קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
מחקר מתחרים – המדריך
מחקר מתחרים

מחקר מתחרים – המדריך

למה לעשות מחקר מתחרים?

בעזרת מחקר נכון של המתחרים שלכם אשר מדורגים גבוה בגוגל, תוכלו להבין מהם המשאבים הנדרשים על מנת לדרג את האתר שלכם במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל!

יש לכם עסק? רוב הסיכויים הם שלא המצאתם את הגלגל אלא אתם עוסקים בתחום שגם אחרים עוסקים בו בצורה כזו או אחרת. למעשה, לא משנה באיזה תחום אתם נמצאים, העסק שלכם מתחרה בעסקים אחרים סביבו.

אם אתם רוצים לא רק לשרוד בתחרות הזו אלא גם להצליח, אזי עליכם לבצע מחקר מתחרים. בזכותו, תוכלו לגלות מה המתחרים עושים שאתם לא עושים; לגלות יתרונות אסטרטגיים שלכם על פניהם; ולאתר הזדמנויות ליצירת קישורים.

כיצד לבצע מחקר מתחרים מהיר ועדיין איכותי?

מצאו את מילות המפתח שלהם.

ניתן לעשות זאת באמצעות שלל כלי קידום אתרים בגוגל., כגון SEMRush או Ahrefs. לאחר שתהיה בידכם רשימה של מילות מפתח שנמצאות על הכוונת של המתחרים שלכם, תוכלו להמשיך לשלב הבא…

מחקר מתחרים - מחקר מילות מפתח

נתחו את מבנה האתר שלהם.

זה עשוי להישמע כמו בזבוז זמן, אבל למעשה ניתן להפיק מידע יקר ערך מניתוח פשוט יחסית של אתר המתחרים. צפיפות מילות המפתח שלהם, למשל, תרמוז לכם עד כמה אגרסיביים אתם יכולים (או צריכים) להיות, בשילוב מילות המפתח באתר שלכם.

בחנו גם את אינפורמציית המטא שבאתרי המתחרים. כך תוכלו לגלות האם אם משתמשים במילות מפתח LSI המעידות על יכולת טובה בפענוח כוונת המשתמש; האם הקופירייטר שלהם עושה עבודה טובה בכתיבת התוכן, הכותרות וההנעה לפעולה.

ולסיום בחנו את הקישורים הפנימיים של המתחרים. זהו מפתח חשוב להבנה עד כמה האתר שלהם נתפס כסמכותי בעיני מנועי החיפוש. נסו להבין מהן הטקטיקות בהן הם משתמשים לקישורים פנימיים, וחפשו דרכים לעשות את זה טוב יותר.

נתחו את התוכן שלהם.

ככלל, עמודים עם יותר תוכן מדורגים גבוה יותר. לכן המטרה שלכם היא ליצור עמוד שהתוכן שבו עולה עשרות מונים על אלה שמדורגים כרגע עבור אותן מילות מפתח:

  • ספרו את המילים. גוגל נוטה להעדיף תוכן ארוך יותר. נסו להגיע לממוצע מספרי כלשהו על בסיס ספירת מילים במספר עמודים באתר (יש גם כלי קידום אתרים שיכולים לסייע בכך) וזכרו שהמטרה שלכם תהיה בסופו של דבר ליצור תוכן ארוך יותר.
  • עד כמה התוכן ייחודי? לא מספיק ליצור תוכן גנרי שכל אחד יכול ליצור; אתם חייבים להיות שונים מן המתחרים שלכם. ולא רק במילים שונות המתארות את אותם נושאים ואותם רעיונות, אלא תוכן ייחודי, מקורי לגמרי.
  • ראו באילו סוגי מדיה נוספים משתמשים המתחרים שלכם. תמונות וסרטונים נחשבים לידידותיים יותר עבור המבקרים באתר ומשפרי חוויית משתמש. ככל שחוויית המשתמש באתר שלכם תהיה חיובית יותר, כך ישתפר הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש.
  • קישורים חיצוניים: ככלל, הם תומכים באמינות של התוכן שלכם ומסייעים לכם לבנות מערכות יחסים עם אתרים אחרים ברשת. אם למתחרים שלכם אין פרופיל קישורים חיצוניים גדול ומגוון, נצלו את ההזדמנות ועשו זאת בעצמכם.

נתחו את העיצוב שלהם.

יש חשיבות לאופן שבו האתר נראה, ואם המתחרים השקיעו בעיצוב – אז גם אתם צריכים לעשות זאת. כך למשל אם אתרי כל המתחרים שלכם כבר מותאמים למובייל אבל שלכם עדיין לא, סימן שאתם מפגרים מאחור.

גם ההפך נכון: אם יש מתחרה שמדורג מעליכם בתוצאות החיפוש, אבל האתר שלכם מכוער, מדובר בהזדמנות פז עבורכם להסתער ולנצח אותו בקרב הויזואלי.

נתחו את המדיה החברתית שלהם.

היום כבר לא ניתן להתעלם מההשפעה שיש לרשתות החברתיות על חיינו בכלל ועל קידום אתרים בפרט. באשר לשאלה האם פעילות מדיה חברתית היא גורם דירוג או לא, התשובה היא שזה פשוט לא משנה: קמפיין טוב ברשתות החברתיות יכול לסייע לכם לבנות מערכות יחסים, לתקשר עם הלקוחות שלכם ולהפיץ את התוכן שלכם הלאה. לפיכך, אם למתחרים שלכם יש נוכחות חזקה ברשתות החברתיות – גם אתם צריכים להיות שם ויפה שעה אחת קודם.

נתחו את הפעילות הלא-מקוונת שלהם.

הסיבה החשובה ביותר לנתח פעילות לא מקוונת של מתחרים היא שגולשים רבים עשויים שלא לחפש בגוגל דברים כלליים אלא להתמקד במותג מסוים. למשל, במקום לחפש "חנות בגדי גברים בחיפה" יחפשו "סניף קסטרו בחיפה". כלומר, פעילות שיווקית או פרסומית המתבצעת מחוץ לרשת האינטרנט בהחלט יכולה להיות בעלת השפעה רבה על הנוכחות של מתחרה ברשת עצמה.

כך למשל פרסומות ברדיו, מודעות בעיתונים, שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה או בקולנוע, פעילויות יח"צ ושיווק בכנסים ותערוכות וכדומה – כל אלה יכולים לסקרן לקוחות פוטנציאליים בדיוק ברמה המספיקה כדי שייכנסו לגוגל ויחפשו את שם המותג.

אז מה המתחרים שלכם עושים מחוץ לרשת? האם יש אפיק שאתם חשבתם עליו והם לא? האם הפעילות שלהם יכולה לעורר בכם השראה לבצע פעילות דומה עם ערך מוסף משלכם?

מחקר מתחרים נתחו את פרופיל הקישורים הפנימיים והחיצוניים שלהם.

הסיבות לניתוח פרופיל הקישורים של המתחרים הן מציאת הזדמנויות ליצירת קישורים חדשים וקבלת החלטות האם "לשקף" (Mirror) את פרופיל הקישורים שלהם, כלומר להעתיק אותו בשלמותו בעזרת כלי קידום אתרים שונים הזמינים ברשת.

במהלך מחקר מתחרים וניתוח פרופיל הקישורים, מומלץ להתייחס בין היתר לנקודות הבאות:

  • מהו היחס בין קישורים המובילים לעמוד הבית לבין קישורים המובילים לעמודים ספציפיים בעומק האתר? קישורים מן הסוג השני נחשבים איכותיים יותר, ואם למתחרים שלכם יש הרבה כאלה – אז גם לכם צריכים להיות.
  • מה היחס בין קישורי NoFollw לבין קישורי DoFollow? בכל פרופיל קישורים טוב יש איזון מסוים בין שני הסוגים. לא יתכן מצב של 100% קישורי DoFollow. מתחרים שיש להם דירוג טוב בתוצאות החיפוש בדרך כלל ייהנו מקישורי NoFollow מתגובות מבלוגים בנישה שלהם, מאינדקסים עסקיים או מהודעות לעיתונות.
  • מהו פיזור טקסט העוגן שלהם? לחלק מן המתחרים יהיו תכנים עמוסים בטקסט עוגן ולחלק פחות, אבל אתם רוצים לדמות מבחינת הפיזור לאלה שטקסט העוגן שלהם איננו אופטימלי. אגב, זהו כלל אצבע שימושי למדי: אם אינכם יודעים למי מן המתחרים לדמות, לכו על זה שהאופטימיזציה שלו חלשה יותר.
  • האם הם משתמשים בהפניות? מדובר בכלי שימוש למדי למטרות בניית פרופיל קישורים, בין אם מדובר בהפניות מסוג 301, הפניות רגילות או אחרות. אם למתחרים שלכם יש כאלה, אזי גם לכם צריכים להיות.
  • האם הם מסתירים את הקישורים שלהם? תוכלו למשל למצוא מתחרה שמדורג גבוה בגוגל אבל לכאורה אין לו פרופיל קישורים. במקרה כזה, סביר להניח שאכן קיים פרופיל קישורים, אולם המתחרה מסתיר אותו. מדובר בטקטיקה נפוצה בקרב בעלי רשתות בלוגים פרטיות (PBN) שמקימים את הרשתות הללו למטרות קידום אתרים – אולם זו גם פעולה שגוגל לא תמיד רואה בעין יפה. אז אם יש כזה למתחרים, האם גם לכם צריך להיות כזה? כאן כבר התשובה לא כל כך חד משמעית אלא תלויה ברצון שלכם לקחת סיכון שתרגיזו את גוגל.

מחקר מתחרים – לסיכום:

כאשר אני מתחיל תהליך של קידום אתר, הנושא הראשון שאני אוהב לעשות על מנת להבין את עוצמת התחרות הוא לבדוק אלו אתרים מדורגים בתוצאות הראשונות בגוגל, בבדיקה קצרה של 10 דקות, בדיקת כמות עמודים לאתר, איכות התוכן, ההשקעה בחווית המשתמש של האתר, כמות קישורים נכנסים.

מספיק 2/3 אתרים בשביל להבין את רמת התחרות, בנוסף הייתי ממליץ לכם בשביל ליצור ערך נוסף, לחפש נושאים מקוריים ליצירת בידול, לדוגמא מילון מונחים כמו שקיים כאן באתר, כזה שעשוי לתת לכם ערך נוסף לגולש.

טיפ חשוב – בתחרות צריך להתכונן בעיקר לעבודה קשה עם קצת הנאה, סמנו לכם 2/3 מתחרים מובילים כדי לתת להם קצת בראש 🙂

 

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?