קידום אתרים 2018

קידום אתרים 2018 – אסטרטגיות קידום אתרים שצריך להכיר ב2018

קידום אתרים 2018 – שנת 2017 הייתה שנה רגועה יחסית מבחינת עדכונים באלגוריתם של גוגל; בוודאי אם משווים אותה לשנת 2016, היא שנת הפינגווין והאופוסום, שנת הידידותיות למובייל והשינויים באדוורדס. ב-2017, מלבד עדכון "פרד" במרץ כמעט ולא היו שינויים משמעותיים, אולם כן ניתן לומר שמבחינת גוגל ניכרת השקעה בנושא חוויית המשתמש האופטימלית.

עם כניסתנו לשנת 2018, להלן חמש אסטרטגיות חשובות בתחום קידום אתרים שצריך להכיר:

קידום אתרים 2018 – עדיפות למובייל (Mobile-First Indexing)

היום כבר ברור עד כמה חשוב להשקיע באתר אינטרנט ידידותי למובייל. למעלה מ-55% מכל התנועה ברשת מגיעה ממכשירים ניידים, והמספר הזה עוד צפוי לעלות. אלא שכיום לא מספיק שהאתר יהיה רק ידידותי למובייל – אלא עליו להיות ידידותי קודם כל למובייל.

על פי ההכרזה של גוגל משנה שעברה, הנורמה החדשה בדירוג בתוצאות החיפוש היא עדיפות למובייל. כלומר, מדדי הדירוג של אתר מסוים יושפעו מגרסת המובייל שלו, ולא מגרסת הדסקטופ.

במילים אחרות, גרסת המובייל היא כבר לא תוספת צדדית לאתר העיקרי שהוא גרסת הדסקטופ,  אלא בדיוק להיפך: האתר שלכם צריך קודם כל להיות מותאם למובייל, וגרסת הדסקטופ היא המשנית בחשיבותה.

להלן מספר הצעות  לדרכים מעשיות בהן תוכלו לשפר את קידום האתרים שלכם במובייל:

  • בצעו את מבחן הידידותיות למובייל
  • תקנו קישורים שבורים והפניות שגויות
  • כווצו כל תמונה שאינה מכווצת
  • הסירו אלמנטים מיותרים ומפריעים (כגון קטעי ג'אווה סקריפט, CSS וכדומה)
  • היפטרו מכל הפופ-אפים ודומיהם
  • שפרו את השימושיות למובייל (גודל גופן, עיצוב וכו')
  • בדקו באתר האם יש אלמנטים נוספים שבאפשרותכם לשפר (כגון תגיות כותרת)

קידום אתרים 2018 – חיפוש סמנטי (Semantic Search)

מאז שנת 2013 גוגל עושה מאמץ לשפר את דיוק החיפוש באמצעות הבנה טובה יותר של כוונת המשתמש. כיום, גוגל ומנועי חיפוש אחרים מבינים טוב יותר את ההקשר של כל שאילתה ואת היחסים בין המילים.

המטרה של חיפוש סמנטי היא שמנועי החיפוש יבינו טוב יותר שאילתות בשפה טבעית. המשמעות היא שעמוד אחד, סמכותי ואמין, אשר צולל לעומקו של נושא אחד, עשוי להיות מדורג טוב יותר מעשרות עמודים קטנים אחרים שבנויים כל אחד סביב מילות מפתח אחרות; זאת משום שמקור מוצלח אחד יכול להעניק לגוגל את כל ההקשרים הנדרשים כדי לענות על כוונת המשתמש.

 איך ליצור תוכן שיענה על הצורך בחיפוש סמנטי? הנה כך:

  • בחרו נושא רחב שרלוונטי לקהל היעד שלכם.
  • שאלו שאלות שיסייעו לכם להבין את כוונת המשתמש.
  • לאחר שהבנתם את כוונת המשתמש, צרו תוכן מתאים, עשיר ומעמיק ככל האפשר
  • צרו עמודי נחיתה נוספים שיענו על כוונות משתמש אחרות.
  • התמקדו ביצירת מדריכים וסוגים אחרים של תוכן שאינו מעוגן בזמן, ושלבו מילות מפתח רגילות ו"זנב ארוך".

קידום אתרים 2018 – למידת מכונה (Machine Learning)

הנושא של למידת מכונה דומה לנושא של חיפוש סמנטי באופן כזה שמנוע החיפוש עושה "ניחושים מושכלים" כאשר מוקלדת בו שאילתה עם מספר משמעויות.

למידת מכונה היא כיום אחד הגורמים המשמעותיים המשפיעים על דירוג אתרים במנועי חיפוש, כאשר על פי גוגל האלגוריתם RankBrain הוא השלישי בהשפעתו על הדירוג. האלגוריתם הזה, כמו אחרים שדומים לו, בוחנים את התנהגות המשתמש על מנת לספק לו את התוצאות המתאימות ביותר.

אלא שלא כל מה שמתאים לשאילתה אחת מתאים לשאילתה אחרת, ולכן מאוד קשה לבצע אופטימיזציית קידום אתרים בהיבט של למידת מכונה. איך בכל זאת עושים את זה? הדרך הטובה ביותר היא ליצור מגוון רחב של עמודים ולעשות בהם אופטימיזציה בהתאם לחיפוש סמנטי וחוויית משתמש.

תוצאות חיפוש נבחרות (Featured Snippets)

לפני מספר שנים הושק הפיצ'ר "Featured Snippets" בגוגל, כשמטרתו היא לספק לגולשים תשובות קצרות ומבוססות לשאילתות פשוטות, כגון "מה מזג האוויר בבאר שבע" או "הקרנות סרטים בחיפה". בכך מנסה גוגל ליצור תשובות בזמן אמת באמצעות טקסט, רשימה, תמונה או סרטון וידאו כדי שמשתמשים יוכלו למצוא את מבוקשם במהירות ומבלי ללחוץ על שום קישור.

לתוצאות החיפוש הנבחרות יש כוח רב, משום שהן מאכלסות את המקום יקר הערך ביותר ברשימת  תוצאות החיפוש: מקום "אפס", כלומר לפני כל יתר תוצאות החיפוש האחרות. אגב, מעניין לציין שלא תמיד תוצאות החיפוש הנבחרות לקוחות מן האתר המדורג במקום הראשון, אלא רק כ-30% מהן.

איך ליצור תוכן שיתחרה על הסיכוי להופיע כתוצאת חיפוש נבחרת?

  • בצעו מחקר מילות מפתח על מנת לברר את השאלות הרלוונטיות שלהן תוכלו לענות בתשובות קצרות, פשוטות ועובדתיות. שאלות אלה בדרך כלל יהיו בסגנון "מי", "מה", "מתי", "איפה", "למה" וכדומה.
  • חקרו את המאפיינים של תוצאות חיפוש נבחרות בתחום שבו אתם פועלים וראו מה מופיע בדרך כלל (טבלאות, רשימות, סרטונים וכדומה). חישבו כיצד תוכלו לייצר תוכן בעל מאפיינים דומים.
  • חקרו לעומק את הנושא שבכוונתכם לעסוק בו.
  • הגדירו בבירור את השאילתה באופן שיהיה קרוב ככל האפשר לתוכן שלכם.
  • הרחיבו את התשובה שלכם בעזרת פרטים נוספים. צרו תוכן עשיר ורחב ככל האפשר שיוכל לענות לשאלות המשך של גולשים בנושא הזה.

קידום אתרים 2018 – עוזרות אישיות וירטואליות וחיפוש קולי

סירי, קורטנה ואלקסה הן דוגמאות לטרנד הלוהט האחרון של עוזרות אישיות וירטואליות וחיפוש המתבצע באמצעות קול, ונושא זה מקשר למעשה בין השימוש הגואה במכשירים ניידים לבין רצונם של המשתמשים לקבל תשובות מהירות תוך כדי תנועה. אין זה מוגזם לומר שלא רחוק היום בו העוזרות האישיות הוירטואליות ישמשו אותנו בכל היבט בחיים, מהזמנות מוצרים בסופרמרקט ועד לרכישת כרטיסים למופעים.

איך מבצעים אופטימיזציה עבור חיפוש קולי? להלן כמה דרכים:

  • אם טרם עשיתם זאת, פתחו פרופיל ב"Google My Business" של גוגל.
  • צרו רשימת מילות מפתח מסוג "זנב ארוך" ובצעו אופטימיזציה לשאילתות בשפה טבעית.
  • התייחסו לשאלות נפוצות (FAQ) בעזרת עמודים ייעודיים שעשויים להתאים לחיפוש סמנטי.
  • השתמשו במידע מובנה על מנת לתת לעוזרות הוירטואליות האישיות יותר מידע לגבי האתר שלכם.
  • השתמשו בכלים שונים ברשתות החברתיות על מנת למצוא אזכורים של המותג שלכם והתייחסו לתלונות (או למחמאות) של הלקוחות.

קידום אתרים 2018 – סיכום
עשינו כברת דרך ארוכה מאז ש"קידום אתרים" היה שם נרדף לדחיסת כמה שיותר מילות מפתח לתוך עמוד אחד. סביר להניח שבשנת 2018 נראה יותר התקדמות לכיוונים של מובייל, חיפוש קולי ואינטליגנציה וירטואלית. איך נתאים את עצמנו לשינויים הטכנולוגיים והמחשבתיים של ההתמקדות בחוויית המשתמש? הדרך הטובה ביותר היא פשוט ליצור עוד ועוד תוכן מעולה, ברמה גבוהה, איכותי יותר מאי פעם.

קידום אתרים בגוגל למעלה