים להוביל ביחד איתם צוות ולא מצליחים ליצור הצלחה הדדית. למה זה חשוב?
ב-2017 קיבלתי המלצה חמה לקרוא את הספר "שבעת ההרגלים של אנשים אפקטיביים" מאת סטיבן קובי (ממליץ גם לכם בחום), אחרי שקראתי את הספר החלטתי להעניק לכלל העובדים בחברה את הספר.
אני מצטט מהספר:
בלא ההרגלים של הניצחון הפרטי, האדם נותר תלותי ורק כאשר הוא משיג הרגלים אלה, הוא מקבל עצמאות המאפשרת לו להגיע גם לניצחון ציבורי ונוצרת חברה בעלת תלות הדדית.
קיומו של ההרגל השביעי, תלוי בקיומם של ששת ההרגלים הראשונים ועניינו שיפור היכולות האישיות לטובת הכלל והפרט.
ההישגים שלי מהרגע שבניתי לי צוות מיומן ומוכשר הפתיעו גם אותי 🙂
2. אין תחליף לצוות שמדבר גם קוד, גם UI-UX, וגם שיווק – כמרכיב שיסייע לעסק שלך להגיע להישגים.
אילו בדיקות לעשות לפני ששוכרים חברה לקידום אתרים?
- האם בתחום שלכם יש פוטנציאל ביקושים – לא תמיד יש מספיק ביטויים, חיפושים ופוטנציאל להגיע להכנסות בתהליך הקידום.
- האם התחרות הגיונית – יש מצבים שהתחרות והתחום נמצאים על גבול הבלתי אפשרי לאתר שרוצה להתקדם בהם. דוגמאות: צימר בודד בצפון שרוצה לקדם אתר לצימר אחד בלבד, עו"ד פלילי בלי תוכן, ועוד.
- האם האתר תקין – בהמון מקרים אני לא נכנס לתהליך קידום אתר בלי לקבל אחריות על נראות וביצועי האתר ולהוביל שיפורים באתר. למה? כי רק ככה אפשר להגדיל את סיכויי ההצלחה.
- האם התקציב והזמן מספיקים – ללא תקציב וזמן לא ניתן יהיה להגיע להצלחה. במקרים רבים הפרמטרים הולכים ביחד ומשפיעים האחד על השני.
בחירת חברת קידום אתרים שמתאימה לעסק שלך יכולה להיות ההבדל בין הצלחה גדולה לתסכול ובזבוז זמן וכסף.
אפילו שהעמוד הזה מיועד לכבוש את המקומות הראשונים בביטוי "חברת קידום אתרים" ואפילו שאני יודע שאני עושה טעות בזה שהעמוד לא 100% מכירתי…
החלטתי שחלק מכובד מהעמוד הזה יוקדש להסברים איך לבחור חברה לקידום אתרים שתהפוך להיות הגורם שידביק את האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש.
זהירות מהבטחות
- התחייבות לתוצאות ב-100% – לכאורה נשמע הכי טוב ונותן ביטחון. בפועל – ברוב המקרים מדובר בשקרים קטנים שנועדו ליצור אחיזת עיניים. למשל: אחוז של ביטויים בעמוד הראשון מתוך רשימה (זה בכלל לא מעיד על מקצועיות).
- אתה לא רואה הישגים שלהם משלב A-Z.
- אין חיבור אישי.
- הקישורים נשארים אצלם בתום התקופה.
- אין תכולת עבודה חודשית.
- אין מדדי הצלחה.
- אין לקוחות ממליצים 🙂
קידום אתרים הוא תהליך מתמשך ואף אחד אינו מסוגל להבטיח ב-100% שהאתר שלכם יתברג במקום הראשון בתוצאות החיפוש בתוך זמן קצוב ויישאר שם לנצח. מישהו בכל זאת מבטיח לכם את כל הטוב הזה? מדובר בפעמון אזהרה וכדאי להתרחק ממנו.
זמינים עבורכם
פרויקטים משלב 0 עד לראש התוצאות בגוגל
כששוקלים לאיזו חברת קידום אורגני לתת לקדם לנו את האתר, הדבר הראשון שכדאי לבדוק הוא איכות העבודה שהם עשו באתרים אחרים, ולהתמקד בנישה בה נמצא האתר אותו אנחנו רוצים לקדם. בנוסף, מומלץ לבדוק את האתר של חברת הקידום עצמה: האם האתר של חברת קידום האתרים אופטימלי למנועי חיפוש? האם האתר מופיע בחיפושים עבור ביטויי מפתח מתאימים? אם חברת קידום האתרים לא מצליחה לפתח עבור עצמה נוכחות מקוונת מעולה, רוב הסיכויים שהם לא יצליחו גם עבור האתר שלנו.
ניסיון מצטבר והמלצות
בדקו כמה זמן החברה פועלת בענף קידום האתרים. הוותק שלה מהווה אינדיקטור לרמת הניסיון של אנשיה, וכמובן שככל שהניסיון רב יותר כך ייטב: לחברות ששירתו לקוחות רבים בעבר וצברו ניסיון בתחומים וסוגים שונים של תעשיות יהיה בדרך כלל מושג לא רע במה יכול לעבוד היטב ומה פחות.
מלבד ה'לקוחות ממליצים' שכל חברה מציגה באתר, כמובן שכדאי לחפש גם עדויות נוספות כמו גוגל עסקים לדוגמא (ביקורות). אם יש על חברת קידום אתרים מסוימת ביקורות גרועות ברשת, הן כבר יצופו בחיפוש פשוט יחסית.
בנוסף, כדאי לבדוק את ערוצי הסושיאל של אותן חברות, כדי לראות איך הן מתקשרות עם קהל העוקבים וכך לקבל מושג טוב יותר לגבי התנהלות העבודה בהן.
חיבור אישי לצוות
באופן כללי, מוטב ללכת על אנשי מקצוע שעונים לכל שאלה שיש לך ומבהירים כל ספק שעלול לצוף בדעתך. עדיף להישמר מפני חברות שנוהגות בחשאיות בכל הקשור לתהליכי עבודה, פרקטיקות וכדומה.
חשוב לשים לב מההתחלה שישנו חיבור אישי לאנשי הצוות שאיתם אתם באים במגע. שהרי לעיתים קרובות קיים קשר יום-יומי עם חברת קידום האתרים, וחשוב לוודא שנוח לפנות אל מנהל הפרויקטים בכל מקרה שיידרש.
תמחור הוגן
ניתן למצוא לא מעט חברות קידום אתרים שמציעות מחירים נמוכים מאוד שלא ניתן לקדם באמצעותם בצורה אופטימלית. מנגד, גם חשוב לוודא שהמחיר הוא לא גבוה מידי.
באופן כללי מומלץ לבדוק מה החברה מציעה, ממה מורכב המחיר, ולוודא האם יש יחס ישר בין המחיר שמשלמים לבין הערך שמקבלים.
שקיפות – דוחות, הסברים, יחס אישי
יש חברות קידום אתרים שאחת לתקופה מגישות ללקוחותיהן דו"ח עם המון מספרים, גרפים וחיצים. זה לא רע, אבל אפשר לקבל יותר. חשוב שהחברה תציע גם ניתוח מפורט יותר של מה עובד באתר ומה לא, ובאופן כללי – הכי חשוב זה להציג דו"ח ברור ומדויק. כלומר, דו"ח שמתייחס לשינויים שחלו בהשוואה לתקופת הזמן המקבילה הקודמת (בחודש שעבר, בשנה שעברה) וכן הלאה. עדיף לא להסתפק בדו"חות יבשים אלא גם לקבל ניתוח של הנתונים, פרשנות ותובנות לשיפור עתידי.
אם חברת קידום האתרים עושה זאת עבורך – מדובר בסימן טוב מאוד. חברת קידום אתרים טובה לא תחשוש לשתף את התהליכים, להסביר את הסיבות לדרכי פעולה מסוימות ובאופן כללי להיות שקופה עם לקוחותיה.
רוצים חברה שתקדם אתכם לראש תוצאות החיפוש? אני זמין
זה שדה חובה
החברה שלי לקידום אתרים
הניסיון שלי והצוות לצידי יודעים לייצר תוצאות
תוצאות בשטח
כמות כניסות: 7000
כמות לידים: 1800
כמות כניסות: 3000
כמות לידים: 150
כמות כניסות: 6700
כמות מכירות: 20k
כמות כניסות: 31K
כמות מכירות: 180K
כמות כניסות: 3000
כמות לידים: 1-2
כמות כניסות: 6500
כמות לידים: 60
כמות כניסות: 100
כמות לידים: 1-2
כמות כניסות: 1500
כמות לידים: 200
כמות כניסות: 300
כמות מכירות: 1000
כמות כניסות: 9000
כמות מכירות: 300K
כמות כניסות: 200
כמות לידים: 10
כמות כניסות: 3500
כמות לידים: 250
כמות כניסות: 2500
כמות כניסות: 17K
כמות כניסות: 2000
כמות לידים: 20
כמות כניסות: 8000
כמות לידים: 300