קידום אתר

האתר לא מתרומם וכבר עשיתם הכול? איך מתמודדים?

אתם עושים קידום, משקיעים בקישורים, תוכן ובכל זאת האתר לא מתרומם, 4 סיבות אפשריות ודרכי תיקון:

כתיבת תוכן יצרתי ופיתוח מבנה קישורים פנימיים וחיצוניים מרשים, הם בהחלט צעדים הכרחיים עבור קידום אורגני לכל אתר מצליח. אך לפעמים, גם אתרים מצוינים אינם מצליחים להתרומם בדירוג תוצאות החיפוש של גוגל או להיפך, נוחתים לדפים האחרונים. בעולם ה-SEO קיימים מספר מוקשים קטנים שביכולתם לפגוע בצורה משמעותית גם באתרים החזקים ביותר.

אז לפני שאתם קובעים שהקידום האורגני שלכם לא עובד אתם מוזמנים להציץ בצ'ק ליסט שהכנו עבורכם:

קישורים שבורים

לאורך כל חיי האתר, מתרחשים בו שינויים ועדכונים רבים בדפים השונים, כאשר את רובם מבצעים מורשי העריכה ובעלי האתר שלעתים נוטים להתחלף. כמו כן, עדכונים ושינויים יכולים להתבצע גם "בעזרתם" של האקרים, המשתמשים באתר בצורה לא חוקית לשם קידום נכסים דיגיטליים אחרים.

בכל מקרה של שינוי, בעלי האתרים אינם מעדכנים את הגולשים המזדמנים או הקבועים שלהם, בנוגע לשינויים שהתבצעו (שכמובן הם לא תמיד מודעים לגביהם) דבר היכול להוביל את הגולשים לעמודים שאינם קיימים כלומר, הגולשים נכנסים לקישורים שאינם פעילים ובהתאם לכך, מוצגת בפניהם שגיאה 404 (עלול לקרות בכניסה לדף אינטרנט, תמונה, קובץ  CSS וכדומה). סיבת השגיאה נגרמת מאי תקינותם של הקישורים הפנימיים או החיצוניים וחשוב לטפל מידית בשגיאה מסוג זה בעיקר כאשר מדובר בקישורים חיצוניים.

מנועי החיפוש מקדמים ומציגים תחילה אתרים רלוונטיים המקלים בחיפוש של הגולש ולכן אתר שיציג קישורים שאינם פעילים יביא לחוויית משתמש שלילית ויגרום לירידה בדירוג העצמי במנוע החיפוש של גוגל.

כיצד מטפלים?

סריקת קישורים פנימיים וחיצוניים הקיימים באתר תבטיח ותגדיל את הרלוונטיות שלכם בעיניי גוגל, לשם סריקת קישורים חיצוניים ניתן להשתמש במערכות סריקה כגון: Screaming Frog.

תגית תיאור META

ניסוח ופירוט רלוונטי לדף האינטרנט יכול להגדיל את ה- CTR בצורה מידית בקידום האורגני. עמודים שבהם התוכן משתנה לעתים קרובות יכול לגרום למצב שבו התגית כבר אינה רלוונטית יותר ולכן, חשוב להקפיד על עדכון התגית בכל עדכון בדף בדגש על עדכון התוכן המופיע בו.

כיצד מטפלים?

סקירה ועדכון תגיות של הדפים החשובים ביותר של האתר. תגית טובה תכיל לפחות פעם אחת את מילת המפתח האסטרטגית ותמנה כ- 320 תווים.

אתר "רספונסיבי"

אתר רספונסיבי הוא כזה שמותאם לתצוגה איכותית בטלפון הנייד. כאשר האתר מותאם גם לדפדפן של מחשב שולחני וגם לטלפון הנייד האתר הופך את השהייה בו לנעימה, מגדילה את חווית המשתמש (UX) והתנועה לאתר תורמת לצבירת לידים חדשים. חשוב להבין שדירוג האתר מתבצע בצורה נפרדת במנוע החיפוש השולחני ובמנוע החיפוש לנייד. גוגל יודעת לנתח התנהגות צרכנים במובייל באמצעות גוגל אנליטיקס ומשתמשת בנתונים כגון: אחוז נטישה, אתר רספונסיבי ישפיע על הדירוג וימקם את האתר במיקום טוב יותר.

כיצד מטפלים?

פועלים לשיפור הרספונסיביות של האתר, ניתן לבדוק את רספונסיביות הדפים העקרים של האתר באמצעות הכלי של גוגל:  Google’s Mobile Responsive Test

ידידותי למובייל
מהירות העמוד

אתרים שעולים במהירות נמוכה הן בדפדפן במחשב השולחני והן בדפדפן הטלפון הנייד, מזיקים לאתר ב2 מישורים:

  • פגיעה בדירוג תוצאות החיפוש בטלפון הנייד
  • פגיעה בחווית המשתמש (UX)

למהירות העמוד סיבות רבות, וכתבתי על כך מאמר: (שיפור מהירות האתר – דרכים להאצת האתר שלכם) כאשר בדרך ההשפעה הגדולה מגיעה מהימצאותן של תמונות "כבדות" רבות, ,שפע תוספים (פלאגינים), עיצוב אתר "כבד" וכד'

כיצד מטפלים?

במקרה של אתר כבד כדאי לבצע אופטימיזציה מחדש לדף הבית והדפים הפנימיים החשובים ביותר או לחילופין, כדאי לשקול עבודה בפלטפורמת WordPress שהוכיחה את עצמה כיעילה בכל מה שקשור למהירות עמודים גבוה. אתר המעוצב בקו נקי, ללא תוספים מיותרים ותמונות "כבדות" בהחלט ישפר את מהירות העמוד אך ניתן לעשות זאת גם מבלי לוותר על עיצוב מרשים כאשר מתבצע תכנון מקדים של מבנה האתר לפי תכנית אסטרטגית המוגדרת בהתאם למטרות האתר.

רוצה יותר כניסות לאתר?
קידום אתרים בגוגל למעלה