קידום אתרים עשה זאת בעצמך

קידום אתרים עשה זאת בעצמך

כעסק קטן או בינוני, שימוש בשירות של חברה לקידום אתרים או יועץ קידום אתרים עשוי להיות יקר. הכנתי עבורכם 8 טיפים שכל מנהל שיווק או בעלים של עסק יכול לעשות בעצמו לפני שהוא ניגש לשכור חברת קידום אתרים או מקדם אתרים

הקדמה:

לפני כ-10 שנים, היה לי רכב סוזוקי בלנו 1998, לפניו היה לי רכב חדש ונוצץ, בשביל לחסוך כסף מכרתי את הרכב החדש ועברתי לרכב הישן שדי חיבבתי כסטודנט לתואר ראשון. במהלך נסיעה שגרתית ללימודים נתקעתי עם הרכב ונזרקתי למוסך 🙂

המוסכניק דיבר איתי במושגים שלא הבנתי, הלך..החלק הזה..יש צורך להחליף גם את זה… ובסוף שילמתי כ-25% מערך הרכב על התיקון.

באותם הרגעים הבנתי שדי חשוב להבין את המושגים שעליהם דיבר המוסכניק, בשביל שבפעם הבאה תהיה לי היכולת לחסוך המון כסף בכך שאוכל לבחור את הטיפול הנכון ביותר עבורי.

המטרה שלי במאמר הזה היא לתת לכם 8 טיפים שיסייעו לכם, גם אם בסוף לא תקדמו את האתר שלכם בעצמכם, תוכלו לנהל את חברת הקידום או את מקדם האתר שלכם בצורה טובה ונכונה, בצורה שתסייע לו ולכם להצליח בתהליך.

בתהליך קידום האתרים ישנם מגוון פעולות אופטימיזציית SEO לשיפור דירוג האתר, החל מבניית אתר, שיפור כותרות באתר, תתי כותרות, תוכן, היררכיה באתר, קישורים חיצוניים.

קידום אתרים עשה זאת בעצמך – אז מאיפה מתחילים?

1.הבנת זירת השיווק באינטרנט שלכם ומי הלקוחות הפוטנציאלים של העסק

למי המוצר/שירות שלכם פונה? אפיינו טוב טוב את הלקוחות שלכם.

בין אם העסק שלכם הוא אולם קטן לאירועים או משרד לעורכי דין הוא להבין את התחום שלכם,

כדאי להשתמש בהבנה שיווקית מבוססת על מודלים כמו SWOT המפורסם.
חשוב להתייחס לסביבת התחרות בגוגל, ולא רק ממה שאתם שומעים או מכירים.

טיפ חשוב- בדקו טוב האם המוצר/שירות שלכם נשען על "ביקוש" קיים וכמה הוא מחופש בגוגל, לדוגמא:

מעצבת משרדים המתמחה בעיצוב משרדים בהייטק סביר להניח, שרמת החיפושים לשירות הממוקד הזה היא נמוכה, לעומת בעלת סטודיו ל- "שמלות כלה" "שמלות ערב".

2.מחקר מילות מפתח יסודי ומעמיק

ישנם 4 כלים מרכזיים שניתן להיעזר בהם לביצוע מחקר מילות מפתח:

מתכנן מילות המפתח

אני נוהג להיכנס קודם כל לכלי הטוב ביותר של גוגל מתכנן מילות המפתח, אם אין לכם חשבון ניתן להירשם בקלות תחת תיבת gmail, למי שרוצה מדריך מסדור, כתבתי אחד כזה בבלוג שלנו בדיגיטאצ'.

בדרך כלל אני מתייחס לכמות החיפושים, אבל לא מסתפק רק בזה, בהרבה מאוד מקרים דווקא ביטויי זנב ארוך עשויים לסייע לכם לקבל פניות ממוקדות יותר מאשר הביטויים הכללים, זכרו שאתם רוצים גם לייצר טראפיק, ולכן כדאי לחשוב על מושגים מהעולם שלכם שעשויים לעזור ולצרף אותם למחקר מילות המפתח.

semrush

הכלי הבא יאפשר לכם לזהות את הביטויים שמדורגים גבוהה אצל המתחרים שלכם ומשם אני נוהג להוסיף עוד ביטויים, לsemrush ניתן להירשם לתקופת ניסיון ראשוני ללא עלות (חסכון קליל).

Google trends

ישנם המון תחומים שיצא לי לזהות מגמה מאוד רצינית של עונתיות כגון מאווררים, בריכות שחייה, טיסות לחול, תנורי חימום ועוד, הכלי של גוגל טרנדס משרת אותי בדרך כלל כדי לזהות פוטנציאל מסוים, עלייה "בביקוש" על ידי זיהוי קפיצות בכמות החיפושים או לחילופין להבין את רמת חשיבות הביטוי. את הכלי ניתן לראות כאן Google trends

ubersuggest

כלי נחמד מאוד לקבלת רעיונות והצעות לביטויי חיפוש רלוונטיים, כמובן שיש אפשרות לבחור בשפה העברית. ניתן להתרשם ממנו כאן הרחבת מחקר מילות מפתח .

3.תכנון אתר בצורה נכונה

בשלב הזה אתם כבר מוכנים לצאת לדרך, יש לכם הבנה שיווקית של הזירה שלכם, יש לכם את ההבנה אלו ביטויים הם המחופשים ביותר בתחום שלכם, אלו ביטויי לונגטייל חשובים לתחום שלכם, וכל מה שנשאר זה לתכנן את אתר האינטרנט שלכם בצורה נכונה.

תכנון האתר בראש ובראשונה מתייחס למבנה האתר. בדיגיטאצ' הכנסתי מעצבת ומפתח בשביל היכולת לשלוט בתהליך בניית אתרים בצורה כזו שתאפשר ללקוחות שלי להנות מהידע המצטבר תחת קורת גג אחת, אז מה זה מבנה נכון לאתר?

נניח שאתם משרד של עורך דין תאונות דרכים, תחת עמוד עורך דין תאונות דרכים יופיעו העמודים הבאים>>

  • תביעת תאונות דרכים
  • עורך דין תאונות דרכים מקצועי
  • תביעה בגין תאונת דרכים

מלבד בניית היררכיה נכונה יש עוד תהליכי אופטימיזציה on-page .

4.כתיבת תוכן

לטעמי האישית הפרמטר שכדאי לנסות ולהשקיע בו כמה שיותר, אם זה בבחירת נושאים מגוונים עם המחשבה של איך אפשר לייצר ערך ללקוח הפוטנציאלי.

לא לכל אתר מתאים בלוג, ולא לכל חברה מתאים לכתוב תוכן אישי ולשווק אותו, אבל עדיין מומלץ לבחון את יכולת האתר שלכם להעניק מקסימום ערך לגולשים בצורה רלוונטית ובטבעית, כמובן שהכול בכפוף למסגרת התקציב שלכם.

תוכן איכותי, עשוי להגדיל משמעותית את זמן השהייה באתר שלכם, לסייע לכם לשווק בצורה ערכית את העסק, ולגרום ללקוחות שלכם לבסס אמון עוד לפני שבכלל דיברתם.

אחת השיטות שלי שהיא די מומלצת בהתחלה של תהליך קידום אתרים, היא לרכז תחת קובץ אקסל את רשימת הנושאים הרלוונטיים, עם קצב של לפחות מאמר אחד לשבוע (קצב טוב למדי בהרבה תחומים) כאשר אפשר למצוא כותבי תוכן מעולים, רפרנסים בחול ולייצר "מערכת כתיבה" שעובדת טוב ובתקציב לא כל כך גבוה.

5.שימוש ברשתות חברתיות

בעזרת פרסום המאמרים והשירותים שלכם ברשתות החברתיות, ניתן להגיע לכמות טראפיק יפה מאוד ברמה החודשית, שתסייע לכם להפיץ את המאמרים והתוכן שלכם, ישנן מאות קבוצות בפייסבוק.

אני נוהג להקדיש לזה מחשבה, תחשבו על זה כפעילות שיווק יחסית זולה, שמייצרת לכם חשיפות מה שנדרש זה תוכן טוב, מוצר טוב, ולפרסם בלחיצת כפתור ברשתות החברתיות, בשלב הזה אתם כבר עם אתר רלוונטי ועמודי אתר עם תוכן, הפיצו אותו בקבוצת בעלי עניין.

גם רשתות חברתיות כמו לינקדין, גוגל + (טיפה פחות אפקטיבי לתנועה למעט מקדמי אתרים :), עשויים להביא לכם לידים וכניסות רלוונטיות.

לפני שבועיים הגדרתי ללקוח יעדי המרה בגוגל אנליטיקס מסתבר שהוא קיבל 3 לידים משיתוף פוסטים ופרופיל אישי בלינקדין.

6.שימוש בכלי seo

בשביל להבין את התהליך שאתם עובדים עליו, לנטר ולנהל אותו בזמן אמת, אין מנוס מלבחור מערכות למעקב כדי להבין בצורה בסיסית איך העבודה מתקדמת, אך אם אתם רוצים להבין בצורה מספקת, אתם צריכים להבין וללמוד את גוגל אנליטיקס וגוגל קונסול. חשוב להתייחס לנתונים מרכזיים של זמן שהייה, מקורות תנועה לאתר, המרות, אחוז נטישה ועוד.

7.עדכניות ולמידה עצמית כל הזמן

תחום השיווק באינטרנט ובפרט קידום האתרים מתעדכן כל הזמן, חשוב למצוא כמה שיותר מקורות למידה מאתרים סמכותיים, אני אישית מאוד אוהב את הבלוג של http://neilpatel.com, מאוד מתחבר לגישה העסקית שלו, הוא מכוון את כל פעילות ה-Seo בשביל לייצר תכלס יותר טראפיק ויותר מכירות לבית העסק.

8.יחסי ציבור שת"פ קישורים חיצוניים

על מנת לגייס קישורים חיצוניים לאתר שלכם ולבחון מקורות תנועה אמיתיים שעשויים להגדיל את כמות הכניסות לאתר שלכם, כדאי לפתח ולשמור על שיתופי פעולה, טיפוח שלהם עשוי לסייע לכם רבות בתהליך קידום האתר שלכם, בין אם זה מול נותני שירות משלימים לשירות שלכם או מתחרים לא ישירים.

בתהליך קידום אתרים שאני מנהל אני משתדל לגייס ללקוחות שלי כמה שיותר קישורים איכותיים ולמנף קשרים בשביל לקדם אינטרסים משותפים.

אולי יעניין אתכם >>  15 דרכים להשגת קישורים חיצוניים

בהקשר הזה תחום יחסי הציבור לעסקים וחברות הוא חשוב, אם יש לכם שירות טוב, ומוצר טוב הפרסומת הכי טובה שאתם יכולים לעשות לעצמכם היא על ידי ממליצים, שהם בדרך כלל לקוחות קיימים.

מקדמי אתרים בדרך כלל מחזיקים בארסנל שלהם עשרות ולפעמים מאות אתרים מתוחזקים שדרכם הם נעזרים בתהליכי קידום האתרים, לדעתי זה לא מספיק, בדיגיטאצ' אנחנו שואפים להגיע למאגר פוטנציאלי של אלפי אתרים המורכב מאתרים ברמות סמכות שונות, דרך טיפוח נושא שיתוף הפעולה. אז אם אתה בעל עסק או מנהל שיווק, נצלו גם אתם אינטראקציות כדי לייצר קישורים טובים לאתר שלכם. אני יודע שביום יום זה נשמע יחסית נושא קטן עבורכם אבל בתהליך קידום אתרים הוא משמעותי.

לסיכום:

מקווה שהמאמר קידום אתרים עשה זאת בעצמך יסייע לכם להבין את פעילות קידום האתרים מזווית חיצונית, כמובן שיש ידע מקצועי מצטבר וטכניקה שיטתית של מקדמי אתרים בעלי ניסיון, ואין תחליף לאנשי מקצוע טובים שיודעים לבצע אופטימיזציית Seo ברמה גבוהה.

רוצה יותר כניסות לאתר?
למעלה